- 169 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"olacakla öleceğe çare yok..."Kader değişmez mi Kaderden kadere geçiliyor...
"olacakla öleceğe çare yok..."Kader değişmez mi Kaderden kadere geçiliyor...
Allahın "KAHHAR sıfatının inkarıdır"ölüme çare var demek...
Allah ekmeldir...ekmelliğini inkardır..."kader değişir"deme..."Cabbar sıfatının da inkarıdır bu iddia.ama kaderden kadere kaçmak mümkün.irademiz bunun için var...cehennemden kaçmak mümkün.zıtlardan birini seçmek mümkün yani kaderden kadere kaçmak mümkün.seçtiğin kader kaderin olur...bu Allahın ilmine uzak değil."Dinde zorlanmaz insan"illa cehennemi seç denilmez ama aracın geri vitesi var ileri vitesi var... Şeytan geri vites gibidir...onu dinleyen geriye gider...cehenneme gider "Sebeb-sonuç "kuralı hiç değişmez...çünkü esma değişmez esma sudur eder değişmezdir bu da."Kader alim olan Allahın takdiridir...de zorlama yok ...de.iradem var de aklım vicdanım var de...şeytan onları esir alır ...de.şeytanla ve nefisle kavgan olsun eksikle kavgan olsun"Kaderimmiş..."deme tembelim de esmaya aşık ...değilim...de suçunu gör...suçu kadere atma zaten kaderin amacı güzel o kader sebebtir Esmanın bilinmesine...o kaderin sonucu güzel...zulmeddim kendime ...de.doğrusu da bu...
KAHHAR sıfatı olmasaydı fanilik de olmazdı.denklik oluşurdu."Kahrı da hoş..."denklik yok yani...yani parça değiliz..."oğul" değiliz sadece aynayız...eylemlerimizin hallerimizin düşüncelerimizin duygularımızın ne yaratıcısıyız ne de sahibiyiz sadece aynayız onlara..de."hiçiz"...de köleyiz kuluz görevliyiz memuruz işçiyiz de...bir elme ağacı razzakın işçisidir ancak...her yaratılan bu...insan da işçi .ücretli yani.
"Allah biliniyor" başka amacı yok kaderin de Allahın da yaratılanın da..."kaderden razı ol"...yani kaderin amacından razı ol ama "Cennetten kovuluşuna"Zalemna"dedi hz Adem çünkü cahildi...şeytanı dinleyecek kadar cahildi...vahiyden kopmuştu alimden kopmaktı bu...cahil olmaktı bu işte laiklik vahiyden kopma ise cahilliktir ama laikler vahiyle örtüşen çözümlere de erişebilirler...insandan insana fark var...laikten laiğe fark var...akıldan akla fark var şeytana esirse aklın laikliği de çirkinleştirirsin...vahyi de tahrif edersin...çünkü zararlısın sen eksiksin sen bozuksun sen şeytansın sen...
"İnsanların yaşam boyu karşılaşacakları ne varsa doğarken belli olur ama kişi bunu bilmez.Başımıza gelen ve elimizde olmayan sebeplerle oluşan olaylara çok üzülmemek gerekir"esmadır sudur eden...hz Ademin cennetten çıkması "El-hakimin sebeb olduğu bir sonuçtu" ama hz Adem "zalemna"dedi ve çok züldü...yani şeytanı düşman bildi...acılar öğretmendir...ama hz Peygamber gizli kalacaktı cennetten çıkış şarttı...doğum sancısı aslında sevinçle birliktedir...bir bütündür yani...üzüntüyü sevinç takip etmişti...geceyi gündüz takip eder...darlığı bolluk mağlubiyeti zafer...yokuşu iniş...zıtlar birbirini yok edicidir her şey "FANİ" acı da fani sevinç de...çok üzülsen de biter be de..."karagündür gelir geçer"...fani olmayan sadece Allah...bu öğreti için her şey fani kılındı esmanın suduru ile bu öğreti verildi yani esmanın suduru ile "Allahı tanıdık" biz sadece vasıtayız hz Adem de olsak amaç sadece Allah...hz Adem acıyı da tatı sevinci de...Kaynak Allah acı ile ve sevinç ile alimleştiriyor bizi...ilmine davet ediyor yani...hz İbrahim ateşe atılmasaydı...biyolojik silah üretimi gündeme gelmezdi bile...görev öğrretiyor ateşe atılış...da ateşin yakmaması da...ihlaslı ol ateş yakmaz...cehennem de yakamaz...şeytan da aldatamaz...hz Adem cahildi eksikti esir aldı şeytan...de.Nemrud da hz İbrahimi yenemezdi biyolojik silahı olsaydı yani sinek üretseydi...biyolojik hastalık ile Nemrut helak olundu çünkü...
