- 181 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KANKİLER ( 17 )
KANKİLER ( 17 )
Nil karavanın önünde bulunan masayı hazırlamakla uğraşırken 15 metre kadar mesafede yan komşusu,Cemil bey-
Nil’e seslendi
... Komşum, bu gün biraz telaşlısın. Hayırdır inşallah.misafirin’mi gelecek?
... Evet cemil amca, misafirim geliyor, kahvaltıyı birlikte yapacağız.
... Misafirin,kalabalıksa, Suzan yengen gelip yardım etsin.
... Sağol Cemil amca, teşekkür ederim. Sadece bir kız arkadaşım geliyor, ben hallederim.
Arası beş dakika kadar geçmişti, az ilerde bir taksi durdu. İçinden Ayşe indi, ormanlık alanda yirmiye yakın-
karavan vardı. sağa sola bakınırken, Nil’in karavanını tanıdı. Hızlı adımlarla karavana doğru yürüdü.Masanın-
yanında,Nil’i görünce Koşarak Nil’in yanına gelip, kollarıyla Nil’e sarıldı. uzun bir zaman, sarmaş dolaş-
bir birlerine sarılmış vaziyette kaldılar. İkisi de ağlıyor, göz yaşları bir birinin yanaklarını ıslatıyordu.
... Nasıl Ayşeciğim, burayı beğendinmi?
... Senin olduğun her yer güzeldir sevgi kelebeğim. İnanki seni çok özledim, daha doğrusu , hepimiz seni çok özledik.
... Hadi gel otur, ben çayları getireyim. Yan taraftaki komşu, Cemil bey el salladı. Hoş geldin kızım, nasılsın?
... İyiyim amcacığım, siz nasılsınız?
... Bizde iyiyiz kızım, sağol.
Nil elinde tepsiyle, çayları getirdi. Sandalyeye tam oturmuştu’ki Ayşe yerinden kalkıp, Nil’i kucaklayıp öpmeğe başladı.
Hem ağlıyor, hem öpüyordu. Yanaklarını, boynunu,sol göğsünü öptü.
... Ayşeciğim bu kadar yeter, hadi kahvaltımızı yapalım.
... Sevgi kelebeğim, bu öpücükleri görüşemediğimiz günlere say. Ne kadar üzüldüğümü bilemezsin. birlikte kahvaltıya başlamışlardı-
Yan komşunun küçük 5 yaşındaki kızı, masanın yanına gelip durdu.
... Hoş geldin Songül. Gel birlikte kahvaltı yapalım. Küçük kız, bir süre sessizce Ayşeye baktı.
... Bu abla kim?
... Bu abla benim kankim, Adı Ayşe, iskenderundan geldi.
... Kanki ne demek?
... Kan kardeş demek? Küçük kız pek anlamamıştı ama. Gülerek Ayşeye baktı.
... Benimde kreş yuvasında bir arkadaşım var.Onun adıda Ayşe.
... Ayşe tatlı, tatlı küçük kızın şirinliğine gülüyordu.
... Songül prenses, neden uzakta duruyorsun, buraya gelsene, melek gibi, çok güzelsin.
... Ama benim kanadım yok’ki.
... Olsun sende kanatsız meleksin.
... Ama melekler görünmezler’ki?
... Songülcüğüm,sen görünen meleklerdensin.Küçük kız gelip Ayşenin yanına oturdu. Gözlerini Ayşeden ayırmıyordu.
... Ayşe ekmeğe Çikolata sürüp, küçük kıza uzattı. Al tatlım başka birşey istersen söyle bana tamam mı?
Songül’ün yanlarına gelmesiyle, konuşmalarına ara vermek zorunda kalmışlardı
... Ayşe abla, senin başka kardeşin varmı?
... Evet var, benden büyük bir erkek kardeşim var.
... Benim kadar bir kız kardeşin olsa, onunla birlikte oynardım.
... Sen üzülme songül birlikte , beraber oynarız olurmu?
... Tamam, olur. Bu sırada yan taraftan Songülün babası çağırdı.
... Songül,gel kızım, denize yüzmeğe gidiyoruz. Songül masadan kalkıp giderken geri dönüp, Ayşenin yanına yaklaştı.
... Ayşe abla seni öpebilirmiyim? Ayşe songülü kucağına aldı ,birbirlerini öptüler. Songül bir kaç adım atıp tekrar durdu.
... Ayşe abla geri yanına gelecem tamam mı, bir yere gitme diye seslendi.
... Tamam canım ben buradayım. Songül gittikten sonra baş başa kalmışlardı. Nil gülerek Ayşeye bakıyordu.
... Ayşeciğim seni kıskandım. Bu bıcırık kız var ya. Ben geldiğimden beri, bana yanaşmıyor. Meyve suyu,çikolata, pasta-
veriyorum,gelip almıyor. Uzakta durup sadece seyrediyor. Seni görünce, koşarak geldi,elinden çikolatalı ekmek yedi.
Bebeğim sende şeytan tüyü var galiba, insanı kendine mıknatıs gibi çekiyorsun.
... Teşekkür ederim Nil. onu, bunu boş ver. Eminim baban çok üzülüyordur, babanı arayıp haber vermelisin.Ben kaç gündür-
meraktan, üzüntüden ne hallere düştüm. Şengül abla annene kızdığını söyledi. Peki babanın ne suçu var. Zaten bütün gün çok-
yorulduğunu söylüyordun, şimdi kim bilir ne haldedir. bizim kankilerde merak içinde, kimseye haber vermedim. Sadece annem le-
babama buraya geleceğimi söyledim. Bu sırada Ayşenin telefonu çaldı, arayan Özgürdü.
... Alo aşkım nasılsın, bu gün öğleden sonra kafe de buluşalım mı?
... Olmaz aşkım, ben iskenderunda değilim.
... Nerdesin aşkım, ben oraya geleyim.
... Ben antalyadayım. Daha yeni geldim. kankimin yanında kahvaltı yapıyorum.
... Söyleseydin Ayşe birlikte giderdik.
... Nil kimsenin bilmesini istemediği için söylemedim.
... Nil nasıl iyi mi?
... Evet iyi, selamı var.
... Ayşe konum at aytekinle ben hemen oraya gelelim. Ayşe Nil’e baktı. Ne diyorsun sevgi kelebeğim
... Ne bileyim Ayşeciğim karavana sığarmıyız.
... Nil karavana sığmayız diyor.
... Aşkım biz bu sıcakta toprağın üstünde bile yatarız. Nil evet anlamında başını sallayınca.
... Tamam aşkım, birazdan sana konum atarım.biz iyiyiz merak etme görüşmek üzere, hoşça kal.
Ayşenin gözleri dolmuş ağlayacak gibiydi.
... Ne oldu Ayşe gözlerin doldu, ağlayacak gibisin. Ayşe cevap vermeden başını yan tarafa çevirip elleriyle gözlerini sildi.
... Anlıyorum seni bebeğim. Bunun adına aşk diyorlar. seni mutlu heyecanlı görmek benide mutlu eder.Allah mutluluğunuzu bozmasın.
Kahvaltıdan sonra birlikte, etrafı gezmeğe çıktılar. Karavanla gelen her tatilci aileler. entellektüel,varlıklı ailelerdi,
Her kes kendi halinde eğleniyordu.Deniz kenarına yaklaşınca, neşeyle yüzüp şakalaşanları gördüler .su cam gibi tertemizdi.
... Ayşe Nil’in elini tuttu. Şu manzaranın güzelliğine bakarmısın, harika bir manzara. Nil burayı nasıl buldun?
