DUA VE TÖVBE
NASUH TÖVBESİ
Yüce Allah,
buyurmaktadır. أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَّصُوحاً عَسَى رَبُّكُمْ أَن يُكَفِّرَ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ (Tahrim/8)
– Ey iman edenler! Nasuh bir tevbe ile Allah’a dönün. Umulur ki Rabbiniz sizin kötülüklerinizi örter, (Tahrim/8)
ALLAH nasuh tövbesi yapın size altlarından sular akan cennetler..Geçmişini kaldıran tüm günahlarına tövbe edilip o hataları bir daha asla o hata ve yanlışlar yapılmamalıdır..
İçiniz yanarken pişmanlıkla isteyerek tüm günahlarına tövbe etmektir.Kişinin geçmişini temizler..
O halde nasûh tövbesi; hemen günahı terk etmek, geçmişte olanlara pişman olmak, gelecekte günah işlememeğe karar vermek ve üzerinde bulunan bir hakkı sahibine ödemek demektir
“Kulun işlediği günahtan pişmanlık duyması, Allah’a tam rücu’ edip,, kişinin tekrar günaha dönmemesidir.” şeklinde tanımlamıştır.
Gazalî Hz., nasûh tövbesini tanımlarken şunlara yer vermiştir: “Nasuh tövbesi yapanlar, tövbe edip ölünceye kadar tövbesinde duranlardır. Bunlar geçmişteki eksiklerini tamamlar ve bir daha günaha dönmeyi hatırdan bile geçirmezler, zelle ve sürçmeler müstesna. İşte tövbede istikamet budur. Seyyielerin(kötü vasıfların), hasenelere (iyi sıfatla) dönüşümü, bu tür tövbe sahipleri içindir.”
Nasuh Tövbesinin Kabulünün Şartları
Kur’an-ı Kerim’de Yüce Allah’ın tövbe edenleri methetmesi ve tövbe kapısını çalan kullarını sevdiğini ifade etmesi , tövbelerin kabul edileceğinin birer delilidir.
DUA:
“Allahümme ente rabbî lâ ilâhe illâ ente halâktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve va’dike mesteta’tü eûzü bike min şerri mâ sana’tü ebûü leke bi ni’metike aleyye ve ebûü bizenbî fağfir lî feinnehû lâ yağfirüzzünûbe illâ ente.”
Allahım sen benim Rabbimsin Senden başka ilâh yoktur Sen beni yarattın.Ben de senin kulunum Gücüm yettiği kadar senin va’din ve ahdin üzerineyim.Yaptıklarımın şerrinden sana sığınırım Senin bana verdiğin ni’metini îtiraf ederim. Günahımı da îtiraf ederim. Beni mağfiret et Çünkü günahları ancak sen bağışlarsın.
“Bismillahirrahmanirrahim Bismillahillezi, la-yedurru maasmihi şeyün fil ardı vela fissema ve hüvessemiulalim.” (3 kere Sabah-Akşam)
Allahümme innî es’elüke-ssıhhate vel-âfiyete vel-emânete ve hüsnel-hulkı verrıdâe bilkaderi birahmetike yâ Erhamerrâhimîn”
(Ya Rabbi! Senden, sıhhat ve afiyet ve emanete hıyanet etmemek ve güzel ahlâk ve kaderden razı olmak istiyorum Ey merhamet sahiplerinin en merhametlisi! Merhametin hakkı için, bunları bana ver! ).
İnsanlar her daim gaflete düşebilirler.Hatalarını önemsemezler onlar artar tövbeyi ertelerler..
Oysa ecel bizlere çok yakındır..
Afedilip arınmış imanla vefat etme varken kul haklarıyla çokça günahlarla vefat etmek iyi değildir..
Öldükten sonra af için tövbe helalleşme olmaz.
Son ana yaklaşmadan samimi içten pişmanlıkla tövbe edilmelidir..
Peygamber efendimiz her gün yetmiş defa tövbe ettiğini defalarca söylemiştir sahabilireine..
Biz insanlara ne oluyorda umursamıyoruz..
Allah yardımcımız olsun..
Allah kullarının sığındığı sığınacağı umut kapısı Mülkiyetin tek sahibi af eden rahmetiyle saran setreden Rabbimiz..
