- 235 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hamas esrail saldırısı
Emperyalizimin bölgedeki kalesi gibi görünen 1948 de amerika ve ingilizlerce kurulan esrail devleti bölgede kendi varlıgı için tutunmaya çalışırken kullandıgı tek olgu terör oluyor. Bu nedenledirki bu ülkenin kadim halk filistinlilere yönelik saldırısı ve baskıncası daim süregelmiştir. Ekim 2023 tarihinde hamas örgütünün silahlı kanadının esraile yönelik saldırısı esraili zora sokmakla birlikte bu saldırının sonrasını iyi yorumlamak ve degerlendirmek gerekir.esrail EKONOMİK VE SİYASAL GÜÇ OLARAK etken bir devlet konumundadır.Ve ne yazıkki ona karşı koyacak bir arap birlikteligide görünürde oluşmayacaktır .’Filistin halkının yanındayız ,Biz müslümanlar biriz açıklamaları ciddiyet taşımamaktadır. Hamasın yakın ve orta vadede esrail,le üst bir başarısı görünürde olmayacaktır.Bu saldırılar Esrail devletinin filistinlilere karşı dahada acımasız olması için gerekçe olacaktır.Filistin davası nutuk atarak çözülebecek bir dava degilidr. Akıl şunu düşünür. Dünyadaki tüm problemler mantık ve barış denkleminde çözülsün.İnsanlar dünyanın her köşesinde güvenlikli saygın yaşasın .Bu şimdilik bir hayal gibi. Filistin halkının kendini savunma hakkı saklı kalmakla birlikte yapılan her eylemin gerçekçi ve sonuçsal olarak çözümsel olması elzemdir. Filistin davası çogu kez siyasi aktörlerce bir araç olarakta kullanılmaktadır.Filistin büyük bir askeri güce sahip olmazken bu tip saldırıların filistin halkını zora sokmaksından korkmak gerçekçi olacaktır. Esrail şiddeti kendince araç olarak gören bir kuralsız devlet görünümündeyken öngörüsüz eylemlerin filistini zora sokacagını görmek durumundayız .Filistin halknın yanındayız bu ruhen dogru bir söz ama filiyatta pek oluru olan bir görüş olmuyor !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.