- 190 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İncil’de Peygamber Efendimizle (a.s.m.) İlgili Geçen Ayetler
Hz.İsa (a.s.) kendisinden sonra gelecek peygamberi İncil’in ayetlerinde haber verip, müjdelemiştir.
1- “Ben gidiyorum, tâ size Faraklît gelsin!” Yani Ahmed gelsin.(Yuhanna İncili, Islah:14)
2- “ Artık sizinle uzun uzun konuşmayacağım. Çünkü bu dünyanın egemeni, reisi geliyor. Ve bende onun nesnesi asla yoktur.” (Yuhanna İncili;14.Bab, ayet,30)
3- “Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. Zira ben gitmeyince, tesellici size gelmez.” (Yuhanna İncili;16.Bab, ayet,7)
Bu ayetle ifade edilen, insanları girdiği bataklıktan kurtarıp, saadet kapılarını açacak, gerçek mutluluğa ulaştıracak ve insanlara hakikî teselli verecek, ancak Hazreti Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm olduğu çok açıktır.
4- “ O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı yanlış yaptıklarına ikna edecektir” (Yuhanna İncili;16.Bab, ayet,8)
Peygamber Efendimiz Aleyhisselâtü Vesselâmdan başka kim köklü ve kalıcı olarak, devrinden başlamak üzere her asra bakan rehberliğiyle insanların kötülüklerini, hayra çevirip, onları günahlardan ve şirkten kurtarmıştır.
5- “Zira bu Âlemin Reisinin gelmesinin hükmü gelmiştir.” (Yuhanna İncili;16.Bab, ayet,11)
Âlemin reisi gelmezse peygamberlikler belli ümmetlerle sınırlı kalır. Çünkü hatırlanacağı gibi Hz. Muhammed’den önceki peygamberler belli kavim ve topluluklara gelmiştir. Şayet son peygamber gelirse herkesin peygamberi olduğundan bu reisliğe hak kazanır. Bu da Hazreti Muhammed Aleyhisselâtü Vesselâmdan başkası olamaz.
6- “Amma o Hak Ruhu geldiği zaman, sizi topluca hakikate irşat edecektir. Zira kendisinden söylemiyor. Bilcümle, işittiğini söyleyerek gelecek nesnelerden size haber verecek.” (Yuhanna İncili;12.Bab, ayet,13)
Bu âyette gayet açıktır. Bütün insanları hakikate davet eden ve her haberini Allah’ın vahiyden veren ve Cebrâil’den işittiğini söyleyen ve kıyamet ve âhretten ayrıntılı haber veren, Hz. Muhammed’en başka kim olabilir?
7- Hazret-i İsâ Aleyhisselâm ümmetine daima müjde ediyor ve haber veriyor ki, “Birisi gelecek, bana ihtiyaç kalmayacak. Ben onun müjdecisiyim.”
Hz. İsa’nın bu İfadesi Kur’an-ı Kerim’in ayetleriyle paralellik göstermektedir. Şu âyet-i kerimede bu durum açıkça ifade edilmektedir:
Hani Meryem oğlu Îsâ “Ey İsrail oğulları,” demişti. “Ben, daha önce indirilen Tevrât’ı doğrulamak ve benden sonra gelecek Ahmed ismindeki bir peygamberi müjdelemek üzere size Allah tarafından gönderilmiş bir peygamberim.”O açık ve kesin mucizeler getirdiğinde,” Bu ap açık bir sihirdir ”dediler. (Saf Süresi,6)
Bediüzzaman Hazretleri son gelecek olan peygamberin isminin, İncil’de “Ahmed” olarak ifade edildiğini, Kur’an-ı Kerim’de “Muhammed” manasında, Hz. İbrahim’in suhufunda ve Tevrat’ta ise “Ahyed” olarak geçtiğini bildirmiştir.
Bu ifadeleri Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm şöyle buyurarak, tasdik etmiştir:
“İsmim Kur’an’da Muhammed, İncil’de Ahmed, Tevrat’ta ise Ahyed’dir.”
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.