VESAİRE -Roman -18"NCİ BÖLÜM
18’inci Bölüm
Asuman Hanım hastane kapısından içeri girdiğinde Sırrı, Hülya’yı hava almak için hastane bahçesine çıkarmıştı. Asuman hanımı gören Sırrı Hülya’yı banka oturtup Asuman Hanım’ın yanına koşarak geldi ve endişeli bir şekilde sordu, "Hayırdır Asuman abla?"
Asuman Hanım, "Melahat hastaneye yattı ve yatalı kuruş para vermedik hastaneye borcumuz harcımız nedir, onu öğrenmeye geldim," dedi.
Sırrı, elinde avucunda neyi var neyi yok kaybetmiş az bir birikimi vardı, o da hastanenin bir haftalık masrafını bile karşılamazdi Sırrı biran "Merak etmeyin ben tüm masraglari karsilarim’diyecekti ki sıfıra sıfır elde var sıfırdı Sırrı susup ellerini göbeğinin alt kısmında birlestirip başını öne eğdi.
Asuman Hanım hastaneye girdi Hülya ile Sırrı da onu takip etti. Asuman Hanım, Mert doktorun yanına girdi kapı Aralık kaldı Aralık kalan kapıdan Hülya ile Sırrı da odaya girdiler. Mert doktorun yanında güzel bakımlı bir genç kız vardı. Mert doktor, Asuman Hanım’a "Hoş geldiniz, Asuman Hanım," dedi.
Asuman Hanım, "Mert oğlum, pat diye girdik, müsait değilseniz sonra uğrarız," dedi. Mert doktor, bulunduğu yerden ayağa kalkarak, "Müsaitiz, müsaitiz Asuman Hanım buyurun oturun lütfen" dedi Asuman hanim boş koltuklardan birine oturdu Mert doktor pardon tanistirmayi unuttum nişanlım, Buse," dedi. "Valilik özel kaleminden çalışıyor, biz de sizden bahsediyorduk aslında tevafuk oldu " diye sözüne ekledi.
Hülya’nın başından kaynar sular dökülmüş gibi oldu. "Nişanlım Buse," kelimesi yüreğine ok gibi saplandı. Hayalini kurduğu ve ilerleyen günlerde aşkını daha detaylı anlatacağı Mert doktorun nişanlısı olduğunu öğrenmek onu derin bir üzüntüye sürükledi.
Asuman Hanım ise Buse’ye dönerek, "Maşallah kızımız da pek güzelmiş. Rabbim mutluluğunuzu daim eylesin, inşallah," dedi.
Asuman hanım "Mert oğlum özel konuşmamız gerekiyor bu konuyu ama kimseden saklayacak durumumuz yok hastane süreci malum uzun sürdü bizim hastane masraflarının ve doğumhane masraflarınız ne kadar onu bilelim istedim "dedi.
Mert Doktor "Asuman Hanım, endişe etmeyin. Hastane masrafları ve doğumhane ücreti konusunda size yardımcı olacağım. Bizim için öncelik sağlık.Melahat hanım için çok üzüldük hastane personeli ile birlikte ama Hülya’nin yeni doğum yapması çocuğun sağlığı bize yeni umutlar veriyor. Parasal konuları daha sonra hallederiz inşallah "dedi Mert doktorun konuşması Asuman Hanım’ın bu konuda rahatlamasına vesile oldu."Allah razı olsun evladım rabbim ne muradın varsa versin inşallah" dedi Mert doktor "amin inşallah" diyerek devam etti.
"Buse valilikte çalışıyor ve sosyal yardım konusunda sizin basvurunuzu alıp işleme koyup hızlı bir şekilde işleyişin başlamasına öncülük edecek inşallah istediğimiz gibi işler süreç" dedi
Mert doktor sözünü bitirdikten sonra
Buse Hanım Asuman hanıma dönerek "Hanfendi başınız saolsun, öncelikle hastane masrafları ve doğumhane ücretleri için gerekli belgeleri toplamanız gerekecek. Bu belgeler genellikle gelir durumu, aile fert sayısı, Mal bildirimi ve sağlık sigortası bilgilerinizi içerir. Bu belgeleri tamamladıktan sonra, bir yardım başvurusu formu doldurmanız gerekecek. Bu formda size yardımcı olabilirim inşallah" dedi
Mert Doktor Asuman hanıma Hülya’nın taburcu olmasından sonra belgelerin tanzim edilecegini hatırlatıp "inşallah yarın Hülya taburcu olacak ertesi gün için müsait olursanız buyurun evrakları teslim edelim "dedi
Buse kaldığı yerden devam ederek
"Başvurunuzu tamamladıktan sonra, başvurunuzun değerlendirilmesi bir süre alabilir. Ancak ben bu sürecin hızlanması için elimden geleni yapacağım, Başvurunuzun kabul edilmesi durumunda, hastane masrafları ve doğumhane ücretleriniz için gerekli olan finansal yardımı sağlayabiliriz.Unutmayın ki bu süreç bazen biraz zaman alabilir, ancak elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Size her adımda yardımcı olacağım. Herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa, lütfen sormaktan çekinmeyin."
