- 453 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
twitlerle gündem -6
1
onlara putlarından söz edilince yüzü güler ayeti gökte başka tanrılar olsaydı kargaşa çıkardı ayetiyle tamamlanıyor paganizmin ne anlama geldiğini açıklamakta.islam mitolojisinde zümrüdü ankanın kanat açışı var.olimposun tanrıları insani vasıflar taşır insana kendi varlık nedenini unutturan.
2
allahın savaşı sona erdirmesi kuranda hak batıl mücadelesiyle açıklanır.yani allahında bir tuzak kurmasındaki fazilet.hakkı tavsiye etmek kendi içimizde yaşatmaktır islamı.bu da kardeşlikle mümkün.bunlar olmadığı takdirde ateş bizede dokunuyor.zfer inananlarındır ayetinde var mesaj.
3
insanların idealizma bakışını anlatır ashab-ı uhdut vakası.islamın çıkışıyla başlamış hakiki düşünce.uzaya dikkat çekmiş bilimsel bilginin keşfi için.fen gibi ilimler gereksiz görülmüş daha sonraları.medeniyet kurma fikri adaletle anlaşılır kuranda.zulmü telin eder islam inancı.
4
bir kitabı okumak kavramak kadar zaman alır.neden anlaşılmıyor problemi iiçin başka kitaplar okunuyormu sorusuna bakılmalı.islam kültürüne yabancılaşanlar için hazırlanmış risaleler.nur üstüne nur gibi ayetler için insanlığın inkılap yaşaması asra yemin olsunki vurgusuyla.
5
dünyanın ateşkes beklentisi.savaş sıcaklığıyla sürüyor dünyada tepkilere neden olarak.gazze düşer veya hamas teslim olursa.kara harekatına hazırlanıyor israil ordusu.amerika için bir fırsat doğmuş kendi önceliklerini düşündüğünden.radikalizmi bu şekilde cezalandırıyor.
6
ismet özel bir çok konuda haklı.amentüyle başlamış şiire.terörist olmanın tanımında var politize olmak.türk olmanın karşılığı nedir ümmet kavramı için.halkçılıktan vazgeçmesi beklenemez halen sosyalist düşünceyi reddetmediğinden.ancak bilincin ilginçliğidir bu belkide islam için.
7
yakından takip ediyorum bu güç savaşında mazlumlar ölüyor.hamasın kurtasrıcılığa layık görülmesi.bir coğrafya kan ve gözyaşıyla siliniyor haritadan.büyük güçler zaafa uğrama korkusuyla bu soykırımı uyguluyor.bunu anlayacak insanda yok ortalıkta.
8
hamas israil için bir terör örgütü.israilin güvenliğini tehdit ediyor el kaide gib i.filistin kendini savunamaz durumda.türkiye bu boşluğu doldurmak istiyor.ancak israil tek devletli çözümü savunuyor.buda aslında çözümsüzlük demek.
9
israil misilleme yaparken savaş suçu işliyor.bu görüşte olan erdoğan artık gazze diye bir yer yok diyor.bu kadar tepkiye neden olması düşündürücü.gazzenin boşaltılması haksızlık filistin için.islamın karşısında olanlar kendi yazgılarını müslümanlarda görüyor.
10
hamas güzel savaşıyor bu da israili çıldırtıyor.çünkü böyle bir direniş yoktu tarihinde.ama ateşkes önemli tehcirin önlenmesi için.erdoğanın bu ısrarı boşuna değil.israil hakkı olmayan bir şey yapıyor sivilleri bombalamakla.bu apaçık bir katliam.
11
bunun ideolojik bir anlamı olabilir.sizinde yaşadığınız kader hür dünyanın çelişkileri içinde.bu kaderden kurtuluşun reçetesi yoktur ekonomik sıkıntı yaşıyorsan.kelam ilmini eleştirmekle aydın olunamaz.onların yanında bir safsatadan öteye geçemez felsefe.
12
dünya hayatının süsü demek vazgeçmek anlamındamı evlilikten.evlilikte kuranda bir emir olarak var.eksik kalır insan bir yönüyle saadeti bulmanın dışında.insan evlatlarıyla imtihan oılunur dünyada çünkü.eğer imkanın varsa evlenmeni öneririm.bir hayat arkadaşı kazanırsın bu şekilde
13
bence bedduaya göre bir sonuca varılamaz.israilin ciddiye almadığı eylemler lanetledi israili.yahudiler müslüman kanı dökmeyi seviyor nedense.böyle devam edecekse hamasın silah bırakması en doğrusu.hiç olmazsa topraklarından çıkarılmazlar.
