- 768 Okunma
- 17 Yorum
- 17 Beğeni
Bebelere Patlak Balonlar
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gözlerindeki acıyı gördüm, yüreğindeki yenilgiyi de. Gözyaşlarının yerine, intikam ateşleri süzülüyordu gözlerinden. Gamzelerine kazılmış taze mezarlar, içine çürümüş umutlarını dolduruyordun.
Kim suçlayabilirdi ki seni, sen gözlerini, dünya denen cehennemde açmıştın.
Kucaklamayı öğrenmeden, taşlamayı öğreniyorsa bir el, elin kavradığı saç, saçın kapladığı kafa ne olabilirdi.
Suç sende değil...
Sen sevmeyi öğrenmeden, şüphe etmekle ödüllendirildin.
Hey çocuk, sen büyüklerini dinleme sakın!
Kuşların kanadı uçmak için var, koparılmak için değil!
Derken ben sana, sen kuşların kanatlarını koparmış, bana gülümsüyordun. Geç kalınmış bir laftı benimkisi, yolun gidecek yeri kalmamışken amaçsızca seni uyardım.
Eğitim şart. Eğitilerek gelişiyordu ya her canlı. Şartlar mı değişti yoksa insanlar mı bilmem ama
masallar bile küfür gibi çıkıyordu artık ağızlardan. Uyku vakitleri, hırsların zihinlere işlemesi için sabırsızlıkla beklenen bir zaman olmuştu sanki.
Kimdi ilk taşı atan diye sormanın anlamı yoktu, ilk taşı atan da, ilk yaşı döken de anlamaz olmuştu nasılsa halden.
Tüm insanlık tarihi buram buram kan korkarken, garip bir devir, demek, ne de garip. Nehirlerin renkleri unutmasını çok da garipsememek lazım, onca kirli elin günahlarıyla yıkanmışken.
Ve
biz
defalarca
o derelerin suyundan
kana kana içtik
hiç umursamadan.
Acaba diyorum, aklımı bırakmadan önce mi vicdanımı terkettim. Yoksa önce vicdanım mı gitti elden…
Cevapların bir önemi kalmadığı zaman, kıyameti yaklaşmıştır insanın. Dinleyenlerin kalmadığı, hep konuşanların olduğu zamanlar, işte o hep bahsedilen ahir zamanlar.
Çok düşündüm…
Oluru kalmadı sanırım artık hiçbir şeyin.
Ki kaldıysa da bende bir şey kalmadı, vaktimden kalanlardan vazgeçiyorum…
Ah!
Canım bana ağır geliyor tanrım. Sana seslenmeye değecek bir yakarış da kalmadı. Buğulu gözlerle izliyorum artık hayatı. Zaten çoğu zaman gördüklerimden bile emin değilim.
Sakinliğim, umursamazlığının bir eseri. İçten içe biliyorum ben bu gerçeği.
Demek benim içimdeki şeytan da dilsiz olanlardandı.
Oysa uyarıyordu tüm kutsal metinler, demek ki hakkıyla okuyan hiç olmadı…
Kötülük artık oldukça sevimli geliyor artık herkese. Güler yüzlü, şefkatle yaklaşıp ele geçiriyor ruhları.
İyi ve kötü arasındaki farklar giderek kayboluyor,yüzüne güle güle sırtından vuruyor insan insanı.
Dilsiz şeytanlar çoğaldıkça daha özler oldum gerçek kötüleri.
Ne oldukları belliydi en azından, görüyordum gelecek olan kötülüğü.
Şimdi hep sarıldığım yerlerimden kanıyorum ve işin en acı tarafı bu bahaneyle ben de acıya bağlanıyorum. Yakında ama çok yakında hiçbir bahaneye gerek duymadan can yakmaya başlayacağım.
Soranlara diyecek laf çok, bir zamanlar ben de… deyip harcayacağım hayatları.
İlk taşı kim attı ne farkeder. Artık taşı atanın da yaşı dökenin de eli kanlı.
y...
