- 287 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Eupatridiyel/Oligopolokratik Tespit
Türkiye Barolar Birliği eski başkanlarından Prof. Dr. Metin Feyzioğlu Lefkoşe büyükelçisi olmuş.
Hayırlısı olsun...
Dedesi Prof.Dr.Turhan Feyzioğlu’nu 12 Eylül döneminin büyük Atatürkçüsü(!) ve Chp’den ayrılarak kurduğu Güven Partisi ile MC hükümetlerindeki koalisyon ortağı olarak anımsıyorum...
Şöyle ki; Eski Barolar Birliği başkanı Metin Feyzioğlu’nun dedesi, bu Prof. Turhan Feyzioğlu oluyor, biliyorsunuz...
İşte onun babasının/dedesi de hani Atatürk Sivas Kongresi’ni toplayamasın, gitsin orayı bassın diye Vahideddin’in sadrazamı Damad Ferid’in görevlendirildiği Elaziz valisi Ali Galip çıkıyor!
Torun Metin Feyzioğlu da, dede Turhan Feyzioğlu da profösör.
Osmani Türkçesi müderris...
İkisi de Atatürk’çüyüz.. cumhuriyetçi ve laikiz filan diyerek ortaya çıktılar.
Sonrası, ilginç bir şekilde rücü-yu asli veya Atatürk’ün ’cevher-i asli’ dediği benzer sorunsal evrilmek oldu.
Bu durum, benzer örneklerle zenginleştirilmiş şekilde, hep oluyor...
Ali Galip’in bu iş ve olaydaki cürümü/ekürisi ise Malatya mutasarrıfı Halil diye biridir.
Onun da çok bilindik.. meşhur siyasi Kürtçü sülale Bedirhanilerden olduğunu söyleyebiliriz.
Eupatridiyel (şanslı doğmuşlar) yasa işte..tıkır tıkır işliyor gibi.
Durum tespiti yapmış ve yazmış oluyorum.
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.