Tembellik aşılıyor bu söz insana...olmuşa ölmüse çare yok" de ama tembellikle de kavgan olsun"Zorluktan sonra kolaylık var"diyor çünkü Kur’an bu söz saçma bir önerme olmamalı. bir tek ölüme çare yok bu hayatta."fakirlik var da zenginlik yok mu...evet tek ölüme çare yok... geri döndüremiyorsun gideni. fakat olmuş birşey ne kadar kötü, ters, yada büyük bir şey olsa bile hala bu hayatın içinde, hala "varlığını" koruyo. çabayla, içtenlikle, birlikle her türlü sorunun giderilmesi, çözülmesi mümkün. fakat bu lafı söyleyip işin kolayına kaçmak işine gelmiş insanın. işte esma sudur ediyor..Şafi sıfatı sudur edince hastalık yok olur...ve oluyor da...gayret eden ilimmde ilerliyor...işte savaş sanayimiz son yıllarda geliştirildi...
Olmuş olacaktı ...de.işte esma sudur ediyor...Nemrut hz İbrahimi yendi şeytan hz Ademi..."el-hakim sıfatının sebeb olduğu olaylar vakalar eylemler haller bunlar...ve öğreticidir her vaka...ilim gelişir tıp ilmi nasıl gelişti...savunma sanaisi...Hendek kazmak da bir savunmaydı...insan aklı insan deneyimi ilmi geliştiriyor...ama ihtiyaç oluşmazsa sebeb oluşmazsa atalet olur tembellik olur...hz İbrahime ihlasla yetinme emridir Nemrudun saldırısı...Nemrud da var dedi Allah...
Tarih tekerrür ediyor çünkü aynı esmalar sudur ediyor...ama Bedirde "Vehhab sıfatı sudur etti ve melekler savaştı...ümitsizlik de yanlış...öğretisi oluştu...hz Muhammedin seçilmişliği ispatlanmış oldu..."Alemlere rahmetti o..."her olay bunu haykırmak için tekerrür ediyor...Kur’an tekrar tekrar okunuyor gibi yani...tekrar eden olaylar "Kur’anı tekrardan başka bir şey değil...gereksiz sanma...Kur’andır tekrarlanan çünkü...Ezandır tekrarlanan çünkü...
"olacakla öleceğe çare yok..."Kader değişmez mi...kaderden kadere kaç hastalıktan şifaya kaçtı hz Eyyub...şeytandan Allaha vahye kaçtı hz Adem...gördü sadece Allah rahmanmış...esmadan esmaya kaç Kahhar da var latif de var latife kaç seçim senin...cehennemden cennete kaç pislikten güzelliklere kaç...aklını vicdanını enene esir etme...Allaha secde etsin vicdanın da aklın da...deneyimin de ilmin de...faydalılaşır...şeytani bilgilerden kaç...zararlı bilgilerden faydalı bilgiye tevbe et..yani kaç kaderden kadere kaç seçimden seçime her seçimin sonucu aynı değil çünkü..."kaderimmiş..."deme kaderden kadere kaçma iraden var çünkü...Çirkin çirkef kadınla evliliğin de kader değildi seçiminle kader yaptın kendine...idarecin de kaderin değil...seçiminle kaderin yaptın yani kaderini sen yazdın...değişirdi o kader razı oldun kadere değil kaderin amacına razı ol...Kaderin de amacı Esma öğretmenliği çünkü...şeytanın da bütün zıtların...seçiminin de yanlış seçimin de doğru seçimin de "içki içip aracıyla uçuruma düşen "içki zararlı ayetini tekrarlamıştır yani...Kur’andır bu varlıkta tekrarlanan yani...ilimdir tekrarlanan...esmayı öğretti ve tekrarlıyor bütün varlıklar...görev bu yani...şeytanda bu işin işcisi melek de insan da...Allah şeytana neden engel olsun ki..."zorlama yok dinde"şeytanın dini de bu işin işçisi çünkü "bilinme işinin yani"engel yanlış olur.El-Hakim sıfatı sebeb şeytana da meleğe de insana da..."dinde zorlama yok çünkü "el -hakim sıfatına terstir zorlama...ve izin vermemek...Allah şeytana da izin vermiş işte...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.