Hülya Buse’nin konuşmasını hayranlıkla dinlemiş ve Mert doktora bakıp gözündeki ışıltıyı gördü.Mert doktor Hülya ile konuşurken gözleri hiç böyle ışıldadığını görmemişti.Sırrı’ya baktı yaşayan ölü gibiydi zaten.
Asuman hanım teşekkür edip müsade istemişti Mert doktor kapıya kadar uğurlamak için kapıya birlikte yöneldiler Mert doktor" Hülya yarın taburcu olacak inşallah ama bebek için bu süre biraz daha uzayacak bebek misafirimizdir gelip istediğiniz zaman görebilirsiniz"dedi Asuman hanım teşekkür edip hastaneden ayrıldı.
Sırrı ve Hülya hastanede kalmış Hülya yeni doğan ünitesi camından bebeğine baktıktan sonra odasına geçti.Sırrı tek kelime konuşmuyor hastane canımdan bahçeye bakıyordu.
Hakkı son günlerini yaşıyordu hapishanede iki hafta sonra tahliye edilecek yeni bir başlangıç yaparak herşeye sil baştan başlama kararı almıştı memuriyete tekrar giremeyeceği için yapacaklarını planlıyordu ama aklı hala Hülya’dan gelmeyen mektubun cevabı idi ayrıca Sırrı ile vedalaşırken ne bir adres ne bir telefon almıştı sadece memleketini biliyordu "koskoca şehir kim kime dum duma nerden bilsinler Sırrı gardaşın kim olduğu neci olduğunu" dedi. Hapishane müdürüne açmıştı konuyu mahkum bilgileri ve adres bilgileri mevzuat gereği üçüncü sahislara verilmediği için ve müdür sorumluluk almamak için talebine olumlu cevap vermemiş Hapishane kayıtlarindan alma şansı olmadığından ordan da bir umut yoktu.
Sırrı ve Hülya bebeklerini hastane yenidogan bölümünde bırakıp hastaneden ayrılmak üzere işlemlerin başlattılar Asuman hanim Hülya taburcu olurken yanında bulundu. Hastane Hülya’yı taburcu etmek için ödemenin yapılıp borcun kapatılmasını söylese de Asuman hanım konuyu Mert doktorla konuştuğunu yardım edeceğini belirtti ,Başhekim tarafindan odasına çağrılan Asuman hanıma Mert Doktor tarafından yardım ile bir bilgileri olmadığı Mert Doktor yıllık izine ayrıldığından bir süre hastanede olmayacağını bildirmesi üzerine Başhekim tarafından Asuman hanım Hastane muhasebesine yönlendirilerek yüklü miktarda bir senete imza attı
Asuman Hanım, senete imza attıktan sonra hastane odasına geri döndü. Hülya taburcu olma işlemleri sürerken endişeli bir şekilde "yüklü bir senede imza attım Allah Yardımcımız olsun yedi sülale toplansa bu borcu ödeyemeyiz" dedi
Sırrı "Asuman abla, bu senedi neden imzaladın? Mert Doktor bize yardım edecekti, borcumuzu kapatmamız için "deyince
Asuman Hanım, Sırrı’nın yakasına yapışarak kaşlarınını çatıp avazı çıktığı kadar bağırdı "Şeref yoksunu gurursuz bu başımıza gelenler hep senin yüzünden hala pişkin pişkin konuşuyorsun" dedi hemsireler gelen ses üzerine Asuman hanım ile Sırrı’yı zorla ayird.Asuman hanim Hülya’nın yüzüne taburcu evraklarını fırlatıp tek kelime etmeden hastaneden ayrıldı.
