- 388 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
POLİTİKA MI SİYASET Mİ ? NAFİ ÇAĞLAR
POLİTİKA MI SİYASET Mİ ? NAFİ ÇAĞLAR
Politika (TDK sozluk.gov.tr/)
(politi’ka), İtalyanca politica
1. isim Devletin etkinliklerini amaç, yöntem ve içerik olarak düzenleme ve gerçekleştirme esaslarının bütünü; siyaset, siyasa:
"Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı maliye politikasının sosyal amacıdır." - Anayasa
2. isim Davranış biçimi, düşünce yapısı:
"Bir mirasyedi politikasıyla, birikmiş altını, el sürülmedik kaynaklarını har vurup harman savurdular." - Necati Cumalı
3. isim, mecaz Bir hedefe varmak için karşısındakilerin duygularını okşama, zayıf noktalarından veya aralarındaki uyuşmazlıklardan yararlanma vb. yollarla işini yürütme:
"Bana karşı kullandığı tehdit ve şantaj politikası güverte halkınca malumdu." - Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Atasözleri, Deyimler, Birleşik Fiiller veya Kalıp Sözler
Birleşik Kelimeler
Siyaset (TDK sozluk.gov.tr/)
(siya:set), Arapça siyāset
1. isim ► politika:
"Siyaset alanında ismi zaman zaman çok geçen bir simadır." - Halide Edip Adıvar
2. isim Devlet işlerini düzenleme ve yürütme sanatıyla ilgili özel görüş veya anlayış.
Birleşik Kelimeler
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Siyaset ve Politika Kavramları Nedir? Aralarındaki Fark Nedir?
hukukdershanesi.com/siyaset-ve-politika-kavramlari-nedir-aralarindaki-fark-nedir/
Siyaset ve politika kavramları, sıklıkla birbirinin yerine kullanılsa da aslında farklı anlamlara sahiptir. Siyaset, bir ülkenin veya toplumun yönetimine ilişkin kararların alınması, uygulanması ve yönetimi ile ilgili faaliyetleri ifade eder. Siyaset, hükümetlerin, siyasi partilerin, sivil toplum örgütlerinin ve bireylerin, toplumun genel yararına hizmet etmek üzere yaptıkları çalışmaları kapsar.
Politika ise, bir siyasi amaç için belirlenmiş olan stratejilerin, kuralların ve yasaların tümüdür. Politika, siyasi kararların alınması, uygulanması ve yönetimi ile ilgili olan tüm faaliyetleri kapsayan bir kavramdır. Politika, siyasi amaçlar için belirlenen yol haritasıdır.
Siyaset ve politika arasındaki fark, siyasetin daha geniş bir kavram olduğu ve politikanın siyasetin bir parçası olduğudur. Siyaset, toplumun genel yararına hizmet etmek üzere yapılan tüm faaliyetleri kapsarken, politika sadece siyasi amaçlar için belirlenmiş olan stratejileri, kuralları ve yasaları ifade eder.
Türkiye’de siyaset ve politika kavramları da benzer şekilde kullanılmaktadır. Türkiye’de siyaset, hükümetlerin, siyasi partilerin, sivil toplum örgütlerinin ve bireylerin, ülkenin genel yararına hizmet etmek üzere yaptıkları çalışmaları kapsar. Politika ise, siyasi amaçlar için belirlenen stratejileri, kuralları ve yasaları ifade eder.
Sonuç olarak, siyaset ve politika kavramları birbirine yakın ancak farklı anlamlara sahiptir. Siyaset, toplumun genel yararına hizmet etmek üzere yapılan tüm faaliyetleri kapsarken, politika sadece siyasi amaçlar için belirlenmiş olan stratejileri, kuralları ve yasaları ifade eder. Türkiye’de de benzer şekilde kullanılan bu kavramlar, ülkenin yönetimi ve siyasi hayatı için oldukça önemlidir.
hukukdershanesi.com/siyaset-ve-politika-kavramlari-nedir-aralarindaki-fark-nedir/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bizim boy çalışmamıza uyarlarsak ; alt terişler olarak oguş (aile), urug ( oba, oymak) bilincini, üst terişay olarak ta budun (ulus, millet) bilincini uyandırmak tüzel kişilik görevimizdir. Kızık Boyu çalışmamızın siyaseti bu olmalıdır. Özel kişilik yönüyle isteyen politikacılık (particilik) yapabilmeli, yapanlara karşı çıkılmamalı ve bireysel destek verilmelidir. Özetle ; politika özel, siyaset tüzeldir. Yani politika bireysel, siyaset toplumsaldır. İkisi arasında denge sağlanmalıdır.
Türkiye geneli yapmış olduğumuz Yörük Türkmen dernekçiliğimizin amacı ise, Türk kültürünü canlı tutmak, yaşatmak ve sonraki kuşaklara aktarmaktır. Böylece Türkler’in başkalaşmasına engel olmaktır. Birliği, dirliği ve dayanışmayı sağlamaktır. Bu alandaki siyasetimiz de budur. Bu amaçlarımızı gerçekleştirmek için, ülke yönetiminde söz sahibi olmamız gerekmektedir. Ülkeyi yönetmenin bir ayağı da politikadan geçmektedir.İşte bu sebeple isteyen bireyler önümüzdeki yani 2024 Mart’taki yerel seçimlerde, kendi bulundukları yerlerde, yerel yönetimlere aday olmalıdır. Ancak dernek, birlik (fed.) ve üst birlik (konfed.) adlarını politika ile özdeşleştirmemeye dikkat etmelidirler. Başarı dileklerimle.
NAFİ ÇAĞLAR KIZIKBEYİ
20 Ek. 2023 C./ İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.