14
insan ruhu nasıl hakikati kavrayabilir.kendi özünde vardır kuranın işaret ettiği iman.terside olabiliyor imtihandan geçirilmiş şekliyle.dünyayı anlamlandırma paganizmede yol açıyor.bunu nasıl farkedecek insan.farketse bile yalnızlığını yaşıyor doğruluğun.
15
dücane cündioğlu kuranla bilim olmaz görüşünde.bugün 22.00de internette bunları açıklayacak.kendi kitlesine sesleniyor orda.bilimin kuranda yer alması yalnızca bir gözlemdir ona göre.adnan oktar kuran bilime yol gösterir kitabında açıklamış bu konuları.bu kişi peygamberi cahil görüyor.
16
fosiller evrimi yalanlasada hayatı anlamlandırmada bilimin önemi fazla.ilk insandan günümüze bir tekamül olduğu savına inananlar var.millet olrak meselelere hangi gözle bakılmalı.peygamberin bilgisi zamanın üzerinde olduğundan uygarlıkla karşılaşma farklı olmuş.
17
cennet ve cehennem gösterilecek dünyadaki amellerine karşılık gelen.allaha kavuşacağı günü bekler müümin.kafirler ölümü kabullenmez azaba uğrayacağını bildiğinden.ahirette allah galip gelecek kafirlerin pişmanlık duymasındaki acziyetle.dünya zindanından kurtulacak müümin ölünce.
18
inşallah islam dünyaya hakim olacak mazlumların duasıyla.çağdaş fravunlar aman vermesede mazlumlara.tüm dünyada inançları için haksızlığa uğrayanlar birleşecek türkiyenin önderliğinde.şarktan garba zalimlerin yenilgisine şahit olacak dünya.
19
dünyadaki suç oranları bunu doğruluyor.mutsuz evliliklerle başlıyor baskı ve şiddet.yaşadığı hayatta kötülüğe karşı çıkmanın cezasıda bir nevi susturulmak.peki neden.şeytana uyanların düzenide tağutların hoşnutluğunu arıyor.ancak salihler hakkın rızasını isteyenler oluyor.
20
evrimi yalanlayan fosiller bu teorinin bilimsel olmadığını kanıtlıyor.yaratılış bu şekilde evrimin bir parçası oluyor.hakikat unutturulmak istendiğinden bilimsel kılıfla pazarlanıyor insanın nasıl varolduğunu merak edenlere.bu şekilde yanlış bir algı oluşuyor.
21
1-insanlardaki en vahşi içgüdü
2-gelecek korkusu
3-acının temelindeki korku
4-geleceğin garantisi
5-kurandaki velayet sistemi
bunlar kitap konuları üzerinde binlerce kitap yazılan.güzel hazırlanırsa aydınlatıcı olur.manevi rahatlık sağlayacak bir ortamın ipuçlardır bunlar
22
gelecek korkusu işsiz kalmak öldürülme gibi kaygılarla kendini gösteriyor.uzun süren eğitim döneminde kazandığı alışkanlık var.buda kabullenilme isteği demek.ayrıca aile içi şiddet için şanslı olmak gerekiyor.ayrıca insan iç güdüsü ölüme karşı duyarlıdır.
23
mine kırıkkanatın yazdığı adnanın tek taşı kitabında neler anlatıldı.cumhuriyet ve demokrasi neden çağdaş islamın karşıtı görüldü.adnan oktar külliyatı neden yokedilmek istendi.islam davası yobazların taklitçiliğine yakıştırılırken kimlerin dünya görüşü parlatıldı.
24
tek suçları müslüman olmak.felaket senaryoları durdurmuyor savaşı.çevre kimyasal atıklarla kirleniyor.umurlarında değil.siyanurun potansiyel yıkıcılığı canlılığın sonlanması demek olsada.bunlar çevreciler diyorlar denize boşaltılırken kimyasal atık.