YORUMLAR
"sana seslenecek bir yakarış da kalmadı". harbiden tükendi nesildaşım. artık herkesin çektiği kürek boşuna gibi bir zaman döngüsüne girdi sanki dünya. 25 yıldır internette gördüğümüz zulümler, acılar, çaresizlikler, feryat figanlar... sanki alışkanlık yaptı. yine mi deprem diyoruz mesela, yine mi trafik kazası, yine mi savaş, yine mi bombalama, taciz, tecavüz, hırsızlık, dolandırıcılık... kurbanlık koyun gibi bekliyoruz sanki ölümü. ne zaman bir trafik kazasına karışırım acaba, ne zaman dolandırılırım, ne zaman bombalanırım diye umursamadan yaşıyoruz. şansa biraz da nefes alış verişimiz sanki. iyice yaşayan ölülere dönüyor toplum da dünya da.. hani derler ne ekersen onu biçersin; iyilikten iyi niyetten yardımlaşmadan vefadan anlayıştan vb vs başka da bir şey de ekmedik diyor aynalar ama aynalar mı hal bilmez, ayna içindeki kumlar mı? hani ayna kumdan yapılır hesabı. insanların kumdan farkı yok ki gözyüzünden bakınca. bu yazında mıydı başka yazında mı demiştin ya; iki yaşayıp, iki sevip sevilim çekip gidecektik bu dünyadan gibi ... bir türlü yaşatmadılar, bunca onca tonlarca acıya nasıl dayansın zihinler, ya tamamen duymadım görmedim bilmiyorum deyip kendi halinde yaşayıp gidecek ya da ya katil olacaksın yahırsız ya yalancı dolandırıcı zalim kabadayı, yobaz, vb vs işte... ne bileyim ya hu, aklım şaştı artık bu dünyanın hallerine...
klavyene zeval gelmesin nesildaşım, ilhamın tükenmesin, arada derede hep yaz emi... lakin bir de şu soru çıkıyor, yazsan neolacak, aynı tas aynı hamam dünya.
klavye klavyeyi açıyor hesabı; ne kaldı geriye; 40 yıl diyelim , asgari 16 yıl uykuda geçer galiba, 2 yıl lavabo tuvalet ihtiyaçları, 2 yıl yemek içmek sofrada masada, 2 yıl en azından işe gelgit yolunda. 22 yıl etti geriye kaldı 18 yıl. 3 yıl da markete gel git kaldı 15 yıl. biraz daha deşelersek yani ortalama 12 yıl, doya doya ya yaşarız ya yaşamayız. 12 yıl içinde mücadele etmeye değer mi diye de düşünmeden edemiyor insan hani.. hayat işte, bizden sonrakiler düşünsün biraz da, bizden öncekiler afedersin çamur çökek kan irin bir dünya bıraktı ya, bizim de bu dünyayı düzeltmeye imkanımız yok, belki kimsenin de yoktu ya, ne bileyim ben işte... gece gece klavyede parmak koşturuyorum.
en sevdiğine emanet ol nesildaşım.
saygılarımla, eksik olma.
black_sky
Eksik olma nesildaşım varlığın kıymetlidir. Sağlıcakla kalasın.
470 - O/NUR/dan
O lanlardan habersiz içine düştün selin
N emrutların zulmüyle bağlandı kolun elin
U tkuya çeyrek kala bugün bükülen belin
R abbinin huzurunda yarın doğrulur çocuk
Onur BİLGE
black_sky
Saygı ve selamlarımla.
Tarihin sayfalarını kaldırırsak hep barut kokusu ve kandan ibaret zaten. Kazanılan savaşlarda bile, ki kazanılan topraklardan hariç kazanılan bir şey de yoktur tam anlamıyla...sayısı milyonları aşan can kaybı ve kaybedilen barış gerçeği vardır.
Bu kan elden ele geçip, elden ele daha çok bulaşacak gibi ve insanlık kaybedecek sonunda...çocuklara da çürümüş bir toplumdan ve körelmiş beyinlerden geriye doğru dürüst bir şey kalmayacak. Acı ama gerçek...eskiden derdik ki 'bir umudumuz var o da çocuklardadır.' O umudun içine de ettiler, isyan ve öfkeyle, hatta içinde büyüyen kinleriyle, elini kana bulaştıracak yeni savaşçı ruhları yetiştirmeye zemin hazırlıyor bu çürümüş toplum.
