- 549 Okunma
- 8 Yorum
- 5 Beğeni
Neye Yaradı 3
Filistin konusunda gerçekleri yazınca bozulanlar, kızanlar, hakaret edenler oluyor.
İsrail tüm dünyanın gözü önünde katliam yapıyor. Sivilleri öldürüyor, çocukları katlediyor. Hastane bombalıyor, hastane. Lanet olsun.
Koskoca dünya hiçbir şey yapmıyor/yapamıyor.
Amerika, İngiltere, Fransa, Almanya vs açıkça destekliyor. Uçak gemisi, gemiler gönderiyorlar.
Dünyada kimsenin gıkı çıkmıyor. Aksine İsrail’e destek veren verene.
İran binlerce kilometre öteden bir-iki ses yükseltmeye çalışıyor ama nafile.
7 Ekim’de Hamas’ın yaptığı tamamen İsrail’in ekmeğine yağ sürdü.
1947’den bu yana İsrail adım adım ilerlemiş. Şimdi "Gazze’nin güneyine gidin" diyor ya, orayı da işgal edecek. Onunla yetinecek mi? Bence onunla da yetinmeyecek.
Görünen köy kılavuz istemiyor.
Sokak röportajları oluyor.
İyisi de var kötüsü de.
Ara sıra izliyorum.
Epey oluyor, birisi elinde mikrofon oradan gelip geçenleri çevirip kısaca şu soruyu soruyordu,
“Suriyeli kardeşlerimizi evinizde misafir etmek ister misiniz?”
Çoğunluk kestirip atıyor “İstemem”
Birkaçı da “İsterim tabii, ne demek, onlar bizim kardeşimiz!”
Oradan birini çağırıyor “ İşte bir tane Suriyeli kardeşimiz var burada. Al götür de sizin evde kalsın.”
İş ciddiye binince kem küm. Hemen kaçarcasına uzaklaşıyorlar.
Başka ülkelerde de mutlaka vardır ama bizde öyle güzel atasözleri var ki!
Yüzlerce, binlerce.
Bir konu olduğu zaman ona uygun olan birkaç tanesi kesinlikle vardır. Al kullan, cuk yerine otursun.
“İğneyi kendine, çuvaldızı başkasına batır” demiş atalarımız.
Dün izledim.
Gene sokak röportajcısı soruyor,
"Bildiğiniz gibi şu an Filistin’de savaş var. Orada kardeşlerimize zulüm yapılıyor. Oraya gidip Filistinli kardeşlerimizin yanında savaşır mısınız?"
10 kişiden 7’sinin cevabı net "Gitmem! Benim orada ne işim var? Ama Türkiye’ye bir şey olursa koşa koşa giderim." oluyor. Daha başka şeyler de söylüyorlar da neyse…
3 kişi ise "Giderim" dedi.
Mikrofonu tutan kişi, elinde mapa dosya ve kalem olan birini çağırıp, konuştuğu kişiye “Arkadaş sizin isminizi TC’nizi, adresinizi falan alsın. 3 gün içerisinde oraya savaşmaya gönderileceksiniz!"
"Şey yok canım benim durumum müsait değil, ben gidemem" deyip yürüyüp gidiyor. Veya "Ben yaşlıyım kem küm"
N’oldiiii!!!??
"Türk askeri gitsin mi?" sorusuna tamamının cevabı olumsuz.
“Lafla peynir gemisi yürümez” demiş atalarımız.
Suat Zobu
YORUMLAR
Maalesef hocam
Bizde ve İslam dünyasında hamaset, goygoyculuk, eyyamcılık damarı harıl harıl işler
Tarihte şunları şunları yaptık deriz de, onları daha üst seviyede bilinç ve kafa çapıyla yaptığımızı göz önüne almayız, o çağlardaki şuur düzeyinin altında kaldığımızı kabul etmek istemeyiz
Akılcılık zayıf, duygusallık güçlü ne yazık ki
Sorgulayana, eleştirene, öz eleştiri yapana da sıcak bakılmaz pek
Şark genel olarak eleştiriyi kaldırmaz, sokak sövgüsüne eleştiri demeye kalkar
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Selam ve saygılarımla.
Hamaset en çok yaptığımız şey insanlar ölürken. O sokak röportajlarını bende izledim ve ibretlik gerçekten. Ateş düştüğü yeri yakıyor bizlerse ancak buradan cart curt ediyoruz... Şartlar eşit olmadan savaşmak enayiliktir. İran Irak savaşını hatırlayın aptal Müslümanlar birbirini kırdı o tarihte silah şirketleri kâr üstüne kâr yaptı. Allah akıl verdi ama Müslümanlar kullanmaktan aciz... Daha çok çileler var çekilecek akillanmazsa Müslümanlar... Kutlarım yürekten Suat kardeşim...
Filistin bizim kardeşimiz falan değil. Fırsat bu fırsat tarini bir okusunlar, o kardeş safsatası güdenler. Türklerin, bırak kardeş dost olmayı, tarihi boyunca en fazla sırtından vuranlar da onlar. Ha! İnsanlık adına, sivillerin uğradıkları zulüm ve katliamlara elbette tepkimiz vardır. Ama dünyanın hangi noktasında, hangi milletten, hangi dinden olursa olsun insan ölümüne, insan zulümüedir karşı olmamız.
Diğer yandan, Allah korusun!.. Ülkemizde böyle bir durum söz konusu olsa, fırsat bulurlarsa, ilk kaçacaklar da bu Filistin goygoycuları olur.