25
hakikat arayışı kritikle yeni bir alan açar bilgiye.aşkınlık için hesaplaşma demek iç muhasebe.dayanağı felsefe olmuştur tasavvufun.üzülme allah bizimledir tesellisi tasavvufun başlangıç tarihi.ashabı suffeden sonra farklılaşma başlamış hakikatte bir lokma bir hırka denilerek.
26
insan cehennemini yaratan bir varlık.kanaat hangi durumlarda tevekküle yol açar.neyin arayışında insan en zayıf yanıyla ölüme yaklaşırken hayalleri.sıradan bir hayatla başetmek mümkün kurtlar sofrasına oturmadığın sürece.şükretmenin tevekkülle bir ilişkisi var gibi.
27
islamda sosyal hayat tartışılan konulardan.kapitalizm demokrasi ve laiklik için ne söylenebilir.adam simitle başlayan liberal ekonominin demokrasiyle taçlanarak kendi kendini denetlemesi.laiklik sistem dışı tutar inançları.sosyalizm ve faşizm ise sanayi toplumunun bir gerçeği.
28
hoca milli ekonomiyi savunduğundan ekonomik işbirliğini tek taraflı görmüyordu.suçlulara tanınan imtiyaz bedelini bütün halka ödetir.sizden olan emir sahiplerine itaat edin.yani sizin seçtiğiniz kişilerle ortak hareket edin demektir demokrasi.
29
gzzede direniş kazanacak ağır bombardımana rağmen.rambo filmine benzer bir şehir çatışması.israile duydukları kinle ölüme meydan okuyorlar.bunların ezgisi sesim çığlık çığlık karanlıklarda/kanlı gözyaşların yıkık duvarda olmalı.dinle güzel bacım kalbim zarardada tekrarı olmalı.
30
böyle bir etkinlik hamasa destek anlamına geliyor.savaşın suçlusu israil olduğundan bütün dünyada bir uyanış var.her milletten insan katliamı kınıyor bütün manipülasyona rağmen.şimdi gazzenin yalnız olmadığını görme zamanı.barış güvercini gökyüzünde süzülsün diye.
31
mesih ve mehdinin geliş alameti belirmiş değil diyenler ahir zamanda yaşadığımızı hadislerden anlayabilir.yecüc ve mecüc dabbetül arz gibi alametlerde belirecek.onlarca küçük deccalin çıkışıda zamanın bir gerçeği.şeytan hadis rivayet edecek gibi hadiseler yaşanacak yakın zamanda.
32
kalbinde nifak olanlar munafık taifesinden.kendini allaha teslim edenler müminlerin vasıflarından.iman noktsında zaafı var munafığın.nu nedenle tartışmaya açar açık hakikatleri.adnan oktar bu görevi yerine getiriyordu islama hizmetle.
33
atatürk ne zaman yaşadı ve hangi savaşlara katıldı.bu konular muğlak.sait nursi deccal diyor atatürke onun dehşetli ifsatlarına karşın.bir insanın bu kadar yüceltilmesi başkada bir manaya gelmez.hayatta en hakiki mürşit ilimdir sözü fenni ilimleri işaret ediyor.
34
yaşasaydı güzel konuşurdu üstat.çok ateşli bir islam savaşçısıydı.son yıllarını işkenceyle geçirmiş olması bir talihsizlik.ibda-c nin kuruluş lideriydi.herkese bir sorumluluk yüklemişti dava.değişimin öncüsü olmuş fikirleriyle.kitapları halen aydınlatıyor dünyayı.
35
davayı sahiplenecek insanlar yokmu.islam davasını.kültür ağırlıklı çalışmalar gerekiyor kültür merkezleri aracılığla.yoksa cihat kavramının içi boşaldı günümüzde.neye davet ediliyor insanlar.savunduğu düşünce iktidarda değilmi.farkın önemi kavranmalı bir kardeşlik iklimi için.
36
siyaset kendini aklama derdinde yaşanan hukuksuzlukla
çünkü dünyadan yankılar vardı bu dava üzerinde.
materyalist felsefe demek islamla verilen savaş.
ne anlama geliyordu kuran ahlakı.
allahın sanatı güzele sevkederse insanı
paylaşmayı bilmeyen insanlarmıydı bu örgütün üyeleri.
