- 188 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYNA..*'
Filistin davasına taraftarlık müslüman olmasından değil, haklı olmasındandır.
Filistin, kendi coğrafyasında siyonist ve terörist güç tarafından işgal edilen toprakların asıl sahibidir.
1948’den bu yana Filistin işgal ve zulüm altındadır. "Topraklarını parayla satmayaydılar birader!." denli mesnetsiz eleştiriler gerçeği yansıtmamaktadır. Dünün ağzıyla bugüne söz mermisi sıkmak yavanlık; hakikati örtmek adına ipe un sermek ise hilekârlıktır.
Büyük resme dair siyonist aklın asıl temsilcisi ve pazılın tamamlayısı, bütün olanların uzağında görünüp ama parmağı tam da yaranın ortasında olan sinsi İngiliz aklıdır. Bakın hiç sesi, soluğu, cümlesi,müdahalesi var mı? Esamesi okunuyor mu hiç? Göremezsiniz; ama oyunu kuran, geliştiren, yönlendiren akıl o.
İngiliz aklı elinde cetvel ile masa başında sınır belirlerken Arap cografyasını on iki parçaya böldü ve her birisinin başına kendi güdümündekileri idareci olarak tayin etti.
Birliğin düşmanı bölünmektir. "Bir" sancağı altında birleşen İslam coğrafyasını parçalamanın biricik anahtarı milliyetçilik/ kavmiyetçilik politikasıydı. İngiliz aklı bunu da başardı. "Araplar bizi arkamızdan vurdu!" nifakı da yine bu aklın ürünü olarak yeşerdi.
Kavmiyetçilik fikrinin anavatanı Fransa’da Siyonizm’in sorgulanması dahi suç olarak kabul edilmektedir. İlginç mi? Hayır, niye olsun ki!
Dünün bugüne ayna tutan gerçekleri ışığında insanlığa daha fazla haksızlığa karşı cesaret; barışın tesisine dair metanet, feraset, merhamet, sükunet, uhuvet, fazilet ve süreci yönetmeye yönelik hakaniyyete dayanan akl-ı selim riyaset lazım.
Evet bütün dünya kamuoyunun cevap vermesi gereken, yukarıdaki haritada yeşil renkle verili Filistin toprakları üzerinden sesi yükselen temel sorudur bu:
"1948’de İsrail neresiydi? Şimdi neresi?"
Olmadı tersinden sorulur:
"1946’da Filistin neresiydi? Şimdi neresi?"
Yahudilerin/Musevilerin yeryüzünü yurt tutmasına evet;
Zulme, hükme, tahakküme, derin aklın empozesi emperyalizme, Siyonizme Hayır!..
Fuat Oskay
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.