Dizi ve Film Arama Bulma Xyz Şti
Geçenlerde bir haber okudum, Windows artık yavaş yavaş aboneliğe geçecekmiş, alt yapısı el alem, elin insanı internette çağ mı atlıyor tuşlar üzerinden, klavye üzerinden zihin mi yıkıyorlar artık durdu saksı da hani.
Hani öyle derler ya, bak; elin oğlu okumuş mühendis olmuş, doktor olmuş, seni sünepe seni, (erkek çocuklar için) kız kovalamaktan, (kız çocuklar için) koca aramaktan ne yaptın zibidi seni. Bunun babası da böyleydi, gezer tozardı veya bunun anası da iki kitap okumazdı, iki fakülte bitirmezdi gibi gün görmüş geçirmiş azarlar paylamalar da yerdik belki alttan alta değil mi?
Devlete de kapağı atamadı sünepe. Asgari ücrete gel git, bari memur olaydı bizim oğlan, bizim kız. Nerde üstad nerde? Oturuyor ekran başına, hadi o günler de geçti diyelim, elinde bir telefon sabahtan akşama ne yapıyor belli değil.
Geçenlerde (dedikodu olmasın:)) lokantanın birinin üst katına çıktı, midemize atalım dedik bir kaç şey, üst katta mahalle kadınları günü varmış herhalde, en köşe masada, havalar da sıcaktı, üfüren pervaneyi koydurmuşlar masanın köşesine. Kulak kabartmadan olmuyor, onun oğlu, bunun kızı şöyle olmuş, şurda çalışıyormuş, kimi yurt dışına gitmiş, kimi dükkan açmış... Allah kelimesi ister istemez cümle sonlarında en sık duyulan kelime genelde.
Neyse üstad, döndüm eve, ne izlesem dizi mi film mi, yeni sezonlar geldi mi? Kore Yarım Adasından epey seyretmiştim, zaten Avrupa, Abd pazarından da seyretmişizdir, ara sıra Rus filmleri de çıkmıyor değil, Hint dizi ve filmleri yavaş çekim abi, kağnı gibi dizi film çekiyorlar, Arap gardaşlardan daha seyrü seferlik dizi film çıkmadı pek,
Genelde; Dizi ve Film Türleri şu şekilde;
Aksiyon, Animasyon, Aile, Belgesel, Bilim Kurgu, Blu Ray, Çizgi Film, Dram, Fantastik, Gerilim, Gizem, Hint, Komedi, Korku, Macera, Müzikal, Polisiye, Psikolojik, Savaş, Suç, Tarih, Wester, Yerli, Yeşilcam, 3d.
Ek olarak;
Spor, Gençlik, Kore Dizileri, Mini Dizi, Stand - up.
Ülkelere göre de; 200 küsür ülkeden 46 tane ülkenin ayrımı var.
Seç bakalım bir sepet yap. Uzun iş yani.
Peki yönelimlerde yani trendlerde at başı gidenler hangileri.
How I Met Your Mother ( Annenizle Nasıl Tanıştım)
The Wampiries Diaries ( Wampir Dairesi)
The Mentalist
The Rookie
Teen Wolf
Brekiang Bad
Modern Family
The Bing Bang Theory.
La Casa De Papel
Friends
Lucifer
The 100
Riverdale
Elit
Prison Break
Stranger Thinks
Sex Education
Vikings
Aşk 101
Peaky Blinders
Dark
Sount Park
The Blacklist
Chicago Fire
The Originals
Legacies
Suquid Game
The Witcher
The Flaşh
You
Lost
Trentlerde; En çok izlenen 37 milyon ile La Casa de Papel ( Aksiyon Gerilim Dram Gizem Suç Temalı )en az izlenen 6 milyonla Lost ( Dram Gizem temalı) Trentlerin ortalama izlenme sayısı; 21,5 milyon. (Ülkemiz nezdinde yani Dünya geneli değil daha doğrusu site istatistliği)
Konu olarak; Dram, Gizem, Aksiyon, Komedi ve Romantikler yüzde 50 ye tekabül ediyor.
