- 798 Okunma
- 8 Yorum
- 5 Beğeni
Cumhuriyeti Böyle Kurduk 4
Kurtuluş Savaşımızda her yerde milis kuvvetleri oluşturuldu.
Müthiş derecede örgütlenmiştik.
Bu kuvvetler işgalcilere karşı bir çeşit gerilla harbi uyguladılar.
Daha sonra oluşturulan düzenli orduya her konuda destek oldular.
-
İsmi Recep’ti.
Kabadayıydı.
Mücadeleciydi. Dinine bağlıydı.
Nişancıydı. Tabancayı, tüfeği doğrulttu mu turnayı gözünden, karıncayı dizinden vururdu. Yardım severdi. Daima yoksullara, muhtaçlara, yardım ederdi.
Ele avuca sığmadığı için “İpsiz” diyorlardı. İpsiz Recep
Karadeniz’in fırtınaları gibiydi... Millî Mücadelemizin unutulmaz isimlerinden biri oldu.
Yaşı büyük olduğu için kendisine “Emice” de deniyordu.
Gemiyle Zonguldak üzerinden kömür taşımacılığı yapıyordu.
Gemisi batınca ekibiyle karada yaşamak zorunda kaldı.
O sıralarda İstanbul, Kocaeli civarındaki Ermeni ve Rum çeteleri Müslüman halka zulmediyordu.
Teşkilat-ı Mahsusa tarafından desteklenen Karakol Cemiyeti, Anadolu’ya silah, cephane, eleman kaçıran, üst düzey askerlere istihbarat sağlayan bir örgüttü. Millî Mücadele Örgütü’ne katılması istenince Recep Reis kabul etti.
İpsiz Recep ve arkadaşları bu cemiyet içerisinde yer aldı.
Çevrede bulunan arkadaşlarını topladı. Rize’den tanıdıklarının gönderdiği kişilerle kısa sürede çok yetenekli bir müfreze kurdu. Ardından Rum ve Ermeni çetelerini yok etmeye başlayınca Recep Reis’in müfrezesi adını duyurdu.
Andon ve Çetesi ortadan kaldırıldı. İşgal güçlerince de aranmaya başlayınca Karasu bölgesine yerleşti. Adamlarını bölgeye dağıtarak altı ve on kişilik timler kurdu.
8 Haziran 1920 günü Ereğli’nin kurtarılmasında büyük başarı gösterdi. Yunanlıların İzmit’ten atılmasında büyük fayda sağladı. Yine Millî Mücadele boyunca İstanbul’dan Ankara’ya gizlice insan ve silah sevkiyatında da önemli hizmetlerde bulundu.
İpsiz Recep’in, Halit Molla’nın ve Kuvayi Milliye’nin birlikleri beraber hareket ederek 20 Haziran’ın 21 Haziran’a bağlayan gece Yunan işgal kuvvetlerini Adapazarı’ndan söküp attılar.
İşgalci Yunan kuvvetleri şehirde ezan okunmasına izin vermiyordu.
Halit Molla ilk iş olarak Orhan Camii’nin minaresine çıkıp sabah ezanını okudu.
İpsiz Recep Alemdar ve bir Fransız gemisini kaçırmada etkili olunca Ankara Hükümeti’nce milis yüzbaşı olarak onurlandırıldı. Yüzbaşı rütbesi takılırken mahcup olarak “Biz bu yola makam, mevki için çıkmadık. Vatanın bağımsızlığı için çıktık” dedi.
Düzenli kuvvetlere katılarak Yunan ordusuna karşı savaştı. Savaşın sonunda İstiklal Madalyası almaya hak kazandı.
Mustafa Kemal Paşa’ya çok bağlıydı.
Çok saygı duyardı.
Karasu’da iken Mustafa Kemal Paşa’nın gönderdiği telgrafları yanındaki birine yüksek sesle okuturken ayakta hazırolda durarak huşu içerisinde dinlerdi. Karşısında Mustafa Kemal Paşa varmış gibi.
Millî Mücadele’den sonra İpsiz Recep, bağlanan 250 liralık gazilik maaşını Tayyare Cemiyeti’ne bağışladı.
İstiklâl Madalyası ise en büyük gururu oldu.
11 Haziran 1928 günü Sakarya Karasu’da vefat etti.
Türkiye için, Türklük için, Cumhuriyet için emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Mekanları cennet olsun.
.
Suat Zobu
----------------
Lütfen her gün bir yazı bir şiirle 100. Yılımızı kutlayalım.
CUMHURİYETİMİZİN 100. YILI KUTLU OLSUN. NİCE YÜZYILLARA İNŞALLAH.