... Çok kolay bebeğim. internete girdim. Karavanla tatil yapılabilecek yerlere baktım. hemen buldum.
biraz oyalandıktan sonra tekrar karavana döndüler.
... Nil kusuruma bakmazsan biraz uyumak istiyorum. yolda hiç uyuyamadım.
... Tabi şeker kız, sen uyurken bende hazırlanıp, dalışa gideceğim akşama, balık vurmam lazım. Cemil amcaya, balık yedireceğime-
söz verdim.sen keyfine bak, iyiki geldin Ayşe inanki çok sevindim.
... Nil lütfen benim önümde babanı ararmısın. yoksa meraktan uyuyamam.Hadi, hadi.
... Nil telefonunu açtı ,bir müddet, arka arkaya mesajlar gelmeğe başladı. bittikten sonra babasını aradı
... Alo babacığım nasılsın?
... Nasıl olabilirim kızım çekip gittin, kaç gündür senden haber alamıyorum. Sen beni şimdi anlayamazsın. İnşallah ilerde anne-
olursan, evladın bir yere gider haber alamazsan o zaman beni anlarsın. Nil’in gözleri doldu dudakları titriyordu.
... Kurban olurum ben sana babacığım. Çok, çok, özür dilerim.beni affet. Annem yüzünden seni de üzdüm. Beni merak etme-
ben iyiyim. Yanımda Ayşe var, sana çok selamı var. Bir kaç gün sonra döneceğiz. Bir isteğin varmı babacığım.
... Sağol kızım, Ayşeye de selamlarımı söyle , seni yalnız bırakmadığı için teşekkür ederim. Ama senin yüzünden,korumalarına,
nasıl habersiz gitti diye çok kızdım haberin olsun.
... Gelince telafi ederim babacığım , Hoşça kal, görüşmek üzere. Nil telefonu kapattı
... İsteğini yerine getirdim Ayşeciğim, şimdi gidip rahatça uyuyabilirsin.
Ayşe songülün istekli bağırışlarıyla uyandı. Ayşe abla, diye bağırıyordu. Karavandan dışarıya çıktı.
... Songül neşe içinde Ayşenin kollarına bıraktı kendini.
... Ayşe abla, hani birlikte oynayacaktık. Ayşe songülü kucakladı.Yanaklarından öptü.
... Tamam bir tanem oynarız, Nil ablan nerede biliyormusun?
... Baksana bizim karavanın orda çay içiyor. Ayşe yan taraftaki karavana doğru baktı. Nil masada oturmuş oradakilerle birlikte-
çay içip sohbet ediyordu. Ayşeye buraya gel diyerek el salladı. Ayşe songülün elini tutarak o tarafa doğru yürüdü.
... Bütün aile masa başında toplanmış, çay içip sohbet ediyorlardı.
... Afiyet olsun. Nil hemen ayağa kalktı.
... Kankim Ayşe, bu beyefendi,ailenin reisi Cemil bey. Bu güzel bayan, Suzan hanım, Bu yakışıklı genç Furkan. Bu güzel kız-
Yasemin. Şu yanında duran dünya tatlısı Songül. Ayşe önce cemil bey ve Suzan hanımın ellerini öperek diğerleriyle-
tokalaşarak, boş bir sandalyeye oturdu.
... Cemil bey hemen söze girdi. Nil arkadaşın geldiğinde, size bakıyordum. İnanki gözlerim yaşardı. bir birinize sarılıp-
dakikalarca bir birinizden ayrılmadan, göz yaşı döktünüz. Bu nasıl bir sevgi, bu nasıl bir özlem dedim , kendi kendime.
sanki kırk yıl bir birini görmemiş birileri gibiydiniz. Allah bu sevginizi bozmasın.
... Teşekkür ederiz cemil amca, o sizin kalbinizin güzelliği.Ayşeyle biz ruh ikizi gibiyiz. ayrı gayrımız yok.
Bu sırada Songül hemen fırsatını bulup Ayşenin kucağına oturmuştu. Suzan hanım farkedince ,Songül’e seslendi.
... Kızım Ayşe ablanı rahatsız etme, bak daha yeni geldi. Songül omuzunu oynattı.
... Bana ne, bana ne, Ayşe ablam bana söz verdi,beraber oynayacağız.
... Kızım biraz izin ver Ayşe ablanla biraz sohbet edip tanışalım, sonra oynarsın.
... Cemil bey tekrar lafa girdi.Ayşe Nil sen yokken Nil bize anlattı. Üniversite sınavında Türkiye çapında 115 inci sıradaymışsın.
Çok güzel bir başarı. Nil amerikada okuyacağını söyledi. seni tebrik ederim.Büyük bir başarı.
... Teşekkür ederim Cemil amca. siz ne iş yapıyorsunuz?
... Ben üniversitede öğretim üyesi profesörüm. Kalp damar hastalığı uzmanıyım. Eşim suzan da, kadın hastalıkları uzmanı.
... Maşallah Cemil amca, ailece yüksek tahsil yapmışsınız. Songül Ayşeyi rahat bırakmıyordu. Kucağından inip elini tuttu.
... Hadi gel salıncakta sallanalım. Ayşeyi alıp ilerde kurdukları salıncağın oraya doğru götürdü. suzan hanım güldü.
... Ay inanamıyorum Cemil, hiç kimmseye gitmeyen kıza bak. Ayşeyi çok sevdi. Kızı hiç rahat bırakmıyor.
... Önemli değil suzan abla, Ayşe çocukları çok sever, baksana çok mutlular. İstersen, balıkları pişirip sofrayı hazırlayalım.
Akşam yemeği çok neşeli, çok güzel geçmişti. Nil’in vurduğu balıkları afiyetle yediler. Karavana döndüler.
... Komşularımı nasıl buldun Ayşeciğim?
... Çok iyiler Sevgi kelebeğim. İnsan burayı görünce bırakıp gidesi gelmiyor.
... Songül sana çok alıştı, peşini bırakmıyor.
... Maşallah çok tatlı, durmadan soru soruyor. çok zeki, her şeyi birden öğrenmek istiyor. O da babası gibi ilerde profesör olur.
Bu sırada Nil’in telefonu çaldı Şengül arıyordu.
... İyi akşamlar Şengül abla, nasılsın?
... İyiyim sevgi kelebeğim. Siz nasılsınız? Ayşe nasıl. Çok iyiyiz ,mikrofon açık o da seni duyuyor. İşler nasıl gidiyor?
... İyi, iyi, herhangi bir sorun yok. Nil ben 2,5 dönümlük çok güzel bir yer buldum. yüksek okullara da yakın. Gelince gidip-
bakarız. Eğer sende uygun görürsen, alıp projeye başlarız.
... Tamam Şengül abla, ben onu unutmuştum,şu annemin yüzünden işlerim karıştı, ama çok mutluyum. Yarın,Aytekinle ,Özgür-
buraya gelecek.Bir kaç gün daha kalıp döneriz. Bir isteğin varmı Şengül abla?
... Size iyi eğlenceler, keyfinize bakın, iyi akşamlar görüşürüz.
... Gözün aydın Ayşeciğim, yakında istediğin olacak.dönünce, hemen bu işe el atalım. kısmet olursa , öğrenci yurdunu gelecek sene -
açmış oluruz. Seninde dileğin yerine gelmiş olur.
