- 336 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Ganire Pashayeva
GANİRE PASHAYEVA
KİMDİR?
Aslen Azerbaycan’ın Tovuz şehrinden olan 48 yaşındaki Milletvekili Ganire Paşayeva;
7 yıl boyunca muhabirlik ve sunuculuk yaptı.
6 Kasım 2005 günü yapılan meclis genel seçimlerine bağımsız aday olarak katılan Paşayeva, Tovuz milletvekili olarak Azerbaycan Milli Meclisi’ne girdi.
Azerbaycan Milli Meclisi 3.-4.-5.- ve 6. dönem milletvekili olan Paşayeva, ayrıca Azerbaycan Milli Meclisi Kültür Komisyonu Başkanı olarak görev yapıyordu.
Ganire Paşayeva,
24 Mart 1975 tarihinde Azerbaycan’ın Tovuz rayonundaki Düz Kırıklı kentinde dünyaya geldi.
İlk ve ortaöğreniminin ardından Azerbaycan Tıp Üniversitesi Pediatri Bölümü’nü ve Bakü Devlet Üniversitesi Uluslararası Hukuk Bölümü’nü bitirdi.
1998 yılında ANS televizyonunda muhabir olarak çalışmaya başladı ve burada çok çeşitli görevlerde bulundu.
2005 yılında Haydar Aliyev Vakfı’nın halkla ilişkiler bölüm başkanı oldu.
6 Kasım 2005 günü yapılan genel seçimlere bağımsız aday olarak katıldı ve Tovuz milletvekili olarak Azerbaycan Millî Meclisi’ne girdi.
Millî Meclis Uluslararası ve Parlamentolar Arası İlişkiler Daimi Komisyonu üye olan Ganire Paşayeva
aynı zamanda;
Azerbaycan-Gürcistan, Azerbaycan-Türkiye, Azerbaycan-Hindistan Azerbaycan-Japonya,
Parlamentolar Arası Çalışma Grupları’nın üyesidir.
Ganire Paşayeva, Avrupa Konseyi Parlamenter Asamblesi’nde Azerbaycan Cumhuriyeti’ni temsil eden kurulun da üyesidir.
Ganire Paşayeva;
Azerbaycan Türkçesi’nin yanı sıra Rusça ve İngilizce bilmektedir.
Astana Yayınları, tarafından yayımlanmış "Aşk Başka" adlı bir şiir kitabı bulunmaktadır.
7 Ocak 2017 tarihinden itibaren Dünya Alpagut Federasyonu As Başkan Yardımcısı görevinde bulunmaktadır.
🇹🇷🇦🇿 🇹🇷🇦🇿🇹🇷🇦🇿🇹🇷
Biz onu Ebulfeyz ElçiBey döneminde tanıdık...
Azerbaycan yakın tarihinin yetiştirdiği son zamanda,
Atatürk, Türkiye Sevdalısı yüksek karakterli bir Türk milliyetçisiydi...
Defalarca Türkiye’ye geldi, hem Azerbaycan meselelerinin hem de Turan davasının yılmaz bir neferi olarak konferans ve seminerler verdi.
Onu tanımak, onunla sohbet etmek ve onunla anı yaşamak başka bir güzeldi...
Kendisine Azeri diyenlere çok kızardı...
Ben Azeri değilim Türk’üm diye cevap verirdi.
Tam 6 dönem Azerbaycan milli meclisinde Milletvekili olarak görev yaptı
Gazeteci, hukukçu ve milletvekili kimliği ile dönem dönem açık oturum programlarına katılan Ganire Paşayeva Azerbaycan’da Türk milliyetçiliğinin gelişmesi ve gençliğin turancı yetişmesi için büyük gayretler sarfetti...
Henüz 48 yaşında olan Ganire paşayeva son dönemde almış olduğu kilolardan kurtulmak için mide küçültme ameliyatı yaptırmıştı.
Bu ameliyat sonrasında yorgun ve bitkin düşen Ganire Paşayeva önce hastaneye kaldırıldı sonra yoğun bakıma alındı.
Ve bir daha da uyanamadı.
Türk milliyetçilerinin yüreğinde müstesna bir yeri olan ve Turan güneşi olarak kabul ettiğimiz bu güzel insanı kaybettiğimiz için çok üzüntülüyüm ki üzüntümü tarif edecek kelimeler bulmakta zorlanıyorum.
Azerbaycan - Türkiye kardeşliğinin sembol ismi, Türk dünyasının mümtaz şahsiyeti, Azerbaycan Milli Meclisi Vekili Ganire Paşayeva’ya Allah’tan rahmet, kardeş Azerbaycan halkına da başsağlığı ve sabırlar diliyorum.
Ruhu şad,
mekanı cennet olsun...
Alıntı yazıdır
YORUMLAR
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşaAllah...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel bir yazı tebrik ederim Saygılarımla
Hayrullah
Sonsuz sevgi ve saygılarımla
Hayırlı akşamlar dilerim
Tebrikler üstadım.Yazınızdan dolayı sizi kutlarım.Allah rahmet eylesin cennet mekan olsun İnşallah.Türk Dünyasının başı sağ olsun.Selam ve saygılarımla...
Hayrullah
Sonsuz sevgi ve saygılarımla
Hayırlı akşamlar dilerim
Başımız sağ olsun.
Başı sağ olsun Türk dünyasının.
Değerler kolay yetişmiyor.
Mekanı cennet olsun.
Vefalı yüreğiniz dert görmesin ağabeyim
Selam ve de saygılarımla
Hayrullah
Sonsuz sevgi ve saygılarımla
Hayırlı akşamlar dilerim