Gizem Film ve dizilerinde Wampirler, Kurt Adamlar, Melekler, Elfler, Cüceler, Büyücüler sık sık karşımıza çıkıyor.
Komedi ve Romantizmde ise ekseriyetle Abd yapımları.
Bunların da yanında Young Sheldon ise hem kalitesi ve dizilerin kısalığı (18-22 dakika) ve sezonların çokluğu ile epey arananlardan.
Dönem dizileri olarak Ortaçağ konulu diziler; Bir kasabada veya kraliyet sarayında veya imparatorlukların kurulmasındaki sosyal siyasi aşk savaş türlerinde öne çıkanlardan. En çok izlenenleri Vikings olabilir. Bunun yanında İngiliz Ortaçağları epey revaçta. Bir çok dizide Kilise ve tebaası, yani günümüzde tapıcılar dediklerimiz bir şekilde her senaryoda var.
Bizim kültürde de dini bakımdan ekseri Ramazan dönemini anlatan Ortaçağ dönemleri, Trt Yapımları, Yunus, Yamak Ahmetler, Mevlana, Dergah ve çevresi anlatıları, sosyalitesi.
Komedi Romantik Aile tarzında Çocuklar Duymasın ve Altı Mantı olabilir.
Bir ara ben pek merak buyurmadım da; Virüs salgını, İnsan Türünün geleceği, dünyanın çölleşmesi konuları da dönemsel olarak 2019-2021 arası epey ön plana çıkmış.
Mafya dizilerine Sofranos örnek verilebilir. Yerlide de Kurtlar Vadisi epey revaçtaydı, sonra Çukur çıktı bunu izlemedim.
Derin Devlet istihbarat ve suç konuları da epey epey revaçta, Blacklist en bilinenleri.
The Bing Bang Theory de epey komedi...
Friends sanırım bir dönemin en revaçtaki dizisi olmuş.
Yapay Zeka ve Robot dizileri tam olarak trendlere daha girememiş...
Neyse efenim; eklemek istedikleriniz ve önerileriniz dikkate alınacaktır. Unutmadan geçenlerde de bir diziye sardım sonradan sıktı ama ismi de Billions’du. Borsa üzerine.
***
Tv izlemiyoruz artık yerini internet film ve siteleri aldı, Radyo dinleyen var mı, yerini Youtube aldı. Yani Windows artık abonelik modeline geçmeye başlıyorsa, pc kullanımı da çeyrek asır sonra bilet ve aboneliğe geçer herhalde.
Klavye klavyeyi açıyor, Bir tane Tarih Profesörümüz var ya, izlediği ve önerdiği film ve dizileri yazmışlar; tarihlerine baktım genelde 1950-1995 arası. Yani bu ünlü namlı şanlı tarih profesörümüzün ligi yukarıda verdiğim ortalama 21,5 milyon arasında yok. Ya bu profesör tarihte kalmış ya da popüler kültür ve trendlerin onları veya ilgi alanlarını umursadığı yok.
Ne diyorduk efendim; filanın kızı okumuş, zengin de bir koca bulmuş. bizim kız mı sünepe sünepe. Oğlanı vardı ya falanın ikinci karıyı almış, annesi ne yapsın.. Şu gardiyan oğlanı vardı ya, gül gibi karısının üzerine iki de boyu kadar çocuğu var; boşanma davası açmış bir de utanmaz arlanmaz. Terbiyeli de bir şeydi. Karı da cezaevinde yatan bir mahkumun karıymış, tüh boyu posu devrilesice.. Mahkemede gelin, kayın valide bir olmuş, çocuklar yüzüne bakmıyormuş babalarının. Ne de olsa... mahalle dedikodusunu aratmayan şiirler ve yazılar içindeyiz. Eeee mahkeme sonucu ne olmuş, hakim ne demiş ne demiş...