... Sana söyleyecek kelime bulamıyorum Nil. Allah her zaman seni korusun, güzel kalbine göre fazlasıyla versin. her zaman dualarım-
senin için. Daha ne söyleyeyim. Allah seni nazarlardan, kem gözlerden korusun.
... Sağ ol bebeğim, aynı şeyleri bende senin için diliyorum. Karnımız doydu, şimdi senin gelişini kutlayalım. Nil buz dolabını-
açıp iki kutu bira çıkardı.Açıp birini Ayşeye uzattı. Hadi bakalım, gelişinin şerefine içelim.
... Nil ben bunu içemem, hayatımda ağzıma içki koymadım.Bunu içersem hastanelik olurum. Sen sonra üzülürsün.
... Korkma Ayşeciğim bir şey olmaz.Bu içki sayılmaz, bu zaten arpa suyundan yapılmış. bunu içersen mışıl mışıl uyursun.
Şakalaşıp, güzel, güzel sohbet ederken,Ayşe elindeki bira kutusunu masanın üzerine bıraktı.
... Kanki ben artık içemeyeceğim, başım dönmeğe başladı, gözlerim bulanık görmeğe başladı.
... Ayşeciğim daha yarısını bile içmedin. Tamam içme o zaman seninkinide ben içerim.
... Nil anlatsana annenle aranızda ne oldu? Merak ettim?
... Ben eve geldim, salonda babamla tatlı tatlı sohbet ediyorduk. Annemin misafirleri gelecekmiş, Üst katta hazırlanıyormuş.
... Üst kattan aşağıya indi, elinde telefon konuşuyordu. Ne selam ne bir şey, görmemezlikten geldi. İnsan bir hoş geldin-
kızım, nasılsın falan der. biz babamla konuşurken , mutfaktan geri geldi biraz daha telefonla konuştu biz konuşmayı kesip-
anneme bakıyorduk. Sonra bize bakıp, ben gelince konuşmayı neden kestiniz dedi. sonra bir arkadaşı anneme bir görüntü-
yollamış. Biz o gün Aytekini karakoldan çıkarmağa uğraşıyorduk. Televizyoncular oradaymış. görüntüler haberlerde çıkmış.
Sen bu çocukla arkadaşlık edersen başına çok işler gelir. geçen seferde seni kaçırdılar, bir sürü laflar. Anne dedim beni-
Aytekinin yüzünden değil fidye için kaçırdılar. O çocuk korudu, benim yüzümden hastalandı nerdeyse ölecekti. Babamda bana
destek çıktı, Aytekin iyi dürüst çocuk, aileside çok iyi dedi. Babama da kızdı. Sen zaten her zaman kızını tutarsın dedi.
olayı daha fazla büyütmemek için. çantamı alıp evden çıktım. korumalar arkamdan geliyordu. onları atlattım. doğru arsuza-
gidip dalış takımlarımı alıp. Dört yola abimin tır garajına gittim. arabamı bırakıp, karavanı aldım, yola çıktım. telefonumu-
kapattım. gerisi işte buraya geldim.Nil kutunun içindeki birayı sonuna kadar içip yatağa uzandı. Annem son zamanlarda iyice-
değişti. Eskiden babamın peşini hiç bırakmazdı Babam nereye gitse beraber, giderdi,Babamı hiç yalnız bırakmazdı-
Şimdi devamlı telefon kulağında, parti proğramları, konken partileri, kuafore gitmeler.İşi gücü eğlenmek, para harcamak.
Babam parayı nasıl kazanıyor umurunda değil. Dikkat ediyorum. babam yorgun argın, eve geliyor. Kendi isteğiyle bir kahve-
yapıp , al hayatım, sana kahve yaptım demiyor. Babam yardımcımıza söylüyor o yapıp getiriyor. Beni bile babam seviyor diye-
kıskançlık yapıyor. Beni bir kere olsun gelipte, canı gönülden öpmez. Ben ona yanaşıp öpersem, lütfen iş olsun diye öper.
Keşke senin gibi beni yürekten öpse, ama ne gezer. Ayşe yattığı yerden kalkıp Nil’in yanına uzandı, yavaş yavaş sarı saçlarını
okşamağa başladı, eğilip yanağından öptü.
... Sevgi kelebeğim,hayatım canım benim. Elimden gelse, seni alıp kalbimin içine saklasam, sana kimse zarar verip üzmese. Ama-
elimden gelmez. fazla üzülme, annen hatasını anlayıp, ilişkiniz tekrar düzelecektir bundan eminim.
... Ayşeciğim en çok üzüldüğüm ,Ölmüş dedeme laf söyledi. Beni dedem çok şımartmış. Halbuki dedem bana her şeyi öğretti.
... Hayatla nasıl mücadele edilir . insanlarla nasıl ilişki kurulur. İş hayatında nasıl hareket edilir, kimlere güvenilir.
olumsuzluklar karşısında nasıl mücadele edilir. Ayakta kalabilmek için neler yapılır. düştüğün zaman nasıl ayağa kalkılır.
anlayacağın hayata dair her şeyi dedemden öğrendim. Abilerimede dedem öğretti. Düşünüyorumda, beni küçükken kaç defa-
kucağna almış, kaç defa senin gibi yürekten saçlarımı okşamış. Ben hep bakıcılarla büyüdüm. Devamlı bakıcı değiştirdiler.
birine alışmadan başka biri geldi. litvanyalı, azerbaycanlı, rus. özbek, sirilankalı, moldovalı. En son dedem kızmış.
Köyden bir bakıcı bulmuş dul bir kadın , çocucuğu yok, Nevin teyzeyi alıp getirmiş. Bundan sonra bakıcı değiştirmek yok-
Devamlı nevin hanım bakacak demiş.
... Çok haklısın Nil. Anne, baba sevgisi çok önemli. Benim annem, arkadaş gibidir. Beni biraz durgun görse yanıma gelip-
hemen sorar. kızım neyin var bir şeye mi canın sıkıldı diye sorar. birlikte çok şeyi paylaşırız. Bana sarılır öper.
devamlı dua eder. Hele başımı göğsüne dayayıp saçlarımı okşadığı zaman, öyle mutlu olurum ki anlatamam. Eminim annen-
hatasını anlayıp, sana daha çok ilgi gösterecektir.
... Zannetmiyorum Ayşeciğim, annemin huyu böyle, hani derler ya yedisinde neyse, yetmişinde de aynı.
... Tamam kanki, fazla takma kafanı. zamana bırak, zamanla eminim düzelecektir. Seni sevenlerin sevgisini düşün.
En başta, yüce Allah seni çok seviyor. Onun sevgisi sana yeterde artar bile. Bizde senin daima yanındayız.Seni çok-
seviyoruz. Lütfen içine atma, sen üzülürsen bizde çok üzülürüz. Karavanın içini bir sessizlik kapladı.Nil başını -
çevirip, Ayşeye baktı . Ayşe gözlerini kapamış, mışıl, mışıl uyuyordu. Uzanıp gamzeli yanağından öptü, gür dalgalı siyah-
saçlarını okşadı. Çok duygulanmıştı. Ayşenin, kalpten gelen, samimi güzel sözleri kendisini çok etkilemişti.Ayşe ye-
çok ihtiyacı olduğunu, onun yanında olmasına her zaman ihtiyaç duyacağını hissediyordu. Ayşeye sarılıp ,gözlerini kapadı.
bir süre sonra, uykuya daldı.