Kulları tövbe edip kötü huylarından arınma istedikçe her halimizi duyan Rabbimiz kullarına merhametiyle af eder inşaallah..
Bana sorarsanız her nefesime tövbe ederim olur çok defa.Allah’ ı zikrederken kalbim ile istiğfar eder kalbimde dilimde her zerremde hissederken pişmanlıkla gözyaşlarımla nasuh tövbesine yönelirim.
Doğduğum andan yaşadığım ana dek her zerremle olan her halime tövbe eder sonra Allah’ a defalarca hamd ederim..
Ben dediğim anlara tövbe ederken kalbim duracak sanırım.
Ben demenin bencillik onunda teslimiyeti yavaşlattığını bildim bileli ben demek gereltiğinde mülkiyetin gerçek sahibi varken her şey emanetken haya eder oldum ben sözcüğünü demekten...Mutlaka ben yazsam veya desem emanet olan bedende aciz kul olduğumu asla unutmam
ALLAH ım Habibin Hz Muhammed s.a.v Kuran ı Kerim hatırı için.Aziz ve Gaffar olan Rabbim tüm hatalarımızı af eyle Sen ki afetmeyi seversin..Allah ım sev sevindir sevdiklerine de sevdir Kendine ve Habibine yakın eyle.Kulum dediğin Habibininde şefaatine nail eyle Rabbim...Amin...Amin..
DUA:
“Allahümme ente rabbî lâ ilâhe illâ ente halâktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve va’dike mesteta’tü eûzü bike min şerri mâ sana’tü ebûü leke bi ni’metike aleyye ve ebûü bizenbî fağfir lî feinnehû lâ yağfirüzzünûbe illâ ente.”
Allahım sen benim Rabbimsin Senden başka ilâh yoktur Sen beni yarattın.Ben de senin kulunum Gücüm yettiği kadar senin va’din ve ahdin üzerineyim.Yaptıklarımın şerrinden sana sığınırım Senin bana verdiğin ni’metini îtiraf ederim. Günahımı da îtiraf ederim. Beni mağfiret et Çünkü günahları ancak sen bağışlarsın.
Sabah-Akşam 3 kere okunur...Koruyucu dua
“Bismillahirrahmanirrahim Bismillahillezi, la-yedurru maasmihi şeyün fil ardı vela fissema ve hüvessemiulalim.” (3 kere Sabah-Akşam)
Allahümme innî es’elüke-ssıhhate vel-âfiyete vel-emânete ve hüsnel-hulkı verrıdâe bilkaderi birahmetike yâ Erhamerrâhimîn”
(Ya Rabbi! Senden, sıhhat ve afiyet ve emanete hıyanet etmemek ve güzel ahlâk ve kaderden razı olmak istiyorum Ey merhamet sahiplerinin en merhametlisi! Merhametin hakkı için, bunları bana ver! ).
...
İnsanlar ahrete kefenden başka bir şey götüremiyorlar bazan kefende nasip olmuyor..
Allah hiçkimseyi yoklukla hastalıkla çaresiz bırakmasın amin..
Helal bellidir haram bellidir.Yalan dolanla hiçkimse kimseyi aldatmasın dünya hayat çok kısa ecelse insana şah damarından daha yakındır..
Gafletten uyanıp hakkın rızasını kazanmak Allah ın ipine sıkıca sarılmak gerek.
Allah iman kurandan ayırmasın.Son nefeste kelimei tevhidi söyleyerek Allah ın sevip razı olduğu kul olarak faniden tüm emanetleri bedende canlar emanet herkes kendisine emanet aslında..Emanetlere emanet verilenlerin en güzel şekilde bakması gerekeir..
Allah sonumuzu hayır eylesin
DUA!!
Dua vardır kalbe akar, dua vardır kalbi yakar
Dua vardır derde derman, dua vardır duvar yıkar.
Yâr vardır ömre bedel, yâr vardır gönül yapar
Dost vardır kardeş gibi, dost vardır kalbe bakar...