37
tefsire nasıl başlamalı öğretici olmak kaydıyla
oku emri yaradan rabinin adıyla oku.
sonra neden okumanın farz olduğu.
yani yaratılış üzerinde düşünmek.
rabbin sonsuz kerem sahibidir deniyor kuranda
bir noktadan sonra kalem oynatmak varlık üzerinde.
yeni tefekkür ve ilimle cihat var.
38
kaderin anlamı diye bir kitap yazılabilir.kelamcılar bu konuyu tartışmış uzun zaman.zamansızlık kitabı bu konuyu işlesede maturidi gibi alimlerde var allahı bulma gerçeği.kader insanın yaşam çizgisi demek.kendi özünde bir işaret varmı allahtan.mümin bunu düşünmeli değilmi.
39
batıda kurumlar ve ideolojiler çöktüğünden teşkilatçılık yüz yıl öncesi gibi değil.misyoner faaliyetler ve masonların çalışmasında vardı inancın varlığı.şimdi pornografinin peşinde alkol ve uyuşturucunun bağımlı kıldığı arayışlara evrilmiş düşünce.savaşsa ne olacak.
40
beynimizle algılarız hadiseleri.bunu farketmenin bir faydası varmı.önemli olan o görüntüyle anlatılandır.nasıl bir özellik taşıdığı önemli bence.eşyanın hakikati yapay zekanın gerçeği.yani teknoloji için uygun olması varlık aleminin.bu da bir kitap konusu gibi.
41
bunlar beyin yıkama amacıylamı yapılıyor.adnan oktar talimatıyla kitap yazdıramazmı.kitap faaliyeti neden yasak olsun.artık masonların güvenilmez oluşu anlaşıldı.bu tür mecralar çıkmaz sokaklardır.bunun manevi imtihanla bir ilgisi yok gerçeklerin ortada oluşuyla.
42
islamın özüne dönmesi kuranın anlaşılmasına bağlı.nasıl anlaşılmalı islam bir faydası yoksa koskoca külliyatın.kitap yazmak için konu seçimina dahil edilmiş mehdiyet.birazda takdiri ilahiyle inanmak kurtuluşa.ancak bir halk hareketi olmayışıyla izah ediliyor zihinlerdeki devrim
43
islam birliği için çalışmak gerekiyorsa.ilim ve fennin ışığında çare bulmak geri kalmışlığa.devrimi zihinlerde başlatmak gerekiyor her türlü zülmün karşısında olmakla.birlik için kurulmuş ne kadar örgüt varsa işlerlik kazanmalı siyasetle.bireysel bir çaba olmaktan çıkmalı din.
44
her şey şahitlik eder ibret gözüyle bakıldığında.adeta gözler önüne serilmiş canlılardaki ihtişam.evet ihtişam her yerde.insan ise çevresine karşı menfi hissiyata sahip.nasıl görülmez bu muhteşem detay.sırf bu görüntü için alemleri idrak eder insan.
45
ittihad-ı islam için çalışmak tehlikeli görüldü dünya sistemi tarafından.çünkü dünya menfaati ahireti isteyenlerin aleyhinde çalışır.halkların kardeşliği demek ümmeti arıyorsak milletlerde.nifak tohumu ekenlerin emelleri akim kalır inşallah.zor günlerin ahirinde bir kolaylık var.
46
sosyal adalet için örgütlülüğü savunmakta temel hak ve özgürlüklerin lehinde bir tutum.sanayileşmek ve kültürde atılımla sağlanır dünya hakimiyeti.önce kendimize dönmemiz gerekiyor mehdiyet için hazırlıkla.atılan iftiralar ümmeti meyus olmaya sevkederken ümitvar olmak.
47
adnan hoca örgütü malı götürüyordu.bu gözle bakıldı cemaata.canlı yayında göbek atmalar filan moderne yakıştırılmadı.kitaplar zaten tüm dünyada başvuru kaynağı olunca.derin güçlerin harekete geçmesi son şansıydı mustağriplerin.uyduruk mahkeme kimin için çalıştı sorusuna yanıt.
48
yalan yanlış kanaatler var din hususunda.islama yenilik kazandırnasıda tabiidir çağdaş islam düşüncesinde.sait nurside benzer kaygılarla kitaplar yazdı eski hal muhal ya yeni hal ve izmihlal diyerek.ahmet faruk gibi alimler anlaşılacak mehdi döneminde.