Nil uyanıp gözlerini açınca,saate baktı saat12 ye geliyordu. Yanında uyuyan ayşeye baktı. O kadar güzel uyuyorduki,uyan-
dırmaya kıyamadı. Elini yüzünü yıkayıp ,ocağa çay suyu koydu, karavanın kapısını açıp dışarıya çıktı. Etrafına kısık gözlerle-
bakarken ,karavanın yan tarafında duran bir taksi gördü. Arabanın yanına yaklaşıp camdan içeriye baktı.Camlar film kaplı-
olduğu için sadece karartılı bir gölge gibi görünüyordu. Ön tarafa geçip plakaya bakınca, Hatay plakalı oduğunu görünce-
hemen yanaşıp cama vurdu. Kapı açıldı Aytekin başını dışarı uzatıp baktı.
... Günaydın Aytekin, ne zaman geldiniz? Aytekin kolundaki saate baktı.
... Hay Allah öğlen olmuş. Biz sabah yedide burdaydık. Sizi rahatsız etmemek için uyandırmadık. hiçyolda durmadık.biraz ben -
biraz özgür kullandı,elimizle koymuş gibi burayı bulduk. Aytekin arabadan çıkıp Nil’le El sıkışıp sarıldılar.
... Hadi Özgürü de kaldır masaya gelin. Aytekin başını arabadan içeri uzatıp yüksek sesle konuştu.
... Aloo. jünyır Simon, öğlen oldu kalk artık. Nil gülmeye başladı. Aytekinin umulmadık zamanda yaptığı şakalar, komiklikler-
hoşuna gitmeğe başlamıştı. Özgürde arabadan dışarı çıktı. Nil hoş geldiz beyler dedikten sonra, alçak sesle
... Siz sessizce masaya geçip oturun . ben kahvaltı masasını hazırlayıp Ayşeyi uyandırırım Ayşeye güzel bir sürpriz olur.
... Nil sen kahvaltıyı hazırlayana kadar, Özgürle birlikte etrafı bir gezelim. Çok güzel bir yer seçmişsin sevgi kelebeği.
Aytekinle Özgür karavanın yanından uzaklaştı Nilde karavana girip işe koyuldu.Nil hemen masayı hazırlamış bekliyordu.
Aytekin le Özgür, aşağıdan deniz tarafından,geldiler.Özgür sordu Ayşe daha uyanmadımı?
... Siz oturun ben şimdi uyandıracağım. Nil hemen karavana girdi.Eğilip Ayşeyi öptü. Hadi şeker kız,kalk artık , öğlen oldu.
... Aşk olsun Nil. ne güzel rüya görüyordum.
... Hayırdır güzelim ne görüyordun?
... Çok güzel bir rüya, her zaman gittiğimiz kafe de Özgürle birlikte oturmuş, sohbet ediyorduk.
... Hayırdır Ayşeciğim, çok güzel bir rüya. Hadi kalk elini, yüzünü yıka, masaya git. ben de çayları doldurup geliyorum.
... Ayşe uykunun verdiği mahmurlukla, kalkıp elini yüzünü yıkayıp, karavandan başını çıkarır çıkarmaz, Aytekin le, Özgürü-
bir anda karşısında görünce çok şaşırdı.
... Aman allahım, ne zaman geldiniz diyerek elleriyle yüzünü kapadı. Karavandan inip önce Özgüre, sonra Aytekine sarıldı.
... Ayşe, bak bu jünyır Simon, senin hasretine dayanamadı, senin için, benide birlikte buraya getirdi.
... Hoşgeldiniz,sayemizde iş yapmaktan kurtuldunuz, bir kaç gün tatil yaparsınız.
... Birlikte kahvaltıyapmağa başladılar. Nil arkadaşlarına şöyle bir baktı. Üçü de çok neşeli mutluydu. Gerçek arkadaşlığı-
yürekten samimiyeti, saf ve temiz sevgiyi, onlarda görüyordu.Hele Ayşenin,ikisine birden laf yetiştirmesi neşeli mutlu -
hareketleri, gülerken gamzelerinin iyice ortaya çıkması görülmeye değerdi.Onların gelmesiyle birlikte, yalnızlığı-
üzüntüsü, bir anda yok olup gitmişti. Kahvaltıdan sonra Özgürle, Aytekin yüzmek için deniz kenarına gittiler, Nil’le-
Ayşe, masayı toparlamağa başladılar, Bu sırada koşarak yanlarına songül geldi.Gelir gelmez Ayşeye sarıldı.
... Ayşe abla, sabah geldim seni çağırdım,uyuyordunuz geri gittim.
... Çok yorgundum Songül uyuya kalmışım.
... Nil songüle sordu.Songül sen beni seviyormusun?
... Evet seviyorum.
... Peki o zaman neden,benden kaçıyorsun?Bende seni çok seviyorum, sana, yiyecek veriyorum almıyorsun? Songül gülerek başını-
başka tarafa çevirerek cevap vermedi.
... Songülcüğüm, sana şimdi muz versem alırmısın?
... Evet alırım. Nil karavandan, bir tane muz alıp gelerek, Songüle verdi.
... Peki bana şimdi bir öpücük verirmisin?
... Tabi verir Nil ablası, songül seni çok seviyor. Ayşeninde desteğiyle Songül Nil’e yanaşıp öpücük verdi.
... Ben bunu şimdi yiyeyim mi Ayşe abla?
... Şimdi yeme Songül.Bak şimdi denizden çıkıp geldin. Bak ablan seni karavanın yanında bekliyor. Şimdi git, güzelce bir-
duş alıp üzerini değiştir. Sonra ,güzel ,güzel yersin.Songül kendi karavanlarına doğru giderken, Ayşe arkasından bakıp
gülümsedi. Allah annesine, babasına, sevdiklerine bağışlasın. Maşallah çok tatlı.
Nil dalış malzemelerini hazırladı.Ayşeyle birlikte deniz kenarına gittiler.Aytekinle,Özgür onları görünce sudan çıkıp -
yanlarına geldiler. Aytekin sordu.
... Nil balığa mı gidiiyorsun?
... Evet değerli misafirlerime bu akşam güzel bir ziyafet çekmek istiyorum.
... Bende seninle gelebilirmiyim?
... sıkılmazsan gelebilirsin.Aytekinle Nil malzemeleri, Nil’in küçük şişme botuna koydular.
... Nil bu günkü avın benim şansıma olsun, inşallah berketli olur.
... Tamam ayşeciğim,senin şansına olsun.inşallah bereketli olur. Aytekin yine takılmadan duramadı.
... Kanki orda oturup durmayın. yengeyle birlikte, denize girin, birlikte tatilin tadını çıkarın.
Ayşe’yle Özgür yalnız kalmışlardı.
... Ayşe hadi denize girelim biraz serinlemiş olursun.
... Ben yüzmeyi daha öğrenemedim. Hem ben mayo giyip yüzemem, utanırım.
... Dert etme aşkım, bak ayağında şort var üstünde de tişört.Böyle de girebilirsin. Kıyıda yüzeriz, istersen ben sana yüzmeyi-
öğretirim, beni kıracakmısın.
... Ayşe terliklerini çıkardı, Özgürün elini tuttu. Sakın elimi bırakma ,yoksa hemen çıkarım.El ele yavaş adımlarla denize -
girdiler,Bir birlerine elleriyle su atıp eğlenmeğe başladılar. 15- 20 dakika kadar sonra, songülün sesi duyuldu.Ayşe abla-
diye bağırıyordu. Ayşe dönüp baktı. Songül ailesi ile birlikte yüzmeğe gelmişti.Songüle el salladı.etrafına şöyle bir baktı
Kendisinden başka, elbiseyle denize giren yoktu.Utanmıştı.
