- 172 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kader değişir mi...Hayır.
Kader değişir mi...Hayır.
"Kader değişmez"dedi maturidi...doğrusu da bu..ne sandın esma sudur ediyor..."el-Hakim sıfatı sudur eder ve "Kaderi değişmez kılar" adl sıfatı sudur eder..."Hakkettiğini yaşatır..."Rahman sıfatı sudur eder "şer de hayır da rahöet olur..." yani "Kahrı da hoş oşur"..."yaşasın zalimler için cehennem"...dersin çünkü zalimler içindir cehennem...kader zulmetmez ki...İradesiyle insan kendine zulmeder..."Zalemna" dedi cennetten çıkarıldığında hz Adem...
"Bir kaderden bir kadere kaçıyoruz" "vebalı yerden kaç"buyurdu efendimiz...İrademiz var ancak bir kaderden diğerine kaçmaya yarar bu irade değilse kaderi bozmaya yetmez...bir kaderden bir kadere kaçıyoruz kaderi bozmuyor irademiz...çünkü irademizi nasıl kullanacağımızı da bilen var...kaderi yazan sınırsız ilmin sahibi...
"Kaderin önünde yapraksın" el-hakim sıfatı bir kader koydu...güneş ayrı telden çalsa dünya ayrı telden çalsa bir külli iradeye secde etmeseler düzen bozulur plan bozulur...güneş de dünya da "rüzğar önünde bir yapraktır yani külli iradeye secdededir..."...şeytanı kin bozdu o bozuk saat gibi...eksik o...adl sıfatı ona hakkettiğini yaşatacak o cehennemde tamir görecek ve düzelecek ...o kininden tevbe edecek...Külli iradenin işi bu...kötüler kötülüğe aşıklar işte...külli iradenin işi bu.Külli irade var...kader değişmez...
Külli irade cehennem ve cennet diye iki zıt olsun istemiştir...mümkün mü zıtların olmaması...hayır...
Allahın zatında da zıtlar var zıt esmalar var ama zıtlar da güzel kahrı da güzel hoş lütfu da çünkü zalimler için kahrı var...alimler için lütfu var...zıtlar da bir düzenin parçası çünkü...ikisi de o düzen içinde güzel...ve gerekli...
Kaderle ilgili söylenenler o müthiş konunun bir yönünü açıklıyor "Kaderim buymuş diye yatmış bazı insanlar" kaderi oymuş de. eğer kaderleri o olmasaydı farklı düşündürürdü Külli irade onlara da...çünkü Külli irade var...kırılması mümkün değil...şeytana tevbe cehnnemde nasip olacaktı düzen ve plan buydu...de bu olacak de..."hikmetinden sual olunmaz o"...suçlanmaz o...külli iradesini sen kimsin ki sorguluyorsun...
Ben kaderle ilgili her iddianın kaderin bir yönünü tanıttığını gördüm...sapık görüş denilen görüşlerin de sapık olmadığını gördüm...esma sudur ediyor dedim...hep
"Külli iradeye "de savaş açanlar var...çünkü külli irade bunu da istiyor ve gerektiriyor...esmanın suduru bunu da gerektiriyor...ama esfel-i safilinde yerlerini alır onlar...çünkü Külli irade gerçekleşir...hiç alimle zalim aynı makamda yer alır mı...
Bir sarayın kapısı ve pencesesi olmalı ...bir bahçe de gül varsa bülbül gelmeli değilse karga...der "hikmet..." hikmet sudur ediyor varlıkta...kargaya da bülbüle de ihtiyaç var...zıtlar zata aittir...esma da zıt esmalar var işte...zat sudur etmez ama esmasındaki zıtlar sudur eder...cennet de cehennem de sudur edecek...külli irade böyle bir sudur düzen plan çizmiştir...
