- 191 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Cilbab 3
Cilbabımla medrese hayatım başlıyor.
İlk feraceyi almamda bana yardımcı olan, İstanbul ’dan arkadaşım Medine Hanım’ dı, kulakları çınlasın, annemle babamın kiracısı hala. Bir çamaşır yıkayıp asardı, bütün mahalle çiçek gibi kokardı. O’da Mahmut Efendi’ye bağlıydı, gerçi şimdi nasıl bilemem ama biz onunla güzel dini sohbetler ediyorduk. Dini sohbetleri TV de yararlı gördüğü yerde ve zamanda kullanıyor, şiiri de, dinlemeyi de çok seviyordu. Bir kızı daha dünyaya geldi bebeğini büyütüyor şimdi.
İlk Kuran Kursu Hocam, Diyanet’ten çalışan, eşininde imam olduğunu bildiğim, İstanbul Kartal Mehmet Akif Ersoy Cami Kuran kursu hocam Fatma İslam’dı. Ne güzel bir soyadı diye belirtmiştim bana doğru yolu son din İslâm’ı gösteriyordu.
Yıllardır özlemini çektiğim ve çevremden dolayı bir türlü kavuşamadığım cilbabıma nasıl mı kavuştum?
Elbistan Meva İnsani Yardım Derneği Dostum Kezziban Götürler sayesinde. Elbistan’da yıllardır medresede yetiştirdiği kızlarıyla tanınan Şefika Hoca Kezziban hanımı ziyarete geldiğinde birkaç cilbab bırakır derneğe olurda örtünmeyi isteyen hanımlar ister diye. Kezziban hanım bana gösterdiğinde Cilbabımla yıllardır hayal kurduğumu bilmiyordu bile. Sarıldım sımsıkı mutlu oldum, bana bunu kuluyla nasip eden Allah’a hamd olsun Güneş doğdu üzerime.
Şefika Hoca ’ya teşekkür için birlikte ziyarete gittik, Kezziban Hanım ile. İlk kez bir Kuran evi olan medreseye giriyordum. Vızır vızır arı kovanı gibiydi medrese. Düzenli, tertipli ve güvenlidir burada yatılı kalan kızlarımız benim için çok önemli olduğu kadar kıyamete kadar Kuran’a sahip çıkacak nesil yetiştirdiği için teşekkür ediyorum Şefika Hocam’ın tavsiye ile yol göstermesi ile Kuran’ı en güzel bir şekilde öğreten tecvid kurallı Tarikat-ı Muhammediye gidip gelmeye başladım. Artçı şoklardan birini medresede yaşadım arzın bizi takip ettiğini düşünüyorum. Fay hatları kırılmış, Kuran sesleri yükseliyordu yer gök Allah’ın.. Medrese’deki hafız hocalarda hoşgeldiniz diyerek ikramlarını yaptılar ama robodan uzun elbiselerine bayıldım desem inanır mısın.
Bir mahreç için günlerce gittiğimi bilirim, zahmet çekmeden rahmet olmaz. Cilbabım her iki taraf da İLMİHÂL olsun inşallah ölüm hepimizin her zaman yanında. Üç şeyin yedeği yok anne, baba ve sağlık derdi kıymetini çok iyi bildiğim hâlen yoğun bakımda yatan ve 12 ekim’de entübe olduğunu, Elbistan devlet hastanesi baş hemşire Gülcan hanım’dan öğrendiğim Hocam’ın çok selamları var herkese..
Hanifi Kara Hocam’ın benim üzerinde emeği pek çoktur.
Bana konuşmayı, oturmayı, kalkmayı, yürümeyi öğretti ifrat ve tefrit arasında vasat yaşamalı Müslüman derdi. Kırıtarak konuşma diye uyarırdı, erkeklerin dikkatini çekmeyecek gibi konuşmalısın, nazik, kibar İstanbul şivesiyle konuşmak yakışıyordu bana, üzerime yapışmıştı ama islamda kadının sesini düşündüğümde dikkatli olmalıydım. İngiliz gibi giyiniyor, yahudi gibi düşünüyor, hristiyan gibi yaşıyormuşum yıllarca emek verdim Müslüman bir kadın olarak yaşamak istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz lütfen destek olunuz. Karma karışık bir durum var.
Hocam günümüz alimlerindendir. Yedi güzel adamın Sekizinci’sidir ancak İlmi ve takva yönünden belki de çok daha üstün kalplerde olanı sadece Allah bilir. Hem Eğitimci hem de Şair ve Yazar, ilim konusunda ne öğrendiysem ondan öğrendim ve onun çok değer verdiği kütüphanesinden, eserlerinden. Bilgilerinden alacak bir tek kişi bile bulsa mini konferanslar verirdi. Uzaktan eğitim konusunda çağ atlamış ve ben çok şanslı bir Allah’ın kuluyum.
Devam edecek...