... Özgür çıkalım mı? Sanki herkes bana bakıyormuş gibi.
... Yapma aşkım. ilk defa böyle gözden uzak özgürce, birlikte eğleniyoruz.Tadını çıkaralım. Sana öyle geliyor. her kes kendi-
halinde eğleniyor. Hem sonra, kimsenin kimseye karışmağa hakkı yok, söyleseler bile umurumuzda değil . Bu sırada Songül ve-
ailesi yanlarına gelmişti. Songül hemen Ayşeye sarıldı.
... Ayşe abla size geldim kimse yoktu, geri gittim. Bu abi kim.
... Bu abi benim arkadaşım. bu sabah yeni geldi. Songül Özgürü şöyle bir süzdü, Ayşeye baktı.
... Çok yakışıklı, gözleri benimki gibi. Ayşe songülü kucaklayıp öptü. Bak seni tanıştırayım, Arkadaşımın ismi Özgür.
... Özgür,songülün sarı saçlarını okşadı. Seni tanıdığıma memnun oldum songül.Ayşe mecburen yanlarına gelen songülün ailesiyle-
... Özgürü tanıştırdı. Kalabalık bir gurup halinde, gülüp oynayarak denizin keyfini sürmeye başladılar.
Ayşe ve özgür, karavanın önünde oturmuş sohbet ederken, Deniz tarafından Aytekinle Nil’in geldiğini görünce hemen kalkıp-
karşılamağa gittiler.Aytekinin iki elinde şiş’e dizilmiş bir sürü balık vardı ama biri çok büyüktü, Ellerindeki eşyaların-
bir kısmını aldılar.birlikte karavanın yanına geldiler.
... Maşallah Nil denizde balık bırakmamışsın.
... Özgürcüğüm bu Ayşenin şansı. Çok güzel bir kayalığa denk geldim. En son çıkacağım zaman bu büyük kaya balığını vurdum.
Ama kayaların arasına girdi, çıkarmak için yarım saat uğraştım.Maşallah derya kuzusu, sekiz dokuz kilo gelir. Bence 20-
kiloya yakın balık var. Şu büyük kaya balığı bize kalsın, gerisini, komşulara dağıtalım. Bu sırada yan komşu Cemil bey-
el salladı. Bereketli olsun kızım. Maşallah bu günkü balık, dünkünden daha çok.
... Cemil amca bu akşamda siz bize gelin. Davetlimsiniz.
... Tamam kızım, suzanla,yasemine söylerim gelip size yardım etsinler.
Nil’le Ayşe büyük kaya balığını ayırıp diğer balıklarıda dört parçaya ayırıp yakındaki karavan komşularına dağıttılar.
Akşam yemeği çok neşeli , eğlenceli, şen şakrak,kahkahalarla geçiyyordu. Cemil beyin kızı devamlı , gözleriyle-
Aytekini süzüyordu. Songül de Ayşeyle, Özgürün arasına oturmuştu.
... Cemil bey Aytekine sordu. Evladım sen sporcuya benziyorsun. Maşallah, üçgen vücut, kaslar güzel. Bende gençliğimde bir ara-
özenip halter çalışmıştım.
... Ben kick boks yapıyorum cemil amca.
... Vay.! Demek kick boks yapıyorsun, çok zor bir spor.
... Ben hep zoru severim Cemil amca, kolayı herkes yapar. Sizin mesleğinizde çok zor. Hemde sorumluluğu büyük.
... Evet zor bir meslek. Ama zamanla ustalaşınca, insana kolay geliyor.Nil kızım Allah senden razı olsun.Geldiğin günden beri-
bize balık ziyafeti çektin. Balığa doyduk.İşin gücün rast gitsin.
... Teşşekkür ederim Cemil amca sağol.Yemek faslından sonra masaya meyve ve içecekler gelmişti.Aytekin ayağa kalktı biz buraya -
oturmaya değil oynamaya geldik. Herkesi oynamaya davet ediyorum diyerek Karavanın yanında duran arabasına gidip müzük açtı.
Gelip Nil’i dansa kaldırdı. Onlar dans ederken, Özgürde hemen Ayşeyi dansa kaldırdı. Arkasından Recep bey karısını dansa-
kaldırdı. Müziği duyan yakındaki karavanlardan insanlar seyretmeğe gelmişlerdi. Arkasından bir oyun havası gelince herkes-
coşmuştu seyre gelenlerde oyun havasının coşkusuna kapılarak ortaya çıkıp göbek atmağa başladılar. Kalabalığı gören , müziği -
duyan geliyordu. Ortalık sanki düğün yeri gibi hareketli ve coşkuluydu.Aytekin arabaya gidip zeybek havasını koyarak tekrar-
geldi. Değerli misafirler, sevgi kelebeğini benimle oynaması için buraya davet ediyorum dedi. Nil gülümseyerek masadan-
kalkıp Aytekinin yanına geldi. birlikte zeybek oynamağa başladılar. O kadar güzel profesyonel oynuyorlardı ki gelenler-
el çırparak dansa eşlik etmeğe başladılar. Dans bitince, büyük bir alkış koptu. Seyredenler bir daha, bir daha diyerek-
tezahürat yapmağa başladılar. Aytekin gidip tekrar müziği başlattı. Herkes gıptayla onlara bakıp,elleriyle tempo-
Tutuyordu. Özgür yanında tempo tutan Ayşeye baktı. Ayşenin göz yaşları, yanaklarna doğru süzülüyordu.
... Ayşe neden ağlıyorsun?
... Baksana Özgür, ne kadar çok birbirlerine yakışıyorlar. Allah nazardan saklasın.Tekrar dans ve oyun havaları eşliğinde -
oynayıp halay çektiler. Saat bire doğru eğlenceye son verildi. Herkes yavaş, yavaş karavanlarına dağılırken genç ve güzel-
bir kız gelip bir şeyler söyleyip Aytekinin elini sıkarak yanaklarından öptü. Özgür kızın ne dediğini anlamamıştı.Araya
Nil girdi. İngilizce bir şeyler konuştu, sonra Aytekine döndü.
... Aytekin kız senin oyununu çok beğenmiş teşekkür etmek için gelmiş.
... Nil sende benim teşekkür ettiğimi söylermisin? İsmini de bir sorarmısın?
... NİL Aytekinin söylediklerini ingiliz güzeline tercüme etti. Sonra ismini sordu.
... İsmi elizabetmiş.
... Kaçıncı elizabetmiş?
... Ay hiç güleceğim yoktu. Vallahi ömürsün Aytekin. Aytekin kıza baktı
... MY NAME İS Aytekin dedi, kız gülerek My name is Elizabet diyerek tekrar elini uzatıp tokalaşarak good night diyerek -
oradan uzaklaştı. Aytekin Nil’e baktı
... Gördünmü kızla nasıl ingilizce konuştum.
... Bravo sana, çok güzel konuştun Liseyi bitirene kadar bu kadar öğrenmen başarı. Varmısın bu gece günaha girmeye?
... Ne o karavanda da babanın viskisi mi var?
... Yok canım ben dışardan bira almıştım. Zaten bira içki sayılmaz. Arpa suyu.
... Bak sana bir fıkra anlatayım. Ramazanda adamın biri cevizle incir kurusu yiyormuş. Komşusu görünce kızmış koca adamsın neden-
orucunu yiyorsun demiş. adam hoca söyledi kozla oruç bozulmaz dedi. koz da incirsiz yenmez. Komşusu adamı hocanın yanına-
götürmüş, hocam siz göya kozdan oruç bozulmaz demişsiniz. Bu arkadaş da kozda incirsiz yenmez deyip orucu bozmaz diye yiyor.