Ertesi gün Hülya hastaneden taburcu oldu.Evde dinlenmesi ve kontrolü devam ediyordu. Asuman hanım Hülya’ya "Acil bir düğün yapın iki ay sonrasında da hastaneye gidip çocuğunuzu hastaneden alıp buralara getirmeden şehri terkedin" dedi
Hülya ağlamaklı ses tonu ile "Teyze buralardan kovuyormusun artık bizi" dedi.Asuman hanım sert bir ses tonu ile Ne yapalım yediğiniz halttan dolayı madalyamı takalım, Milletin dilene düşene kadar kaçın gidin buralarda gözükmeyin anca 2 -3 seneye düzelir bu yediğiniz haltlar sonra gelirsiniz geri" dedi tabiki öncelik hastane borcunun ödenmesi bunu çözmemiz lazım dedi.
Hülyanin aklı hastane borcunda idi. Konuyu Sırrı’ya açtı Sırrı "Yarın sigorta şirketine başvuracağım belgeleri teslim edeyim sonucunu öyrenirim toplu ve yüklü bir para alacağım o para hastane parasını rahat öder elimizede iyi bir para kalır onunlada yeni hayat kurmamiza yeter"dedi.
Ertesi gün Sırrı, yangın sonucu yanan dükkanı için sigorta şirketine başvurduğunda, sigorta şirketi ödemeyi kabul etti ancak sadece dükkanın kendisi sigortalanmıştı. Dükandaki malların sigortası yapılmamış olduğu için sigorta şirketi Sırrı’ya herhangi bir ödeme yapmadı.
Dükkan sahibi Çetin Ağa, dükkan sigortası kapsamında parayı sigorta şirketinden almıştı, ancak içindeki malların ayrıca sigortalanmamış olması Sırrı için bir hayal kırıklığı yarattı. Bu durumu Hülyaya nasıl anlatacak ti Çetin ağaya gidip elinde avucunda birşey kalmadığını düğün için paraya ihtiyacı olduğunu, sigorta şirketinden aldığı paradan borç istedi Çetin ağa da yeni evlenecek olan Sırrıyı kırmayarak bir seneliğine senet ile ödenmek üzere yüklü miktar borç verdi.
Sırrı Hülya’ya sigortadan almış olduğu para ile hastane borcunun tamamını kapattığını ve ellerine iyi bir para kaldığını söyledi Hülya hastane parasını ödenmesine sevindi ve "Üzerimizden bir yük.kalkti Rabbime şükür" dedi
Sırrı hastane parasını ödememiş, Mert doktora verdiği evraklardan gelecek parayı oraya aktaracağını ve borcun o şekilde zaten kapanacağını düşündü.
Asuman hanım da borcun bittiğine sevinerek"Rabbime sükür" diyerek sevincini belirterek hayırlı haberi getiren Hülya’ya sarılıp ağladı.
Hülya ve Sırrı, sade bir düğünle evlenerek yeni bir başlangıç yapmaya karar verdiler. Düğünleri sadece yakın mahalle arkadaşları ve aileleriyle gerçekleşti. Bu sade ve samimiyetten uzak düğün sonrasında, Hülya hastaneden çocuğunu alarak Bursa’ya yerleşti.
Hakkı hapishaneden tahliye olmuş hayatının geri kalanını idame ettirmek için bankada azda olsa bulunan parası ile pazar tezgahı satın almış pazar sergisi açılacağı günlerde Pazar yerinde diğer günlerde ise pazar arabası ile sokak sokak.meyve sebze satiyordu
Hakkı’nın pazarda sebze meyve satışına başlaması, başlangıçta umut verici gibi görünse de, işler pek de düşündüğü gibi gitmiyordu. Pazardaki ve piyasada ki rekabet ortamı hayal ettiği gibi değildi ve yeni başlayan biri olarak zorluklarla karşılaşıyordu. Satışları düşük kaldı, gelirleri beklediği gibi yükselmedi.
Hakkı, her sabah erken saatlerde pazar arabası ile uzun saatler boyunca çalışıyordu. Ancak elde ettiği gelir hayatını idame ettirmek için yetersizdi. Her gün aynı tekrarlayan zorluklar ve hayal kırıklıkları onu yıpratıyordu.
Bir yandan da geçmişteki hataları ve hapis günleri onu hala takip ediyordu. Birçok kişi, onun geçmişini bilerek alışveriş yapmaktan kaçınıyordu. Hakkı, bu ön yargıların üstesinden gelmeye çalışıyordu.Akli bir yandan haber gelmeyen mektupta Hülya’da idi
18’inci Bölüm Sonu
(18/20)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.