- 223 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HOŞGÖRÜ
İKİLİ İLİSKİLERDE ANLAYIŞ VE HOŞGÖRÜ
Pencere önündeki saksıya diktiğiniz çiçek gelişmiyor ve kuruyorsa, ne çiçeği suçlarsınız, ne saksıyı, ne de saksı içindeki toprağı!
Anında özeleştiri yapar ve kabahati kendinizde ararsınız!
"Acaba daha fazla suya mı ihtiyacı vardı? Acaba neyi ihmal ettim? Veya daha az güneşe mi görmesi gerekirdi?" diye onlarca senaryo geliştirir, çiçeğin solmasından, kurumasından kendinizi sorumlu tutar ve suçlarsınız!
Ama asla; çiçeği, saksıyı veya saksı içindeki toprağı suçlamazsınız!
Oysa, arkadaşlarınızla, ya da ailemizle sorun yaşadığınızda, genelde ve mutlaka karşınızdakini suçlarsınız!
Onlarla olan ilişkinizde, tartışmalarınızda tıpkı saksıdaki çiçekte olduğu gibi, öz eleştiri yapar ve kendinizdeki hata veya kabahatleri görürseniz, ikili iliskileriniz bir o kadar serpilip, güzelleşerek büyür! Çünkü ilişkileri yoluna koymada karşı tarafı suçlamanın hiçbir olumlu etkisi olmadığı gibi, çeşitli senaryo veya ithamlarla ikna etmeye çalışmanın da hiçbir olumlu etkisi olmaz!
Ancak karşınızdaki kişiyi, suçlamadan, ütopik senaryolar üretmeden, tartışmaya yol açacak söz ve söylemlerden kaçınarak, sadece anlayış ve hoşgörü odaklı bir tutum sergileyerek ilişkinizi güzelleştirir ve büyütürsünüz!
Efkan ÖTGÜN