Hoca adama bakmış . Muhterem sen yanlış anlamışsın. Ben tozdan oruç bozulmaz dedim demiş. Seninkide o hesaba çıkıyor.
bir bahane bulup içki değil arpa suyu diye kendini kandırıyorsun.
... Ne demek bu şimdi içmek istemiyormusun?
... Seni kırarmıyım, ben dört kutu bile içerim, Biri senin, biri Ayşenin, biri Özgürün, biride benim şerefime.
Hadi getirde günaha girelim. Nil karavana gidip iki kutu soğuk bira alıp geldi.
... Biliyormusun Aytekin. bir gün bana dedem dediki. Peygamber zamanında insanlar içki içip sarhoş olunca azıtıp kavga eder-
bir birlerine küfür edip yaralarlarmış. Allah tarafından bir ayet inmiş, içki haram kılınmış.Dedem, insanlar tadında içip-
hoş sohbet edip eğlenselerdi belki haram kılınmazdı dedi. insanlar verilen nimetlerin kıymetini bilmiyorlar. Yada nefsine-
uyup ölçüyü kaçırıyorlar. hem kendisine hem başkalarına zarar veriyorlar. Bu arada, Ayşeyle Özgür nereye kayboldu.
... El ele birlikte sahile doğru gittiklerini gördüm.Çok mutlu değillerdi.
... Ne oldu Aytekin,Anlatsana?
... Tamam,zaten bende sana anlatmak için fırsat bekliyordum. Özgürle Ayşe hiçte gördüğün gibi, mutlu değiller. Sana karşı-
sevgilerinden, saygılarından dolayı bir şey söyleyemiyorlar. Sen Ayşeyi amerikada okutacağım dedikten sonra ikiside-
mutsuz.Böyle görünmelerine bakma,senin kalbini kırmamak, seni üzmemek için, bir şey yokmuş gibi davranıyorlar. Özgür-
o günden sonra değişti, çok durgun, üzüntülü.Ben üniversiteyi dört yılda değil bu kafayla on dört yıılda bitiririm diyor.
Ayşeye gelince, oda burada antakyada okumak istiyor. Ben sevdiğim işi yapmak istiyorum. ailemin sevdiklerimin yanında olmak -
istiyorum diyor. Sende farkında olmalısın . Bir birlerini çok seviyorlar.Seven kalpleri ayırmamak lazım.Bu konuda biraz -
düşün. Ayşeyi sen bizden daha çok seviyorsun. Ayşede seni çok seviyor.Seninde onun hasretine katlanmak çok zor olur.
Bir birini seven iki güzel kalbi üzme,sonra sende çok üzülürsün.Bak nazlı bu sene ara verdi. oda gitmeyecek. bende karar-
verdim.seneye tekrar sınava gireceğim. Ben de siyasal bilgiler okumak istiyorum. yine hep birlikte oluruz.Anlayacağın -
hepimizin mutluluğu senin kararına ,daha doğrusu senin güzel kalbine kaldı. Nil kutuyu ağzına götürüp birasını sonuna kadar-
içip, boş kutuyu masanın üzerine bırakarak ,karavana gidip, iki kutu daha getirdi.Hiç konuşmadan, etrafa bakıyordu.
Etraf çok sessiz ve sakindi.Bira kutusunu açıp, biraz daha içti.
... Biliyorum sevgi kelebeği, Ayşe için her şeyin en güzel olmasını istiyorsun ama mutsuzluk, özlem , hasret olursa iyi olmaz.
Şurda bir kaç gün kaldı, Ayşe kayıt yaptırırsa, dönüşü olmaz.Ne diyorsun sen?
... Şu anda bir şey söylemek istemiyorum Aytekin. Biraz düşünmek istiyorum. Konuyu değiştirelim mi? Nur nuru unuttun şimdi-
Elizabet geldi. Biliyormusun sadece o değil bu gece çok genç kızın gönlünü çaldın.Başta cemil amcanın kızı yasemin.
Ben bir bayan olarak ,hepsini farkettim. Bu gecenin,yıldızıydın.
... Asıl yıldız sensin Nil. Burdaki herkesin yine gönlüne sevgi tohumları ekmişsin. Herkes seni seviyor.Sana sevgi kelebeği-
dediğim zaman, umarım kızmıyorsundur.
... Hayır alıştım,aksine hoşuma gidiyor. Ayşe o kadar güzel söylüyor’ki . Kendimi hakikaten,çiçekten çiçeğe konan bir -
kelebek gibi hissediyorum.
... Daha çok kalmayı düşünüyormusun Nil?
... Hayır babamda çok üzülüyor.Şengül ablada büyük yük altında. Yarın gidebiliz?
... Nil bir sürü yol geldik.biraz denize girip eğlenelim. Bari öbür gün olsun.
... Haklısın bunu düşünemedim. Yarın değil öbür gün gideriz. Bu sırada, Ayşeyle Özgür el ele tutuşmuş geliyorlardı.Gelip masaya-
oturdular. Nil Ayşeye bakınca ağladığını anladı.
... Ayşeciğim sen yine ağlamışsın?
... Önemli değil, sen beni biliyorsun, sulu gözüm.
... Lütfen söyle, yoksa üzülürüm. Araya Özgür girdi.
... Senin için ağladı Nil. Kankimle iki defa zeybek oynadız ya. Bir birlerine ne kadar çok yakışıyorlar diye ağladı.
... Nil yerinden kalkıp Ayşenin yanına giderek kollarıyla sarıp yanaklarından öptü. Kurban olurum senin göz yaşlarına.Hadi gel-
karavana gidelim. Vakit çok geç oldu. Sabah yine kahvaltıdan sonra,balığa gideceğim. Öbür gün dönmeğe kara vedim.Yarının-
tadını çıkaralım.
Nil kahvaltıdan sonra balık avlamağa gitmişti. Aytekin,Özgür ve Ayşe deniz kenerında oturmuş, denizde yüzenleri seyredip-
şakalaşarak sohbet ediyorlardı. Aytekin birden kalkıp denize doğru koştu. Özgürle Ayşe şaşkın, şaşkın Aytekinin arkasından
bakıyorlardı. Aytekin hızlı, hızlı kulaç atarak yüzüyordu. Denizde yüzenler, hiç bir şeyin farkında olmadan kendi hallerinde-
denizde eğleniyorlardı.Aytekin var gücüyle yüzmeğe devam etti. Bir süre yüzdükten sonra gördüğü adama ulaştı. Adam hareketsiz-
Yüz üstü, hareketsiz duruyordu. adamı ters çevirip , Sıkıca tutarak, yavaş,yavaş kıyıya doğru yüzmeğe başladı.Denizde yüzenler-
sonradan fark etmiş, herkes durmuş Aytekini seyrediyordu. Özgürde durumu farkedince Aytekine yardım etmek için, denize koşup-
yüzmeğe başlamıştı. Özgür yarı yolda Aytekine ulaştı . Birlikte adamı karaya çıkardılar. Büyük bir kalabalık toplanmıştı.
Yanlarına Cemil bey geldi.Kısa bir muayeneden sonra hemen, elleriyle kalbine bastırarak kalbi çalıştırmak için suni teneffüs-
yaptırmağa başladı. Aytekin sordu.
... Cemil amca durumu nasıl?