Nigar Bedirhan
Dost vardır dosttan öte
Dost vardır candan öte
Dua vardır yazılan kaderi değiştiren
Dua vardır insanı insana çeviren
Yar vardır ömrüne ömür katan
Yar vardır derdine dert katan
Dost vardır vefasıyla yaşatan
Dost vardır seni bir anda unutan
Nigar Bedirhan
ALLAH IN SELAM VE RAHMETİ İNANANLARIN ÜZERİNE OLSUN...SELAM VE DUA İLE..ALLAH C.C. MASUMLARI KORUSUN
TEK KUDRETLI KURTARICI ALLAH..
ALLAH KULLARINI SEVER VE İNSANLARI EN GÜZEL ŞEKİLDE YARATMIŞTIR..
ALLAH IM SEV SEVİNDİR BİZLERİ ,BİZLERDEN RAZI OL,RAZI OLDUĞUN KULLARDAN EYLE..DUALARIMIZ KABUL EYLE..TEK OLAN SENSİN RABBİM SENİN HER ŞEYE GÜCÜN YETER
" Ya Vedud! Ya Vedud! Ya Ze’l-arşi’l-mecîd! Ya Mübdi, Ya Mu’id! Ya Fe’aalün lima yürid! Eselüke bi-nuri vechike’l-lezi mele’e erkane arşike ve es’elüke bi-kudretike’l-leti kadderte biha halkake ve bi rahmetike-lleti vesiat külle şeyin. La ilahe illa ente. Ya Muğis, eğisni! Ya muğis, eğisni! Ya muğis, eğisni! "
.YA RABBİM .YA RABBİM.YA RABBİM .SEN BİZLERİ BAĞIŞLA BİZLERDEN RAZI OL.VALLAHİ NE CENNET SEVGİSİYLE SEVDİM SEVERİM SENİ.NEDE CEHENNEM KORKUSUYLA SADECE TEKSİN YARATANSIN.HER YERDE GÖRDÜĞÜM SENİN NURUN .SEN KADİR VE MUTLAK OLANSIN.KULUM DE YETER BENİ KENDİNE YAKIN EYLE ALLAH IM .BİZLERİ KENDİNE YAKIN EYLE..HABİBİNE YAKIN EYLE..SEN TÜM MÜMİN MASUM KULLARINI KORU..DARDA BIRAKMA.BİZLERİ KENDİNDEN BAŞKASINA MUHTAÇ EYLEME RABBİM..AMİN...
ALLAH A EMANET OLUN SELAM VE DUA İLE..
Nigar Bedirhan
Yeganem
YORUMLAR
Allah razı olsun değerli hocamdan.
Bizlere değerli mesajlar veren mükemmel bir çalışmaydı.
İyi insan olmayı amaçlayan ve yetişmesine katkıda bulunan bu çalışmayı severek okudum.. Tövbe kapısı her kula açık yeterki tövbe edelim.
Rabbimin Tövbe edebilen ve tövbesini tutabilen kullarından eylesin amin.
Rabbim siz değerli kalem dostumu Sevdiği kullarından eylesin amin
Selam ve dua ile
mehmet ali unsal tarafından 23.10.2023 07:35:26 zamanında düzenlenmiştir.
Bismillahirrahmanirrahim
Aĺlh'ın adıyla başlıyorum
Değerli kardeşim eserini okudum tam 10 dakikamı aldı okuyor okuyor sayfanın sonu gelmiyor en nihayet sayfanın sonu gözüktü can kardeşim bu kadar uzun ve anlamı çok değeri olan yazıyı nasıl yazdın masllahin var kardeşim Allah senden razı olsun..
Evet konu çok güzel ve etkileyici ellerine sağlık
Tövbe ten nasuha ayetini almışsın ve o ayete göre Tövbe etmenin ne kadar önemli olduğunu vurguluyorsun ne güzel Allah razı olsun kardeşim
Hadislerle dualar ediyorsun okurlarına bende bu duaya Candan Amin diyorum muhteşem bir yazı idi okuyan mutlaka içine bir şeyler bıraktığını düşünüyorum bunları bildiğim halde ben bile etkilendim varolasin can kardeşim kutluyorum seni
BIDE ABIN SENI TEBRIK EDIYOR ALLAHA EMANET OL ESENLIKLE KAL KARDEŞİM...