Kimse İsrail'e ilk saldırıyı yapan teröristlere toz kondurmuyor. "Hırsızın yine suçu yok" burada da.
Bilinen tarihiyle, dört bin yıldır husumet yaşayan bu iki ülke, topluluk, kitle... Her ne derseniz. Dünyanın başında bir ur düzeyinde varlığını sürdürüyor, sürdürecek. Burada uluslararası insanî odakların sivillerin yaşam haklarını korumaları, gözetmeleri sağlanmalı. Tepki gösterilecekse bu odakları harekete geçirmek için yapılmalı. Ucuz kahramanlıklarla laf ebeliği değil.
Söylenecek söz çok ama yeterinden fazla yer işgal ettim zaten, affına sığınarak abim.
Sonsuz saygılarımla...
Suat Zobu
Şu sokak röportajları falan bana bir Erzurum fıkrasını hatırlattı. iş ciddiye binince!
Kesin bilirsin ama gene de anlatayım.
İstanbul'da, yumurta topuk, pala bıyık, ceket omuzda Erzurumlu tıraş olmak için içeri girip koltuğa oturmuş.
"Sakal tıraşı" demiş.
Uyanık berber yanındakilere göz ederek,
"Yav, geçen bir Erzurumlu Dadaş'ı tıraş ettim. Adam 'Ben Dadaş'ım sabun falan istemez beni öyle tıraş et' dedi" "Adam ne yiğit adammış, sabunsuz tıraş ettim gık demedi!"
Sabuna, fırçaya uzanınca bizim Dadaş elini tutmuş "Gardaş ne yapıyorsun, biz de Erzurumlu Dadaş'ız"
Berber "Özür dilerim abi, bilemedim kusuruma bakma!"
Başlamış sabunsuz tıraş etmeye.
Cart, cart!
Birkaç yeri kanamış. Dadaş'ın gözlerinden yaşlar akıyor.
Duramamış bizim Dadaş,
"Ağabeyçi bilirsen, ben Erzurum'un yerlisi değilem, köylüğündenem"
İş ciddiye binince herkes köylüğünden oluveriyor.
Kardeşim hep onur verdin. Hep mutlu ettin sağ ol.
Lütfen uzun oldu, yer işgal etti falan deme.
Senin gerek sayfamda, gerek gönlümde yerin sınırsız.
Selam ve saygılar kardeşim.
Alibaba
"Isıracak köpek havlamaz."
O "ben giderim" diyen, "Türk askeri Filistin'e..." Diyen soysuzlar, malûm gecede Türk askerinin boğazını kesenler. Türk askeri orada telef olursa bayram edecek kansızlar.
Neyse, susmak gerek!..
Ben yerimi biliyorum zaten.Teşekkürler abim.
Gerçekçi bir gözle bakıp ülke şartlarını mantık ile yorumlayıp
Kendi verilerimizle yuzlesmeden
Sadece kahramanlık nidalarıyla geldiğimiz nokta tam da budur işte.
Hep söylüyoruz...en değerli servet topragimizdir ve cumhuriyetimizin yüz yıllık kazanimlaridir .Filistin'e yapılan hatta topyekûn zulmün kendisini lanetliyorum.lakin ülke tarihleri bir günde yazılmıyor... Yabancılara mülk satışı bir anonce gözden geçirilip vatan toprakları asla hiçbir şekilde riske edilmemelidir.yada yeryüzünde bütün sınırlar olmasaydı keşke.allah sınırları ve ayrımcılığı dileseydi dağları denizleri yaratırken ülkeler arasina çitler örerdi.. ülkeleri ve halkları birbirinden ayıran teksey siyasi menfaatlerdir. Çünkü bütün halklar Allah katında eşittir ve kardeştir.
Saygımla.
Suat Zobu
Noktası virgülüne kadar yorumunuza katılıyorum, kesinlikle aynı düşünüyoruz.
Size de Neye Yaradı 1 ve 2'yi okumanızı öneriyorum.
Ben "Olan garibana oluyor" u vurgulamaya çalışıyorum.
Bir şeyler yaparken gerçekçi davranılmalı.
Çok büyük onur verdiniz, çok mutlu oldum sağ olun var olun
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.
Evet hakısınız aynen yazıda okuduğum gibi görüşler var ve uzaktan sızlanıyoruz. Filistin halkına uzaktan sözlü yardım ediyoruz.
Filistin'le olan yakınlığımız dostluğumuz kardeşliğimiz tarıhımız tarihi kardeşliğimizi çoğumuz biliyoruz..Tarihimizden okuyoruz.
Bu soruyu ben de siz soruyorum
"Türk askeri gitsin mi?"
Çevabınızı çok merak ediyorum..
Saygılarımla..
Suat Zobu
Sorunuza cevabım kocaman bir "HAYIR GİTMESİN" olur. Bunun pek çok nedenini sıralayabilirim.
Bu soru Atatürk'e sorulsaydı -benim şahsi görüşüm- onun cevabı da aynı olurdu diye düşünüyorum.
Peki aynı soruyu size sorayım,
"Türk askeri gitsin mi?"
Selam ve saygılarımla.
Özlem ÇETİN
Her sahaya Türk askeri neden gönderilsin ayrıca gönderilen, gönderilecek çocuklar bizlerin halkın çocuklarıdır.. Ben de HAYIR diyorum.
Saygılarımla..
Suat Zobu
Neye Yaradı 1 ve 2'yi de okumanızı rica ediyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Sağlıklı günler.