- 243 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
inancın zayıf düştüğü anlar
filistin israil savaşı neleri akla getiriyor sorusu için düşünmeli.bir terör eyleminden çok savaşa benzediğinden anlmak için çok erken hadiseleri.abdnin israile desteği sürüyor.israilin çok sert cevap vereceğinden kimsenin şüphesi yok.gazzenin boşaltılmasını istiyor israil.filistinde sokak çatışmaları sürüyor gelen haberlere göre.olaylar hangi noktaya varır düşüncesi için çok erken olsada filistin dünyada yalnız değil.silahları kimden aldığı merak konusu.türkiye itidalli olun çağrısı yapıyor her iki tarafada.umarım barış beklentisi için hayal kırıklığı yaşamaz dünya.dünyanın tüm halkları özgürce yaşama hakkına sahip.haksızlığa uğrayanlar hakkını alacaktır bir şekilde.bir dünya savaşı tarafların kışkırtmasıyla çıkabilir hiç tahmin edilmediği bir zamanda.israil yüz yılı yakın bir süredir o coğrafyanın canına okumuş.arap israil savaşında kayıplar vermiş bölge ülkeri.ortadoğu bataklığı için her ülkenin bir planı olduğundanmıdır barışın bu bölgeye uğramayışı.her şey diken üstünde ve gelecek günler konusunda karamsar insanlar.dünyanın geleceği savaşların bir sonucu olamaz tarihin bize öğrettiği derse bakıldığında.amerika kin tohumları ekti bu coğrafyaya.islam düşmanlığı şeytana bir alan açıyor baskı ve şiddetin kendini göstermesiyle.düşmanlıkların nefrete yolaçmasında var iki tarafın anlaşmazlığı.filistine yerleşen yahudi halkı kendi toprağı olarak görmüştür filistini.israilin kurulması yahudi diyasporası olduğundan dünyadaki egemenlikleride devlet kurmalarına bağlı.teodor herzlin siyonizmi kurmasında basın ve medyanın etkisi fazla.insanların akıl çağında yaşadığı çaresizliği görmüştü adolf hitler.bu nedenle siyonizmin kuklası olmakla suçlanmıştı.tüm dünyayı ele geçirmek ve yahudi halkına acı yaşatmanın bahanesiydi dünya savaşı.türkiyede buna benzer bir hareket vardı netice alınmamış olsada.erbakanın hitlerden ne farkı vardı sorusu için bir süper güç olamayışı türkiyenin.ancak erdoğanın sürdürdüğü bu dava için bir karargah olması ak partinin.tüm dünyada etkinlik alanı genişlerken israille viyi geçinmek isteyişi dikkatlerden kaçmıyordu.türkiyeyi yöneten bu kadrolar hep aynı sloganla hareket etmiş güçlü silahların güçlü ekonomiyi getireceği inancında olduğundan.türkiye yüzyılı bunu açıklamaya yetiyordu hangi amaç için çalışıldığı.yani türkiyenin izlediği poltikada var gerekli olmadığı sürece savaştan kaçış.çünkü güçlü olmanın etkili olacağı biliniyor.siyonizm ve emperyalizmin korkusu başka ne anlama gelsinki.ancak kültür boyutu eksik kalmıştır islamın şehadetten ibaret görülmesi.böyle slogan atıyorlar milli görüş teşkilatındaki gençler.tabiki islamın tek çıkar yol görülmesi dünya barışı için.inançla kazanılan kimlikle dünyaya meydan okumak demektir asla boyun eğmeyeceğiz sloganı.haklı olduğu konularda bir adalet yoksunluğu görülebilir uluslarası ilişkilerde.cennet karşılığında cihat sloganları atmakla insanları ikna edemezsin kurtuluşa varmaları için.kimse ölümü temenni edemez cennet karşılığında olsada.yıllarca bu açmazla yaşayan bu coğrafya için kan ve gözyaşı demekti bir ülkü sahibi olmak.yurtlarında muhacir olmaya zorlanmaları islamın terör dini olmasıymıydı yalnızca.islamın anlaşılması dahada çözümsüz kılmıştır meseleleri.doğru tarafta olmanın yegane nedenidir islamın çağa meydan okuması.çünkü insanda bir bilinç oluşuyor inanca bağlılıkla.peki islamı sorun haline getiren nedenleri özündemi aramalı sorusu sorulursa.ideologlar mekke dönemini örnek gösterir cihadın anlam kazanmasını sağlamada.kelime-i tevhitle başlanacaksa cihada.zülmü işleyenlerde bulunur pagan kültür.bunlar islamı tek tehlike olarak görür kuranda ifadesini bulan.ancak bu anlama karşı koymanın adıdır tuğyan kavramı.yani tağutun düşüncesinde var sekülerlik.ideolojiler cahiliyenin bir devamıdır hakka ulaşmanın yanıtı aranmadığından.bunlar hastalık ve sapkınlıktır kurana göre.ilk çağdan günümüze ne değişmişse.bunlar ademin varlık bilgisinde vardı.ideolojilerin farklılığı evrene bakıştaki hikmette görülmüş.ideolojiler eşit yurttaşlık hakkını görür toplumda.islamı alternatif görmenin tek nedeni sayılmıştır hakikata olan sadakat.doğru yolun islamda olduğu vurgulanır bunları kanıtlamak için.sanattaki karamsarlık niçin daima bu kavramlara baş vurulur toplumu ikna için.günümüz türkiyesi için objektif tarihin varlığından söz edilemez materyalist düşüncenin şirk görülmesinden.öğrenmede bir metot uygulanamaz atatürkün tek referans olmasından.inanca karşı bir üstünlük kurmuştur tarihteki yerini başarıyla ikame ettiğinden.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.