- 214 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DESİNLER DİYE
Bizim insanımızı anlamak, ne istediğini bilmek, marifet ister. Çünkü istediklerini, tersten söyler, yapmak istediğini tersten yapar. En son sözünü en başta söyler, önce söyler, sonra düşünür. Desinler diye neler yapar, neler. Bir kere modayı kesin takip eder. Modanın asıl amacı nedir. Moda kimlere hizmet eder.5 liralık şeylere 50 lira öder. Moda sana giymem değini giydirir. Yemem dediğini yedirir, farkına bile varmazsın. Senin aklın, fikrin desinler de. Bunu giysem ne derler, şunu giysem ne derler. Aynı elbiseyi birkaç kez giysem, fakir derler hakir görürler diye korkarsın, sağlının bile bozulmasına aldırmazsın.
Düşünce anlarsın, o zamanda kalkacak gücün, elin den tutacağın dostun olur mu? Kim bilir. Desinler seni kurtarır mı? Elbette hayır. Akıllı ol. Dinine, vicdanına, aklına danışmadan iş yapma. Sonunu düşünmeden hiçbir işe kalkışma DESİNLER DİYE iş yapılmaz, yapanlar hep kayıp eder. Ah, vah eder.
DESİNLER DİYE
gerçek dostları küstürür bize,
iyi gün dostları buldurur bize,
huzurumuzu, sağlığımızı bozdurur bize,
desinler diye, desinler diye,
üzüntüler, hastalıklar buldurur bize
dürüstlüğümüzü, edebimizi kaybettirir bize,
yalanlar söyletir, yanlışlar yaptırır bize,
desinler diye, desinler diye,
helalleri, sevapları unutturur bize,
haramları, günahları buldurur bize,
sonunda hayatı zehir eder bize
desinler diye, desinler diye.
namaz kılmayı pek bilmezsin,
camiye, mescide gidersin,
oruç tutmazsın iftara gidersin,
desinler diye, desinler diye,
bilmediğin, konularda ahkam kesersin,
bilmediğin yollarda, tersten gidersin,
güneşli günlerde, fenerle gezersin,
desinler diye, desinler deye.
Değer mi hiç,” DESİNLER DİYE” bunca sıkıntılara katlanmaya. Ne diyelim Allah kurtarsın. Amin cümlemizi. Sık sık karşılaşırız, bilmediği işleri burnunu sokanlara, çok da kızarız. Meğer onlar şimdikilerden biraz daha kibarmış. Bunlar burunlarını sokmuyorlar, direk dalıyorlar. Birde bilmişlik taslıyorlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.