GÜNEŞ DEDE
GÜNEŞ DEDE
Sabah erkenden uyanırsın. Dağların ardından önce kızıllığın, sonra aydınlığın yansır yüzümüze. Aydınlattığın dünya ısınmaya başlar. Seni, bize müjdelercesine, önce horozlar öter, sonra kuşlar uyanır. Topraktaki nem önce sis, sonra bulut olur, yükselir göklere. Horozlar önde, tavuklar peşinde çıkarlar kümesten. Yarasalar çekilir karanlık yuvalarına. Yabani hayvanlar senin doğuşunla birlikte gizlenirler, ormanların içlerine…
Seninle yeni bir güne başlar insanlar. Çocuklar uykularından uyanır. Çoğu mahmur, çoğu uyku sersemliği içinde yıkarlar ellerini, yüzlerini… Aydınlık bir gelecek vardır önlerinde. Tıpkı senin yüzün gibi. Onlar okula gidecekler. İlk derste öğrenecekler, Güneş Dedeleri gibi çalışkan olmayı…
Güneş Dede; senin o doğuşun var ya! Nice şairlere, ressamlara, sanatçılara esin kaynağı olmuştur. Onlar sana şiirler yazdılar. Adına şarkılar söylediler. Sen bunların hepsini duyarsın. Duyarsın da o kadar çoktur ki işin! Durup, iki laf edemezsin bizimle… Sen durursan Dünya durur! Evrenin düzeni bozulur. Belki de evlerimiz yıkılır. ‘’Belki’’ ne demek, kesinlikle yıkılır!
Tarladaki çiçekler, ağaçlar, dallardaki yeni sürgünler hep sana döner yüzlerini. Ormandaki ağaçlar seni görebilmek için başlarını hep dik tutarlar. Ne varsa sen de! Bizim gibi onlar da sever seni. Akşam olup da sen dağların ardından kaybolunca hep üzülürüz. Birbirimize sorarız; ‘’Güneş Dede gelmeyecek mi?’’ diye… Ertesi sabah uyanıp da görünce seni, sevincimiz bir kat daha artar. Çocuklaşırız her birimiz…
Sen, can katarsın bütün canlılara. Sen olmazsan; mevsimler olmazdı. Yazımız, kışımız, güzümüz, baharımız belli olmazdı! Çok üşürdü bütün canlılar. Çok üşürdü dağlarda, bayırlarda seni bekleyen bitkiler. Çok üşürdü mezarlıklarda seni bekleyen çiçekler. ‘’Senin girdiğin eve, doktor girmezmiş.’’ İyi ki varsın Güneş Dede…
Bu kadar çok çalıp durursun. Sen hiç yorulmaz mısın? Akşam olunca dağların doruklarını ne güzel renklendirirsin. Kızıllığın vurur yüzümüze…
Biz çocuklar, sabahı sabırsızlıkla bekleriz, seninle; yine görüşeceğiz diye…
Salih KOÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.