- 237 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aciziz
Günahın küçüğü insanı büyük günaha götürür ve büyük günah ise insanı helak eder. Hz Adem (as) i Havva annemizi kandıran iblisin ezeli ve ebedi düşmanlığı devam etmektedir.
Hz Nuh (as) evladını eşini ikna edemeyerek gemiye bindiremediği gibi, Hz Lut (as) da eşini kurtaramamıştır.
İki cihan güneşi, Hz Muhammed (as) amcasını inanmasına ikna edememiştir ve kızına da; "Ey kızım Fatıma! Babam Peygamber diye güvenme Rabbine karşı kulluk vazifeni yap, Eğer Allah’tan nefsini satın alamazsan vallahi ben bile senin namına hiçbir şey yapamam...Buyurdular. "
Bizler de bu örnekleri unutmadan yaşamış olduğumuz zaman zarfında, dostumuzun, arkadaşımızın, eşimizin, çocuğumuzun ve çok sevdiğimiz birinin iyi olması için çok çaba göstersek de başarılı olamayabiliriz. Başarı, güç, her şey Allah’ın cc olduğundan; biz yapmamız gerekeni yaptıktan sonra, sağlıklı bir hayat yaşama yolunu tercih ederek; imanlı göç etmeye gayret etmemiz en önemli hedefimiz olmalıdır.
"Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri ne güzel söylemiş;
Hak şerleri hayr eyler, Zannetme ki ğayr eyler, Arif anı seyr eyler, Mevlâ görelim neyler, Neylerse güzel eyler.
Sen Hakka tevekkül kıl, Tefviz et ve râhat bul.
Şu yaşadığımız dünyanın derdi bitmiyor."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.