49
batıda benzer tarikatler var topluca intihar edilen.bunlar sex ve uyuşturucuyla kendi ruhunu tatmin eder.türkiyede satanistler vardı dünyadaki örneğine benzer.normal ilişkinin dışına çıkıldığından baskıya dönüşür bağlılıklar.ortak mülkiyet gibi olgularla birliktelik sağlanır.
50
gerçekten ihtiyaçları yok.hepsi dolar milyoneri.camiler merkezinde tarikatlerin.aynı zamanda işveren tarikatlerdeki önde gelen şeyhler mürşitler.fetö taktiği uyguluyor şahıs.maksat kurumsal bir kimlikle rağbet görmek ikna etmek için talipleri.
51
aldıkları eğitim yetmiyor hayatı tanımaya.gençliğe ulaşmanın yoluda kültür sanat.türkiyede din eğitimi yeterli nitelikte olmadığından ateist ve deizmde buluyor özgürlüğü.çünkü yazar ve sanatçılar ateist.adnan oktar ateist gençliğe seslendiğinden moderni yorumlamış daima
52
imandır o cevherki bir kitap konusu olabilirdi.inkar edenleri kuran zalim olmakla itham eder.insanın imtihanı mesul olduğu konumuyla ilgili.bilgi kazanmaktan önemli verilen savaş.asayi musa gibi kitaplar var bu konuda.ancak küfrü tanımak gerekiyordu iman için.
53
doğru allah hakkıyla görendir.burda suçlamanın gerçek olmasında ahirete kalan görülecek hesap.ancak hem dünya hem ahiret için bir adalet terazisi var doğruluğu hakka teslim eden.dünya hayatı bir rüya değilmi ölümden sonra uyanacağımız.bu nedenle kendimizle hesaplaşma asıl konu.
54
atatürkün dini inancı varmıydı.dua ettiğine dair fotoğrafları var meclisin açılışında.osmanlıda şeriatın anlamı dini hükümler olmuş son yüzyıllık tarihinde.atatürkün yetiştiği çevrede türk aydınları vardı tevfik fikret gibi.resmi tarih yeterli görülüyor verilen eğitimde.
55
atatürke soy ismini ben verdim.beraber hazırladık konuşmaları.80 ihtilali atatürkün tsknin başında olduğu dönem.devrimler bir aydın hareketiyle uygulamaya kondu.ancak başarılı değildi gelişmişlik için ekonomi.şimdiki gençlik konformizmde görüyor rahatlığı sizin gibi.
56
adnan oktar yazar değilmi.
kitapları neden yasaklansın.
iddia edildiği gibi silahlı suç örgütümü
yoksa rejim karşıtı bir muhalifmi
bu tür mecralar amerikadada var
ancak kimse bir tehdit görmüyor insanlar için
sevgili kırıkkanat
hiç bir anlamı yokmu sizin için o kitaplar
57
mehdi dönemi adalet ve bolluk demek
tüm dünya gerçek islamı tanıyacak onunla
islam dünyası için zenginlik demek mehdi dönemi
tabiki insanlar doğruluk için çalışacak onun devrinde
haksızlık ve fakirlik kalmayacak dünyada
üstün bir kültürle islamı anlatacak halka alimler.
58
islama sokulmuş uydurma kurallar nedir
müçtehitlerin içtihatla oluşturduğu hukuk
recm cezası gibi uygulanan hükümler
bunların yerine ikame edilecek çağdaş hukuk
ancak hadislerden anlaşılan hükümler
tasavvufun hayatı anlamlandırma metodu
bunları üstün bir kültür görmenin doğruluğu
59
dünya nimete nasıl doyacak sorusu
sosyalizme karşı çıkıyor kapitalist ahlakla
işçi hakları nasıl yer alacak hukukta
bunlar türkiyenin sorunları
böyle iddialarla ortaya çıkmışsa cemaat
insanların gördüğü okuduğuyla çelişkili
yaşam tarzı ama lüx hayatın parlattığı gösteriş nedir
60
bence mehdiyi yecüc ve mecüc gibi alametlerle beklemek en doğrusu.yoksa tanrıyı kıyamete zorlamak hristiyanlar gibi.mesih-i deccalin çıkışı gibi büyük alametler açık bir şekilde insanları şaşırtır.günümüzde kıyamet için fazla bir seçenek yok islamı anlatmak dışında.
