- 485 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
konu demokrasi olsada
1
inanç yolunda acılarla kalmak.bu durumu yaşamış dinci çevreler başlangıçta.sonra batı destekli hareketlerin dini savunma biçimine şahit olduk.12 eylül tarikatleri alternatif gördü halkçılığa karşı.fetönün güç kazandığı görüldü bu tarihten sonra.cıanın bunları kullandığı görüldü bağımsız hareketlere karşı.buda faili meçhüller demekti ülkenin yaşadığı karanlık için.eğitimin değiştiği görüldü bu tarihten sonra.anayasadaki maddeler esnetildi laikliğin zayıftatılmasıyla.bunun bedelini sosyalist partiler ödemek zorunda bırakıldı.marjinalliğin dışına çıkamaz oldu sınıf mücadelesi.devletin güçsüzleşmesi bir amaç olmuştu siyaset için.yeşil sermayenin doğuşu bu tarihlerde bir ekonomik değere dönüştü.islamcılığı eleştirme tarikatler üzerinde gerçekleşsede islamcılığın şeriat sevdası dini bireysel anlamda yaşama gayretinde görüldü.islamcılığın yükselişi 28 şubat engeline takılsada ak partinin bu zincirleri kırmasıyla yeni bir rejime savruldu devlet.15 temmuzun akamete uğraması modern islamın bir başarısı onun için.holdingleşen tarikatler için bir sorun değil laiklik artık.gerçek çoğulculuğun sağlanması heyecan yarattı ortadoğuda.ancak islam ülkeleri için haklı olma bertaraf edemedi emperyalizmi.bir yıkım yaratan iç savaşlar mülteci gerçeğiyle tanıştırdı bölgeyi.özgürlük hareketleri islamcı terörle tanıştırdı bölgeyi.güçsüz devlet demekti batının ortak çıkarı için çalışma.ancak haksızlıklar bir son bulmadı modern kültüre rağmen.inançların yurttaşlık için bir önerisi yoktu politik tutumun gerekli gördüğü yerde.toplumun deforme olması bir tehlikeydi rejim için.bunu aşmanın olanakları arandı tırmanan protestolarla yeni bir savaşın olanakları içinde.bir mücadele ruhu kazandırdı topluma yasakçılığa rağmen.şeriatın ne ifade ettiği felsefenin konusuydu artık merdan yanardağın içtihat kavramını tartışmasıyla.islam hukuku geleneği reddetmekle anlam kazanıyor dünyada.buda reddetmenin olanağı demekti laik ülkelerde.şeriat yanlıları açıkça savunuyor bu durumu.dinsel şiddetin baskıcılığa dönüşmesidir adalet beklentisini karşılamayan.dünya halkları için bir tehdit demekti dinsel faşizm.amerikanın bunları yoketme çabası için kullandığı örgütlerle bir başarı bekleniyor ortadoğuda.kalıcı bir çözüm için inandırıcı olması modernle barışın.uluslaşmayı hedef alyor terör örgütleri.bu nedenle umutsuz görüntüler demek islam ülkeleri için hukuksuzluk.hürriyetin anlam kaybı yaşaması için bir geyret var inançsızlığın bir akide oması karşılığında.buda umutsuzluk demek toplum için.bu çaresizlikle ülkelerini terk eden insanların göç için her şeyi göze alması.düzene başkaldırı için kullanılan islamın aldığı yeni şekil için bir nefret oluşmuş batıda.bu nefretle yaşayan dünya için ideolojiler ne vadediyor.bunu anlamanın uzağında islam ülkeleri.
2
toplumsal cinsiyetin yasaklanması şeriat adına.ilişkilerde bu baskı hissediliyor toplumda.hak arayışına nasıl çıkılır özgürlükten söz etmenin imkansızlığında.düşünce özgürlüğü islam dışı görülmekte bu ülkelerde.şeriatle yönetilmek örgütsüzlük ve ve yasakçılık demek.bunlar ilhamını kurandan alyor ideologlara göre.fikri tartışmalar islamdan uzaklaşma demerk şeriata inanmışlar için.islamdan beklenilen iyiliğe varmak için.bunları düşünmek boş uğraştır bu insanlara göre.bunun tek nedeni özgürlüğün batıda olması.her şeye karşı çıkmanın olanağıyla düşünür çağdaş dünyada insan.kontrolu sağlamak için kullanılan bir araçtır islam yalnızca.küfür tek millettir demek haklı çıkarmıyor davayı.tuğyana karşı durmanın aracımı şeriat.insana ait olanı sınırlamakla varılan gaye için bir önlem görmek faşizmi.suç kavramı tartışılmış batıda demokrasiye çıkılan yolda.büyük fikirlerle bir aydınlanma yaşanmışsa bunun yanlışlığımı insanı hatırlatması hümanizmin.islamın devrimle ilgisi neden ruhlardaki çerağı söndürüyor.şiire inanmış bir coğrafya bunu farkedemiyor nedense.bunun suçunu şariatta görmenin yanlışlığı var tarihte.şeriat bir yönetmelik gibi düşünülürse.çağdaşlığa yaklaşma korkusunda var özgürlük belkide.bunu farketmenin uzağındaysa dünya.kimler neden destekliyor bu ilkelliği.islamı yaşamanın yalnışlığında görmek devletsizliği.bu yanılgılar için suçlamak batıyı.ortaçağdaki aydınlığı aramak doğuda.şiir için bir çıkış alameti sayılabilir uygarlığın aldığı mesafe.dil sorunu henüz aşılmamış doğuda modern parametreler için düşünüldüğünde islam.
3
saadettin hocanın cihat çağrısı yankı buldu medyada.türkiyeyi israile benzetmesi ne kadar doğru.hamas gibi direnişe geçmenin lüzüme inanmaktan mı geçiyor kurtuluşun gereği.ibda- davasında bsuçlu bulunmuş kendisi.şimdiki gençlerin işi uzay çalışmalarını merak etmek üzerinde.teknoloji hayatın her alanında var.zten pervasızlığın çıkış noktası bu.tanrısız bir dünyanın cihada bakışı da sığ dolayısıyla.ancak ortadoğuda cihatçı örgütler etkin.çünkü varoluşsal bir sorun demek örgütlülük.sanata bakış çekilmiş hayata bakışlarından.türkiyede demokratik talepler sistem tarafından karşılanıyor azda olsa.her şeyin durulmasına az bir zaman var gazzenin hayalet şehir olmasından sonra.suriye iç savaşta benzer bir saldırı yaşatmıştı devrimcilere.her şeyin uygarlığa borçlu kaldığı bir gerçek barbar bir dünya gerçeğine uyanmış olsada insanlık.
YORUMLAR
Ancak :
Toplumsal cinsiyetin şeriatın gölgesinde ezildiği dünyada, insan hakları denizinde çırpılan dalgalarız. Din özgürlüğü, farklı inançları koruyan bir kuşun kanatları gibidir, ancak şeriatın baskısıyla bu kanatlar kırılır.
Yani :
Demokrasi, çeşitli renkleri barındıran bir bahçeye benzer, ama şeriatın gölgesinde bu bahçe solgunlaşır. Bilim ve aydınlanma ise bir toplumun güneşi gibidir, ancak şeriatın sisleri ilerlemeyi engeller.
Ve :
Biz, bu denizde insanların özgürlüğünü ve eşitliğini savunan bir gemi olmalıyız, şeriatın zincirlerini kırarak insanların potansiyellerini özgürce açmalarına yardımcı olmalıyız.
Elhamdülillah….