- 139 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kâhinlerin Peygamber Efendimizle (a.s.m.) İlgili Haberleri
Henüz gökyüzüne set çekilmemişti. Yani kâhinlerin gaipten ve gelecekten cinler vasıtasıyla haber vermelerine engelleme yapılmamıştı. Kâhinler ruhani bu varlıklarla irtibat halindeydi. Cinler gökyüzünün katlarında yazılı olan bu bil gileri, melekler aralarında konuşurken kulak hırsızlığı yaparak, gelip kâhinlere bildiriyorlardı. Kâhinler de insanlara bunları aktarıyorlardı.
Kâhinlerin aktardığı bu bilgilerin içinde bir tanesi var dı ki, insanlık açısından en değerlisi bu idi. Çünkü bu bilgide Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın geleceği ve peygamberliği haber veriliyordu.
Şimdi kâhinlerin verdiği bu tür haberlerden bazılarını örnek olması açısından, aktaralım:
1-Peygamber Efendimiz dünyayı henüz şereflendirmemişti. O yıllarda Şıkk isminde çok meşhur bir kâhin yaşıyordu. Bu kâhin çok ilginç bir vücut yapısına sahipti. Bir ayağı, bir eli ve bir gözü bulunan adeta yarım insandı. Ancak bu çok meşhur kâhini, asıl meşhur yapan ve tarihlere geçmesini sağlayan onun bu vücut yapısı değildi. Tarihe geçmesini sağlayan onun yıllar önce bulunduğu kehaneti idi. Bu kehanete göre Resulü Ekrem Aleyhisselâtü Vesselâm gelecek ve insanlığı kurtuluşa götürecek bir peygamber olacaktır. Bu kehanetini değişik zamanlarda birçok kez ifade etmiştir.
2-İkincisi Şam’ın meşhur kâhinlerinden Satîh’tir. Satih vücudunda kemik bulunmayan, âdetâ âzâsı olmayan hilkat garibesi bir insandı. Bu haline rağmen çok da uzun bir ömür yaşamıştı. Satîh’in gelecek ile ilgili verdiği doğru haberler, o zamanın insanlarını çok şaşırtmış ve şöhretinin artmasına sebep olmuştur.
Satih’in meşhur kehanetlerinden biri de şudur:
Kisrâ, yani Fars kralının, Peygamber Efendimiz Aleyhisselâtü Vesselâmın doğduğu gece sarayının on dört burcu yıkılmıştı ve ayrıca değişik bir rüya görmüştü. Kisra, bu gördüğü rüyanın sırrını Satîh’ten sormak için, Mubazen adındaki âlim bir elçisini ona gönderdi. Rüyayı dinledikten sonra, Satîh elçiye şöyle demiş:
“On dört kişi, sizlerde kral olacak, sonra saltanatınız mahvolacak. Hem birisi gelecek, yeni bir din ortaya koyacak. İşte, o sizin din ve devletinizi kaldıracak”
Böylece meşhur kâhin Satîh, açık bir şekilde, Âhirza man Peygamberinin geleceğini haber vermiştir.
3-Hazret-i Osman’ın akrabası olan Sa’dî Binti Küreyz, kâhinlik vasıtasıyla, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın peygamberliğini gaibden haber almıştı. İslâmiyet henüz yeni gelmişti ki, Hazret-i Osman-ı Zinnureyn’e şöyle dedi:
“Sen git, iman et.”
Bu söz üzerine Hazreti Osman, Peygamber Efendimiz Aleyhisselâtü Vesselâma gelerek iman etti. Sa’dî ismindeki bu kâhin bu hadiseyi bir şiirle şöyle ifade etmiş:
“Allah benim sözlerimle Osman’ı öyle bir yola iletti ki, hidâyeti o sâyededir. Hak yola ileten yalnızca Allah’tır.”
4-Hem o devrin kâhinlerinden Sevad ibni Karibi’d-Devsî ve Hunâfir ve Ef’a Necran ve Cizl ibni Cizli’l-Kindî ve İbni Halasati’d-Devsî ve Fatıma binti Numan-ı Necâriye gibi meşhur kâhinler. Siyer ve tarih kitaplarında ayrıntılı olarak ifade edildiği gibi, Âhirzaman Peygamberinin geleceğini, o Peygamberin de Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm olduğunu haber vermişlerdir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.