... Merak etme evlat. kalbi çok az atıyor ama yaşayacak. Hemen ambülans çağırıp hastaneye yetiştirmek gerek.
... Ambülans, gelene kadar benim arabamla hemen yetiştirelim olmazmı?
... Haklısın evlat, arabayla görürelim beş dakika beş dakikadır.Bu sırada Alman olduğu anlaşılan adamın, karısı ve çocukları-
gelmiş ağlayıp, göz yaşları içerisinde çırpınıyorlardı. Adamı bir kaç kişi tutup ,Aytekinin arabasına koyarak hastaneye-
götürdüler.
Nil yine vurduğu balıklarla, karavanın yanına geldi. Ayşe cemil beylerin karavanınnın yanında oturuyordu.Kalkıp Nil’in-
Yanına geldi.Hoşgeldin kanki. Maşallah yine çok balık vurmuşsun?
... Bu gün son bebeğim.Akşama yine bir ziyafet çekelim. Ne o gözlerin yine kırmızılaşmış. yinemi ağladın sen. Hani bizim kankiler-
nerede?
... Sen gittikten sonra bir Alman turist yüzerken boğuluyordu. Aytekin farkedince koşup adamı kurtardı.sonra.Cemil-
amca ilk müdaheleyi yapıp Aytekin in arabasıyla ,hastaneye götürdüler. Bizde haber bekliyoruz.Bu sırada yanlarına Suzan-
hanım geldi.
... Bereketli olsun Nil.Maşallah yine bereketli geçmiş.
... Sağol Suzan teyze, geçmiş olsun.Kaza geçireni tanıyormusun?
... Evet bizim sağ tarafımızdaki karavandaki alman komşu. ismi DAVİD,eşi Erika iki kızı var Emili ve Mia.
... Geçmiş olsun, bir haber yokmu?
... Ben Cemili aradım, bekliyoruz haber alınca bize haber verecek.
... Suzan abla sen balkları götür. Ben bir duş alıp size yardıma gelirim.
... Nil bu balıklar fazla, biz yeteceği kadar yapalım, kalanını , yine dünkü gibi dağıtalım olurmu?
... Olur tabi Suzan abla sormana gerek yok.
Nil duş alıp, giyindikten sonra ,Cemil beylerin karavanına gitti. Dışarda masada oturuyorlardı.
... Hoş geldin Nil.
... Hoş bulduk, suzan yenge, yardım etmeğe geldim ama,siz işleri halletmişsiniz.
... Yaseminle, Sağ olsun Ayşe yardım ettiler hemen bitirdik. Gel otur taze çay var içermisin?
... Zahmet olmazsa içerim.
... Yasemim kızım, hadi Nil ablana çay getir.
... Yarım saat kadar sonra, Salıncakta songülü sallayan Ayşenin telefonu çaldı. Özgür arıyordu.
... ALO aşkım iyibir haber ver.
... Hastamız iyi aşkım. birazdan yoğun bakımdan çıkarıp, normal odaya alacaklar. Ama bu gece göz altında kalacakmış.Eşi Erika-
Burada yanında kalacak, biz birazdan yola çıkıp geleceğiz.
... Tamam aşkım ben hemen buradakilere haber veririm. Ayşe hemen masanın yanına gitti. Özgürün anlattıklarını anlattı.
... Çok şükür yüreğimiz ferahladı. gencecik ,iri yarı adam, bir solukta gidiyordu. Allah razı olsun arkadaşınızdan o yetişmeseydi-
adam şu anda yaşamıyor olacaktı. Şimdi çocuklarına bu güzel haberi vermek lazım ama bizde almanca bilen yok.
... Ben biliyorum Suzan yenge ,hadi gidip haber verelim fazla üzülmesinler.
Dünkü gibi, masaları Nil’in karavanının önünde birleştirmiş hoş sohbet yemek yiyip konuşuyorlardı.Nil’in gözü yine -
Yasemine kaydı. Çaktırmadan Aytekini süzüyordu.Yüreğinde bir tuhaflık hissetti. Sonra aklına Ayşenin sözü geldi.
Bir birinize çok yakışıyorsunuz demişti. Kendi kendine gülümsedi.
... Eee Nil. kızım yarın gidiyormuşsunuz? size çok alıştık. biraz daha kalsaydınız. Vallahi sizi çok özleyeceğiz
... İşler birikti, Cemil amca. Bu gün gidecektik ama arkadaşlar bu gün kalalım deyince yarına kaldı.
... İyiki gitmemişsiniz kızım. Aytekin olmasaydı, komşumuZ David şu anda aramızdan ayrılmış olacaktı. Bu geceyi Aytekinin gecesi-
olarak ilan ediyorum. Bu günü ömür boyu hatırlayacağız. bu gece Aytekinin şerefine içeceğim. Furkan oğlum hadi karavandan-
viski şişesini al getir.
... Cemil amca bu güzel sözleriniz beni onore etti. Benim yerimde siz olsaydınız sizde aynısını yapardınız.
... Yapamazdım evladım. Ben 55 yaşında adamım. 100 kiloluk adamı ta oraya gidip tutsam bile kaldıramaz, suya batar ben-
boğulurdum. Maşallahın var. Boy pos sende, vücut sende kas sende. Senin gibi damadım olsun bir milyon borcum olsun.
Cemil beyin espirisine hep birlikte güldüler. Bu sırada yanlarına David’in kızları erika’yla küçük kızı Mia geldi.
erika Aytekine bakarak bir şeyler söyledi. Nil hemen tercüme etti.
... Aytekin Erika sana teşekkür etmek istiyor. Aytekin ayağa kalktı Erika hemen aytekine sarılıp öptü. Almanca birşeyler-
söyledi. Nil yine türkçeye çevirdi.
... Erika babasının hayatını kurtardığın için, sana çok teşekkür ediyor.
... Nil benimde çok teşekkür ettiğimi söylermisin. Nil aytekinin söylediğini tercüme ederek Masaya davet etti.
Sohbet yeniden devam ederken. Aytekin ayağa kalktı. Biz yarın yolcuyuz. Dün akşamki gibi dans edip eğlenelim. komşumuz david-
iyi olduğuna göre bir mahsuru yok. Buradan güzel anılarla ayrılalım. Aytekin arabaya gidip müziğin sesini sonuna kadar açtı.
gelip Nil’i dansa kaldırdı.Arkasından cemil bey ve suzan hanım.ardından Özgür ve Ayşe dansa kalktılar. Müziği duyan-
gelmeğe başlamıştı. Dans müziğinin arkasından, ankara oyun havası başladı. Nil masaya doğru giderken Cemil beyin kızı yasemin-
ve ingilizgüzeli Elizabet Aytekinin karşısına geçip oynamağa başladı. Nil onları görünce gülümsedi iki güzel kız Aytekinin-
etrafında dönerek Ankara havası oynuyorlardı.Gözüne Ayşe takıldı. Ayşe Özgürle ve yanından ayrılmayan bıcırık, Songülle-
oynuyordu. ortalık çok kalabalıktı.Genci yaşlısı,ortaya çıkıp oynamya başlamıştı. Aytekin ve Özgür gelmeden önce-burası-
çok sakinken iki gündür büyük bir coşkulu kalabalık vardı.Nil yanında oturan, Erikaya Almanca sordu.
... Baban ne iş yapıyor Erika ?
... Babam tersanede mühendis.
... Annen çalışıyormu?
... Annem, Avukat.
... Kaç kardeşsiniz?