Efendim; iyi seyirler. Sonra muhabbet ederiz.
En sevdiğinize emanet olun.
YORUMLAR
The sopranos mafyatik olarak oldukça keyifli idi, izlenilesi idi. Şimdilerde Aile adlı türk dizisini sopranosun taklidi olarak gördüm.
Süper naturel'de hem korku hem komedi sevmiştim yıllar öncesinden:)
Her gece 11 sularında takip ettiğim bir radyo programı da var bırakmıyorum gölge abimi :)
Geçenlerde locke&key dizisini bitirdik o da fena değildi izlenir.
Tabi bunun üzerine Hakan muhafız izleyince yine taklit dedimdi :)
Tabii'nin Modern doğu masallarını bugün bitirdik sevdim anlamlıydı.
Yazınıza gelecek olursak doyurucu idi tebrikler :)
Gül'enyüz
Zahmet verdim ben teşekkür ederim...
Yinsani
Yazıyı okurken şunu fark ettim sayılan dizilerin hepsini izlemişim. :)) Türk yapımları haricinde. Evet önyargım var Türk yapımlarına elbet yabancılar da saçmalıyor ama bizimkiler uçmuş durumda. Konular artık hep tekrar yeni bir şey yok. Artık öldü mü sinema diyorum bazen. ;((
Onlar da olmazsa ne yapacağız yahu. Hayat çekilir gibi değil. Tek eğlence diziler ve filmler... onlar da yeni bir şey üretmezse ne yaparız.
Öleceğiz aman zaten dedim çıktım işin içinden.
Sen yaz hep bari nesildaşım diziler biterse en azından okutacak bir şeyler olur.
Sağlıcakla kal.
Yinsani
Konular tekrar olsa da yine de dönem dizilerinde oyunculuklar güzel ve senaryo bir şekilde sarıyorsa su gibi akıp gidiyor lakin 4-5. sezondan sonra hepsinde bir karmaşa var, senaryolar yürümüyor. Ne yapacağını karıştırıyorlar yönetmenler senaristler, diziyi izlediğine pişman etmiyorlar değil.
Geçenlerde bahsettiğim Bridgerton tarzı dizi arıyorum, 8-9 tane çıktı karşıma 4-5 ini izlemişim. Veteriner dizisi de 3. sezonda bozdu. Diyorum ya, en makulü 2-3 sezonluklar. Friends bile senaryoyu arap saçına çevirmiş mesela. The 100 desen batırdı zaten. Riverdale de öyle.
Bakalım Predatör'ün dizisi çıkacak mı piyasaya? :)) Sheldon da takipte. The originals üzerine gizem veya kurt wampir büyücü dizisi yok pek sanırım..
Efenim kahve :))
eksik olma nesildaşım...
black_sky
Yine de Türk Yapımlarından uzak duruyorum. Benim sinirimi bozuyorlar. Elimde değil. Hele tv dizleri. Asla almayacağım. Dayatılan o saçmalıklardan uzak duracağım. Ergen dizisi izlerim daha iyi. Ama şu bir gerçek dizilere harcadığım mesaiyi şiire harcasam başka bir seviyede olurdum ;))) yine de devam.
Yinsani
black_sky
Oyuncular bu sektörde kendini ne kadar geliştir. İyi diyeceğimiz kaç oyuncu var. Hadi benim önyargı çalışıyor diyelim ama objektif bakarsak senaryo ve oyunculuk anlamında neredeyiz. Aptalca tv dizileri arasında bir oyuncu kendine ne katar bileniyorum.
Ben ergen zamanı sinemada ölsem diye dua eden biriydim şimdi şaşkın bir izleyici oldum. Yazık bana resmen.
Tükenmişlik her şeye uzanıyor. Neyseki fazla yaşamayız diye sallıyorum. Kalanların işi zor bence.