Umarım çocuklar balonlarını ve uçurtmalarını kötülüğe bulaşmadan özgürce uçurur.
Duyarlı yüreğine sevgi ve selamlar Sky...
black_sky
Tarih insanın başarılarından daha çok yarattığı felaketlerle dolu. Onca şeye rağmen inatla devam eden bir canlı türü...
Dünyanın kıyameti biziz anlaşılan.
Çok teşekkür ederim gelişin hep güzel ve değerlidir.
Sevgi ve selamlarımla.
Harika bir yazıydı.Duyarli kaleminiz varolsun sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum 👏✍️🧿💙🎉💯
black_sky
Saygı ve selamlarımla.
Evet, aramalısınız.
Bedeninizi her gölge sağanakta arar, sağanaklarla birlikte bu şarkıları ölülerin nabızlarında bulurum. Sağanaklar, sırılsıklam bir korku getirir; sizinle birlikte ağlamak isteyen var mı? diye…
Çürüyorum…
Çürüyoruz…
Her geçen gün …
İnsanların vicdanı keşfetmeden,sevgiyi öğrenmeden şüphe etmeyi öğrendikleri ve masalların bile küfür gibi çıktığı bir dönemde yaşıyoruz.
İnsanlığın kan ve korku içinde olduğu bu dönemde, suçlamaların bir anlamı olmadığı ve herkesin günahkar olduğu zamanlar bunlar..
Düşündüğü ve umursadığı şeyin ahengine kapılanlar sonun ve sınucun nereye varacağına aldırmaz. Sevimli görünen kötülüğün arttığı ve iyilik ile kötülük arasındaki farkların kaybolduğu bu yol belkide yokluğun ve yoksunluğun girdabına varacak…
black_sky
Değer kattınız.
Saygı ve selamlarımla.
Niye bunu buraya astın ki
Muhteşem olmuş iki yerde de bebekler
Doğmuş
Hem şiiirsel
Hemde yazı
Kalp taşikardisi yakıp yıkıp
Ameliyat sokakları herkes
Çok çok iyiydi black sky
Yerine yakışmış
Yarasın gidişimiz şiire
👣🐉💎💎💎⚓
👁⚓🐉
black_sky
Düz yazarken bile yokuşa tırmanıyorum nedense. Ahenk olmadan olmuyor;))
Her yazının bir melodisi olduğuna inanır oldum.
Bizim melodiler siyah ve tonları ama öyle korkutucu olmaz dostlar için.
Varlığın güzeldir eksik olmayasın.
Sevgilerimle.
black_sky
Saygı ve selamlarımla.
Yer yüzündeki fitne ve fesadın arkasında her zaman bir siyonist gizlidir. Her kutsal metin baş eğilecek cinsten değil mesela günümüz İsrail'in benimsediği Tevrat ı okuyunuz dünyadaki savaşın ve ölümün sebebini anlarsınız.
Tebrik ederim black, duruşun ve yazının mânası için.
Güzel gün olur mu bilmem ama bahtiyar olmak terimi var, olanı hoş görüp geleceğe gayret etmek, iman ve tefekkür ile çalışmak .
black_sky
Oysa nasıl da kirletiyoruz güzel olan her şeyi ama sorarsan hepsi güzel günler içindir yapılanların.
Teşekkür ederim değer kattınız.
Sevgiyle kalın her zaman.
Önce bu güzel duygular ve yazın için teşekkürler.
Okudum ve ve bu dünyaya aldanmış biri olarak huzursuz oldum. Ancak bir şeye sevinebiliriz merhamet duygusu henüz kaybolmamış, okur yazarın kalbi titriyor. Bu iyi.
Şimdi sessiz kalan BATI yarın bu acının filmini yapar birkaç sergi açar, Filistinli bir hanıma uyduruk bir ödül verir her şey düzelir.(!) Taki ölmeye hazır yeni anneler ve çocuklar bulana kadar.
Burası imtihan dünyası evlatlarım, ama biz imtihan ehli değiliz, derdi babam.
Bize öngörü, merhamet ve aklı selim ihsan eyle Allah’ım.
black_sky
Ne de güzel söylemiş. Sınıfta kalmaktan hoşlanır bir yapımız var gibi geliyor bana bazen.