... Erika yanındaki kardeşini göstererk. iki kardeşiz Mia ve ben. Bu sırada müzik değişmiş, halaya başlamışlardı.
... Erika üzgünsün biliyorum, biz yarın buradan ayrılıyoruz, Baban iyiymiş, seni böyle görmek beni üzüyor. Hatırım için-
benimle beraber oynarmısın? Erikanın yüzünde bir tebessüm belirdi. Nil hemen kalkıp, Erikanın elinden tutarak halay-
çekenlerin yanına götürdü. Ayşenin arasına girip, oyuna dahil oldular. Nilin gözü halay başında oynayan Aytekine -
takıldı. Yanında yasemin onun yanında, Elizabet, onun yanında da başka bir güzel turist kızvardı Aytekin coşmuş ve-
coşturmaya devam ediyordu.Yaseminin elini bırakıp, ortaya geçerek oynamaya başlayınca , Özgür de Aytekinin yanına geldi.
O kadar güzel oynuyorlardı ki Nil dayanamadı halay zaten durmuştu. hemen halaydan çıkp onlara katılınca, Ayşe ve bıcırık -
Songül de ortaya gelip oyuna katıldı. Arkasından, Cemil bey ve eşi Suzan hanım gelince Halaybozuldu herkes bildiği gibi-
Oynamağa başladı. Bir süre sonra, Cemil bey Aytekine yanaştı.
... Aytekin şimdi git müziği kes açıklama yapacağım. sonra zeybek havasını çal buraya gelip Nil’le beraber oynayacaksın
Aytekin gidip müziği kesti.Oynayanlar kenara çekilince,Cemil bey ortaya geldi. Çok değerli tatilci misafirler. Bu gün-
Yan komşum David, bir kaza geçirdi. Şu an kendisi hastanede, ama çok şükür durumu iyi. Onun hayatını kurtaran Aytekin -
arkadaşımıza yürekten teşekkür ediyoruz. Şimdi zeybek oynamaları için son bir kez onları buraya davet ediyorum. Çünkü-
yarın aramızdan ayrılıyorlar. Hep birlikte onlar için bir alkış rica ediyorum. Aytekin müziği açıp, Nil’le birlikte-
ortaya gelip zeybek oynamağa başladılar. Eğlence saat bir’e kadar sürdü. el ayak çekilip herkes karavanına gitti.
Masada yalnız kalmışlardı. Nil biradan bir yudum içti. bu gün ilk defa üçüncü kutuyu içiyordu . kafası biraz mayhoşlaşmıştı.
Ama tüm güzelliği ve zerafeti üzerindeydi . Sakin görünmesine rağmen yüzünde tatlı bir gülümseme hakimdi.
... Arkadaşlar, buraya gelip beni yalnız bırakmadığınız için size çok teşekkür ederim. Çok eğlendik, çok iyi vakit geçirdik,
... Bu gece son gecemiz. Allah kısmet ederse yarın yola çıkıyoruz. Ayşeciğim Ben bazı duyumlar aldım.Uzunsüre düşündüm ve
bir karar verdim.Gönlüm sevenleri ayırmaya razı olmadı. Şikagoda okumanı iptal ettim. Bundan sonra istediğin okula gidip-
kayıt yaptırabilirsin. Karar senin.Ben biliyorsun senin en iyi şekilde eğitim görmeni istiyordum. Senin fikrini almadan-
iyi olacağını düşünerek hareket ettim. Yanılmışım. insan sevdiği işi yapmalı. Umarım verdiğin karar hepimiz için hayırlı-
olur. Ayşe mutluluktan ağlıyordu . kalkıp Nil’e sarıldı.
... Nil eğer sen üzüleceksen ben Şikagoya gider okurum. Yeterki sen üzülme.
... Ağlama ayşeciğim, ben üzülmedim. Yanlıştan döndüğüm için mutluyum. Hadi Özgürle birlikte sahile gidip Mutluluğunuzu paylaşın.
... Teşekkür ederim Nil. böyle güzel bir kara vereceğini tahmin ediyordum. umarım dediğin gibi kararları hayırlı olur.
... Sağol Aytekin . Beni aydınlattığın için, asıl ben sana teşekkür ederim.Onların benim yüzümden üzülmelerini asla istemem.
... Bu kaçıncı kutu içtiğin Sevgi kelebeği?
... üçüncü kutu.
... Benimde üçüncü kutu, bu gün 4 kutu bira içmek istiyorum. Birlikte içelim mi?
... Zaten birlikte içiyoruz, sabaha kadar vaktimiz var. Günün kahramanısın. Hayat kurtardın. güzel kızların gönlünü fethettin.
Tebrik ederim seni.
... Her şey bir yana Nil. senin beni tebrik etmen çok önemli. Önemli olan benim hakkımdaki düşüncelerinin iyi olması.
Aklıma rahmetli deden geldi.Dedenin ismi ne?
... Dedemin ismi Mustafa.
... Bana dedenle ilgili, aklına gelen güzel bir söz söylermisin?
... Dedemim çok sevdiğim bir sözü var. kalbini ve etrafını temiz tut, ALLAH ziyaretçin olsun derdi.Aytekin sen neden bu sene-
okula ara vereceğim dedin.Bence babanın işleri çok iyi. Babanın işlerini iyi öğrenip ilerde kendi şahsına bir iş yeri-
açabilirsin. Okumak güzel bir şey ama. Üniversite mezunlarını görüyoruz. atanamayan öğretmenleri görüyoruz.Benim
Ayşeciğim dört sene okuyup öğretmen olacak. sonra ,iş yok atama yok. biz sizi ararız. Torpilin varsa,rüşvet verirsen.
belki kendini bir yer atabilirsin. Benim işletmelerime her gün, insanlar gelip, öz geçmişlerini bırakıyorlar, bunların-
arasında, üniversite mezunlarıda var.
... Ne söylesen haklısın Nil. Hadi şu son kutuyu da bitirelip. Bu gün çok yoruldum. güzel bir uyku çekmek istiyorum.
Beklenen saat gelmişti. Karavanın önü yolcu etmek için insanlarla doluydu. Nil her şeyi, kontrol ettikten sonra-
karvandan aşağıya indi. Hep birlikte gelenlerle vedalaştılar. arabaya bindiler. Ayşe aşağıda kalmıştı. Songül, Ayşenin-
kucağında , ayşe ye, ne olur gitme diye ağlayarak bağırıyordu. ikisi birden ağlıyordu. Suzan hanım zorla Songülü -
Ayşenin kucağından aldı. Ayşe göz yaşları içerisinde, karavana bindi. Nil kornaya bir kaç kez basıp gaza bastı.
Bir birlerine el sallayarak üzgün bir şekilde oradan ayrıldılar. Bir süre gittikten sonra, ana yola çıktılar.Aytekin önde-
Nil arkadan onu takip ediyordu. Nilin telefonu çaldı, arayan Aytekindi.
... Efendim Aytekin. yine bir fıkra mı anlatacaksın?
... Hayır şu güzel oto banda yarışalım mı diyecektim.
... Çok uyanıksın Bay tekin. İskenderuna gidince benim porşeyle kapışalım kabulmü?
... adaletsizlık olmazmı Nil.
... Sence koca otobüse karşı senin taksi adaletli mi? Hadi dikkatli ve normal bir şekilde git, gözümm üstünde, ona göre.
... Nasılsın şeker kız. Mutlumusun?
... Sen mutluysan bende mutluyum.
... Çok tatlısın sen biliyormusun. sen benim bebeğimsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.