----------------------------------------
YORUMLAR
Bence bu seri hiç bitmemeli abim. Hazır bu coşku ve yetenek varken, ileride birleştirip, ciltlenmek üzere devam devam etmelisin.
Ben mi?..
Bu bir yetenek, sevda, özveri, bilgi, zaman ve emek işi. Öyle herkesin yapabileceği bir şey değil.
Yani, beni katbekat aşar. Ara sıra şiir niyetine bir şeyler karalıyoruz o kadar. Sınırlarımız belli bizim.
Sadece, istiklal ve istikbal uğruna, canlarını hiçe sayan tüm kahramanlarımızı, şükran, minnet ve rahmetle anıyorum.
Özveri ve emeklerin adına sonsuz teşekkürler. En derin saygılar kardeşinden.
Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun.
Suat Zobu
Senin yaptığını ben yapmam.
:)
Ama böyle tahrike can kurban.
Yetenek mi?
Sendeki yetenek beni kat kat aşar kardeşim.
Hepimiz yazalım.
Büyük Bayram için benim de sürprizim var. 10-15 gün öncesinden hazırlamışım :)
Seri mi?!
Her gün deme de ara sıra de n'olur.
Tamam devam ettirmeye çalışacağım.
Selam ve sevgilerimle gözlerinden öperim kardeşim.
Üstad Cumhuriyeti nasıl yıktık peki? Son 100 yıldaki hangi olaylar neticesinde Cumhuriyet ve kazanımları yara aldı ve kanamaya devam ediyor. Aslında Cumhuriyeti neye niçin ve nasıl kurban ettik diye bir yazı dizisi daha uygun olurdu. Mesela Başkanlık sisteminden geriye dönük 1950 lere kadar giden zamanda, sağ sol muhafazakar siyasetinin adım adım izlediği yollar nelerdi? Sünni ve Aleviyi, Sağ ve Solu, Etö ve Fetöyü, hatta Doğu ve Batıyı kimler önümüze koydu ve milletin çocuklarını birbirine selam vermez duruma getirdi? Köy enstitüleri ile İmam Hatiplerin seyrü nasıl gelişti, hangisi ocu hangici bucu yetiştirdi. AB mi, Şangay mı, Arap grupları mı hangisine doğru meyil verdik? Hangisinden ne kazandık, hangisi bize neye mal oldu?
İslam veya Hristiyanlık veya Göktengricilik hangisi bize daha uygun özünde, son zamanlarda çıkan Deizm, Agnostizm gibi dini ve felsefi akımların Cumhuriyete faydası ve zararı nasıl oldu. Son dönemde ( 9-11 yy arası)Van gölü çevresinde çıkan mezar taşlarında Kayı boyu amblemi ve Haç ambleminin yan yana gömülmesi ne anlam taşıyordu.
Gerçek anlamda Sine i Millet neydi? Kapitülasyon nasıl verildi, günümüzde verilen kapitülasyon var mı?
Aslında ben yukarıda bahsettiğim şekilde bir yazı dizisi çıkar diyordum bu haftalarda lakin yine tarih derslerinden anekdotlar çıktı. Bu yazı dizisi de yaralanmış Cumhuriyetimizi belki sarmaya yarar da ne bileyim, karınca misali su taşımakla Cumhuriyet kurtulur mu?
Suat abi, sakın bir eleştiri olarak alma ve negatif duygulara kapılma, daha fazla detay aradım sadece, yazı dizin bir şamar gibi yine de şeriatcı müsvettelerine karşı vazifesini yapmakta ve yapacaktır da.
Bu bağlamda en derin saygılarımı sunuyor ve kalbi selamlarını gönderiyorum.
Eksik olmayın, en sevdiğinize emanet olun.
Suat Zobu
O konularla ilgili yazı dizilerini de siz hazırlayın ki bizlerde zevkle, ibretle, imrenle okuyalım. :)
Geç kalmış değilsiniz.
Benim elimden gelen bu kadar.
Hadi lütfen.
Sabırsızlıkla bekliyoruz :)
Selam ve saygılar.
Güzel yorumunuz için teşekkürler.
Yinsani
saygılar hürmetler abim.
eksik olmayın.
Canım Gardaşım benim.
Yorum yazmakta geç kalmamın makul nedenleri var inan.
Bu bölümün konusu da İBSİZ RECEP...
Yine bir kahraman
Yine su gibi akan bir yazı.
Sayende okuyor tanıyor, öğreniyoruz.
Her bölüm ayrı bir hikaye ayrı bir güzellik.
Sana minnet borcumuz var.
Sağ ol... Var ol...
Suat Zobu
Yeter ki sağlık olsun.
Evet abi belki bilindik şeyleri yazıyorum. Belki böyle diyenler olabilir. Ben Cumhuriyetimizin kuruluşu, Kurtuluş Savaşımız, 100. yılımızı vurgulamak, sıcak tutmak için çabalıyorum.