Nefret giderek güçleniyor, beni en çok korkutan bu...
Çok teşekkür ederim değer kattınız.
Saygı ve selamlarımla.
Black valla acaba doğum günümde hangi yazı güne gelmiş diye girdim siteye. Bir hayli tebessüm ettim. İnsaniyle arka arkaya ne güzel oldu.
Yazıya dönersek şiirlerinde olduğu gibi sorgulayan, sonuçlara odaklanan bir yazıydı. Arka plan diye ufak bir yazım vardı, onu yazarken hissettiklerimi tekrar ortaya çıkardı yazın. Harikulade bir üslup. Tebrik ediyorum kurdele çok yakışmış.
Selamlar ve sevgiler.
black_sky
Sorgulamaktan cevapları yakar gibi gözüksek bile sorular aynı olsa da herkesim cevabı kendine özel oluyor. Doğru cevapları demektense vicdana ve yaşama saygılı cevaplar bulur dilerim herkes.
Teşekkür ederim Cem değer kattın ve tekrar nice seneler olsun.
Sevgi ve selamlarımla.
Yazınızdaki bu harika tespit: "Oysa uyarıyordu tüm kutsal metinler, demek ki hakkıyla okuyan hiç olmadı…" her şeyi özetliyor.
Charles Caleb Colton: "İnsanlık din için didişecek, yazacak, savaşacak, ölecek, her şeyi yapacak, ama asla onun için yaşamayacak." der.
Oluru kalmadı sanırım artık hiçbir şeyin.
Ki kaldıysa da bende bir şey kalmadı, vaktimden kalanlardan vazgeçiyorum…
Ah!
Canım bana ağır geliyor tanrım. Sana seslenmeye değecek bir yakarış da kalmadı.
Bu da benim iç çekişim:
'Savaşlarda çocukların önce hayalleri ölür,
oyunları, oyuncakları, kalem ve defterleri
Kuşlar..."
Yine yine okunacak duygu dolu harika bir yazıydı. Tebrik ederim.
black_sky
Ağız alışkanlığı oldu sanırım çoğu şey hayatta. Belki de baştan olmayacağı belliydi de biz geç anladık. Düşünsel bir saflık düşünmek saflıktı sanırım.
Değer kattınız.
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla.
black_sky
Çok teşekkür ederim değer katar varlığınız.
Sevgi ve selamlarımla.
Suç sende değil...
Sen sevmeyi öğrenmeden, şüphe etmekle ödüllendirildin.
Sorgulamak insanın asil duygu yoğunluğundaki kortex bölümünde neyi nasıl gibi anlayana kadar hayat bitti. Ne tuhaf diğmi anlayana kadar anlatanı dinlese sorun kalmazdı
Film de duymuştum süphe tek gercekti. Yoksa neden akla takılsın ki
Yaşayan ve nefes alan bir yazı. Düşündürdü beni
Yüreğine emeğine sağlık şair
Hakan... tarafından 16.10.2023 18:08:08 zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Hayatı algılamak yerine zombi hikayelerini kabullensem daha az zorluk çekerim:))
Bir noktada Elden kayıp gidiyor tekrar yakalayana kadar raydan çıktığı köşeleri kendine kar sayıyor hayat.
Değer kattınız eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla.
Hakan...
Sen yaz şair. Sağlığın yerinde ise kimse okumasa bile yaz. Küşme hayata yada hiç bir şeye. Yazmak özgürleştirir.
Bende bimediklerimi öğreniyorum.
Hep
Muhteşem idi.
Bir veryansın bir varsayım bir var oluş ve hiçlik katsayısında saklı o d/okunuş.
Vicdanın sesi diner mi?
Diner elbet lakin nadir zamanlarda diner yeter ki yürek içten olsun yeter ki sevgi ve umut kutsansın yeter ki kimse kimsenin dolduruşuna gelmesin.
Selam ve sevgimle sevgili black sky...
black_sky
Vicdanını kaybetmiş birinden her şey beklenir derler. Dilerim vicdanımız hiç susmaz. Sürekli bizi eleştirir.
Sevgiyi hep hatırlamak dileğiyle.
Sevgi ve selamlarımla.