61
nasıl ulaştınız bu kaynaklara.kastedilen insan kim nasıl anladınız.tüm dünyada rağbet görüyordu kitapları.yaratılış atlası gibi kitaplar.bunların nasıl yazıldığı biliniyor.allahın rahmetinden ümit kesilmez ama biraz mantıklı olun derim size.zira insanı evhama sürükler bir çok zan
62
o kitaplar yüz yıl sonrada rağbet görür
peki neden bu kumpas yaşandı cemaatte
bazen gerçekler korkulan bir vecih görülür
li beyrut şarkısı gibi acılarla yüzleşir karanlıkta
bir ışık olduğu sürece katmerlenir gösterilen alaka
bu hakikatle görülür ancak neyin hak olduğu.
63
böyle bir mağduriyeti var örgütün mülkiyetlerine el konulmasıyla.tabiki müslüman kaliteli insan demek adnan oktara göre.kültür faaliyeti ne amaçla yapılmış sualine cevaptır bu tür kazançlar.artık inandırmak zor bu tür oluşumlara şüpheyle bakanları.
64
bunlar yaşandımı gerçekten
bunlar size değil allaha küfrediyorlar
onun için onların inançlarını alay konusu yapmayın ki
onlarda allaha küfretmesin
bu şekilde beklemek gerekiyor fetih müjdesini
ki sıratı müstakimde olanlar her türlü nimete kavuşsun.
65
resmin tamamını görmezsek anlaşılmaz atılan iftiranın ardındaki niyet.bir şans daha tanırmı kader suçlamaların islam davasına atılan çamur olduğu gerçeğini kasbullenmeyle.belki bir kültür merkezi işlevine dönmek gerekiyor asıl amacın insan kazanmak olduğu fikrine geçilmekle.
66
işte insanı tanıyanlar allahın sanatını görmüyorlar.adnan oktar bilim karşıtı görüldü bunların yaratılış olduğu görüşüyle dini tebliğe başlayınca.insanın ilmi arttıkça küfrüde artıyor kendi tabiatı gereği.insana gelen bunca ilimden sonra sapkınlığa düşmeside şeytanın bir tuzağı.
67
ekonomik bağımsızlığı akla getiriyor bu uyarı.modern toplumda kadının yeri tartışmalıdır sosyal haklar bağlamında.eş seçimi gibi konular tartışılmış batıda ideolojiler ayaktayken.şimdi kalabalıklara anlat bu konuyu.geçmişine küfreden için bir izzet aranmaz ki malda.
68
kim söylemişse iyi niyetli bir yaklaşım.fikri mücadele için haklı taraflar var.pkk artık emperyalistlerin güdümünde bağımsız kürdistan için savaşıyor.bunu aşmanında tek yolu büyük türkiye ideali.ekonomiden kültüre güçlü türkiye için savaşmak gerekiyor.
69
sonradan gelen siyasetçiler arasında menderes gibi siyasetçilerde halkın desteğini alarak millet için çalıştılar.ancak emperyalizmin aramıza soktuğu ikilik günümüzde bile var.böyle bir bölünmenin sorumlusu kimler.gaflet ve hıyanet budur işte.
70
marxa göre sınıf çelişkileri varoldukça sosyalizmin kavgası sürecektir.şeyh bedrettinden günümüze bu gerçekle yaşadı insanlık.nitekim halk kavramıyla açıklanmış işçi hakları.emeğin bir kavram olarak ortaya çıkışı sanayi devrimini başardığında akıl.bu gerçeklere göre düşünmeli.
71
askerin şefkatli olması sivil hayatta.bir osmanlı bakiyesi olması türkiyenin.eğitim ve kültürde gerilemiştir türkiye içe kapanık bir siyaset izlediğinden.bir ortadoğu ülkesi olmanın şartları nedir azınlık iktidarıyla açıklanıyorsa yönetim.tabiki doların geçerli para olması da var
72
sosyetenin hocası değilmiydi adnan oktar.
’’munafık şaşırtır ve saptırır
insanları şüpheye düşüreceğim
oysa alanıştan başka bir ifade değil onlar’’
böyle açıklıyor kuran ayetinde şeytanın tuzağını
munafık şeytanı mevla edinmiştir kurana göre.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.