"Allah bilinmek istedi"...kader ölçü düzen pilan oluştu...itiraz edenler de esfel-i safilinde yerlerini alır...Kader ölçü plan bunu istiyor...Allah bilinmek istedi...Allah ne bir saraya ne bir ağaca ne bir insana benzer...ne de hint beyninin dediği gibi yer yüzüne bir hayvan şeklinde indi..." ve yaratılanlar Allahın bir parçası değil...kilise "İsaya oğul" ama bu sadece bir iddia ve sapıklık çünkü Allah yaratılana benzemez...Allahın eli Allahın gücü bizimkine benzemez...var mı var...gözü bizimkine benzemez ama görücüdür Allah...gözü vardır demek de sapıklık eli var mı var ama yok çünkü bizim elimize benzemez kelam eder ama ne dili ne ağzı var denemez...esmasıyla özdeşleş görevin bu...ve esmasıdır sudur eden...kimisi "İsayı oğul" sandı ama oğlu yok oğula ihtiyacı da yok...şeytan şeytanlığa aşık peygamberler peygamberliğe aşık...melekler melekliğe...her yaratılan görevine aşık...Külli iradeye secdeli her yaradılan...kaderleri bu...her ırk kendine aşık beyaz ırk beyazlığına aşık siyah ırk da siyahlığına kadere secdeli her yaratılan düzene plana secdeli ölçüye sedeli ve aşık yani...Kaderi bozmak diye bir niyetleri yok şeytan cehenneme aşık çünkü cehennem onun hastanesi...sen hastaneye gitmeye can atarsın yaralanınca...Rahman cehennemi hastane kılmış şeytana sana da cenneti rahmet yeri seçmiş fark burada...
Kulli irade cehennemi rahmet yeri kıldı şeytana ve şeytan cehenneme aşık...sana ceza yeri ama şeytana ateşle tevbeye eriş yeri cehennem...zalimin zalimlikten tevbe yeri olacak cehennem...cehennem sana cennetliğe kötü...zalime kötü değil hatta rahmet yeri zalime...şeytana...
Külli irade değişmez...kader değişmez...kaderin amacı Allahın bilinmesi...yani amacı da güzel...Allah biliniyor esma sudur ediyor...gizli kendini izhar ediyor ...de...Olan sana çirkin gelse de rahmettir birilerine senin yemek artığın birilerine rızıktır...senin hastalığın birilerine kazanç yoludur...hz İbrahimin biyolojik silah üretmemiş oluşu yani eksikliği Nemruda rahmettir...gece hırsızın işine yarar ...Rahmeti var Allahın zıtlarda da ama bana zulüm sana rahmet...fark burda.Zalime cehennem rahmet işte...hastane zalimlikten arınma yeri yani...cehenneme sadece ceza yeri diyen sensin...cennete aşıksın çünkü...ama rahmanlığı cehennemde de var Allahın...ama cennettekinden eksik var...fark bu...Kader "bilinmesi için var" kadere kötü deme...cehennem sana göre cennete göre kötü...domuz eti haram ama ölecek olan yemeli rahmanlık domuz etinde de var...esma her yaratılanda var ama az var bazısında hüzün cennette hiç yok ama cehennemde var cehennemde o hüzün rahmettir...yarayı ateşle dağlarsın ya mikrop kapmaz...cehennem de zalimi şifaya kavuşturucudur ...cehennemi büsbütün kötü sanman da hata...kaderi de büsbütün kötü sanman da ilimsizlik...sen cennete prağlanmışsın cehennemde de Rahmanlığı sudur etti...de...zıtlarda az olsa da esması sudur etti...cehennem de güzel de rahmeti domuz etinde de var ehennemde de var...de...Kadere güzel...demen için bu bakışa ermelisin..."Allahın bilinmesi için yaşıyoruz kaderi...eksisiyle artısıyla her şey bu amaca kilitlenmiş...sen cennete proğladığın için kendini cehennemde rahmanlık hiç sudur etmedi güneşten hiç ışık yok sanıyorsun...oysa tevbeye erişiyor şeytan ve zalimler cehennemde...zalimlere bir hastane bir tamir hane bir ekmelleşme yeridir cehennem...Allah ekmelleş diyor...koyduğu kader ile bütün yaratılana...amacı ekmelleştirmek Allahın ...düzen ve dizayn ediliş bu ekmelleşme için...şeytan da melek de insan da rol paylaşmış sadece fark burada...roller farklı...esma hepsinde az-çok sudur etmiştir ama...evet...kaderin amacı çok güzel...ekmelleş diyor bize kader...
Kader değişir mi...Hayır.Nemrut çirkin gördü diye hz İbrahimler olmasın mı...Allah kaderi değiştirmez çünkü bilinmesi sonucu veren bir sebebtir koyduğu kader...sebeb -sonuç kuralı var..."Bilinmek istedi ve kader o sonucu vericidir...değişmeyecektir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.