Tümünün altına "Lütfen her gün bir yazı bir şiirle 100. Yılımızı kutlayalım." yazıyorum ki katılım olsun. Bazı dostlarımız sağ olsunlar çaba göstererek katılım sağlıyor.
Çoğunluğun umurunda değil.
Bizim milli değerlerimiz kimsenin umurunda değil. Ağıt yakma derdindeler.
Japon çocuklarının nasıl bilinçli, milli değerlerine bağlı yetiştirildiğini görünce Özal "Nasıl yapıyorsunuz?" diye sorunca Japon yetkililer "Hiroşima'yı, Nagazaki'yi gezdirip, 'eğer çalışmazsanız bundan kurtulamazsınız' diyoruz" demişler.
Özal bizim öyle şeyimiz yok deyince "sizin daha önemli Çanakkale'niz var" cevabını almış.
Evet bizim Çanakkale'miz, Kurtuluş Savaşımız var.
Kimin umurunda.
Selam ve saygılar ağabeyim.
Kel'den öptüm.
Hani bir söz vardır ustam kul bunlamayınca Hızır yetişmezmiş. diye ustam!
işte öyle mucizelere ihtiyaç duyduğumuz bir dönemde hızır misali
seri olaraak başladığın cumhuriyetin kurluşunu anlatan yazı dizini sırasıyla okudum..
ve dedim ki bu cumhuriyetin ışığı asla sönmez...
eğildim kalemine ustam saygı ve hürmetle...
Suat Zobu
Sayfamı ziyaretinizden, verdiğiniz onurdan, yaptığınız yorumdan çok mutlu oldum.
İyi ki varsınız. Hep olun.
Cumhuriyetin ışığı hepimizin sayesinde ipil ipil yanmaya devam edecek.
Bizler en zor dönemlerimizde ayağa kalkmayı hep bildik.
Bundan sonra da hep öyle olacak inşallah.
En derin selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sağlıklı günler dilerim.
Cumhuriyet demek kimsesizlerin kimi demektir sonsuza kadar yaşasın diyorum hocam çok güzel bir çalışma okudum kutluyorum saygılar sunuyorum
Suat Zobu
Her zaman sayfamı ziyaretinizden, verdiğiniz onurdan, yaptığınız yorumdan çok mutlu oldum.
İyi ki varsınız. Hep olun.
En derin selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sağlıklı günler dilerim.
EY TÜRK MİLLETİNİN ATASINDAN ARMAĞAN, TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ VE YÖNETİM ŞEKLİ OLAN CUMHURİYET.
SAHİPSİZ DEĞİLSİN SENİN İÇİN CAN VERECEK TÜRKÜN, TÜRKÇÜ SERDEN GEÇTİ EVLATLARIN VAR.
Bir devri garabetteyiz ki ucu bucağı yok
Mustafa Kemal ATATÜRK Diyor ki :
"Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir."
VAR OL TÜRK
VAR OL GANDAŞIM
Suat Zobu
Her zaman sayfamı ziyaretinizden, verdiğiniz onurdan, yaptığınız yorumdan çok mutlu oldum.
İyi ki varsınız. Hep olun.
En derin selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sağlıklı günler dilerim.
Ne mutlu Türküm diyene.
Suat Zobu
Evet İpsiz Recep, Topal Sadık, Kör Osman, Kel Mehmet ve daha niceleri sayesinde kurtulmuş ülkemiz.
Allah hepsinden razı olsun.
Sayfamı ziyaretinizden, verdiğiniz onurdan, yaptığınız yorumdan çok mutlu oldum.
İyi ki varsınız. Hep olun.
En derin selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sağlıklı günler dilerim.
Saygıdeğer üstâdım,
Böyle bir yazı dizisini başlatarak Cumhuriyetimizin 100. Yılı için öncülük etmenizden dolayı sizinle gurur duyuyorum ve ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun, varolun.
Bu vatanı bizlere emanet eden başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bu uğurda canlarını veren şehitlerimizi, yazınızda kahramanlığını anlattığınız İpsiz Recep Halit Molla ve daha nicelerini rahmet minnet ve şükranla anıyorum, mekânları Firdevs cenneti olsun inşallah.
Duyarlı yüreğine ve kalemine sağlık diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
İyi akşamlar diliyorum.
🇹🇷 CUMHURİYETİMİZİN 💯 'üncü YILI KUTLU OLSUN 🇹🇷
Suat Zobu
Her zaman sayfamı ziyaretinizden, verdiğiniz onurdan, yaptığınız yorumdan çok mutlu oldum.
İyi ki varsınız. Hep olun.
En derin selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sağlıklı günler dilerim.