- 264 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Hangi evin benim olduğunu bir türlü anlayamadık...
Bundan iki sene önce emlakcidan bir ev almıştık.
Oturduğumuz semtte çarşıda gezerken penceresinde perde olmayan bir ev gördük eşimle.
Ne satılık ne de kiralık yazıyordu.Bombos bir ev ve hiçbir bilgi yok.ikimiz eve baka baka konuşurken çay ocağında oturan emlakçı koşarak yanımıza geldi.
Evi mi bakiyorsunuz dedi.
Evet dedik boş ya merak ettik.
Güldü emlakçı.
Sahibi Almanya da dedi.bana da sat diye vekalet verdi.isterseniz göstereyim.
Olur biz de bakalım dedik ve evin merdivenlerinden çıkmaya başladık
Asansör yokmuş evde.ev de dükkan üstü üçüncü kat.
Merdivenler geniş.
Emlakçı cebinden anahtarı çıkardı kapıyı açtı.
Evin üç tane kocaman odası var.salon desen çok büyük.iki cephesi var evin.yani ön taraf ve arka tarafta ayrı sokağa bakıyor.
Evin her tarafını gezdik,biraz tamirat istiyor,çıkan kiracı kapı kollarını sökmüs yerlere atmış gicikligina.Evden çık deyince düşman oluyor bu kiracılar.ev senin değil ki elbette birgün çıkacaksın.
Bizim evi almaya niyetimiz yoktu, öylesine bakmistik.Ama ben evin büyüklüğünü görünce esime alalım dedim.
Ertesi gün emlakçı işlemleri yaptı, randevuları ayarladı gittik tapuyu aldık.
Evi aldığımızda ev boştu.Bizim de ihtiyacımiz yoktu eve en küçük oğlum evlenme asamasindaydi.onu oturturuz burada diye düşündük kiraya vermedik.
Aradan Bir yıl geçti bizim oğlanın evlilik işi olmadı bu sefer biz de evi kiraya verelim madem dedik.evin üst katında kardeşiyle oturan birisi ben tutayım deyip anlaştı bizle.
Ama sizden ricam var eve doğalgaz dosetir misiniz diye sordu.
Ve herşey bundan sonra başladı.yani derdimiz,öfkemiz,çilemiz...
Tüm istenen evrakları toplayıp doğalgaz bürosuna gittiğimizde çalışan evraklarımızı baktı,sizin evde doğalgaz bağlı dedi.
Nasıl olur,ev boş doğalgazlı ile de anlaştık,adamlar yarın gelip malzemeleri doseyekler desem de garip garip yüzüme bakıp
Bu evde doğalgaz bağlı,aynı adrese iki kez bağlanmaz deyip elime verdi evrakları.
Şaşkın şaşkın dışarı çıktık.evimize geldik.ben doğalgaz doseyecek firmayı telefonla aradım olanları anlattım.
Belediyeler bazen sokak isimlerini değiştiriyorlar belki ondandır deyip belediye ye tapuyu alıp gitmemi söyledi.
Ertesi gün gene aldım evrakları gittim belediyeye.olanlari anlattım.memur aldı tapuyu bilgisayardan aramaya başladı ekrandan sokak sokak taratıp burası mı diye bana soruyor.
Ben aldığımı düşündüğüm evi tarif ettim,ekrandan bulup gösterdi,
Tamam dedim bu ev.memur bir verdiğim tapuya baktı bir ekrana.
Burası senin değil dedi.
Nasıl olur burası benim dedim.hem de iki yıldır benim.
Güldü memur hem de kahkahalarla.
Seni kandırmış emlakçı, burası senin değil.
Ama dedim elimde tapu var o zaman bu tapudaki ev neresi
Memur bu sefer tapudaki ada pafta ya göre bilgisayarı taratti,bulunca da işte bu ev senin dedi.Ekrana baktım.Benim evin adresiyle hiç alakası yok şehrin başka tarafında.
Hadi gene iyisin dedi memur,bu ev öteki evden daha güzel hemde yeni ve lüks.
Kan beynime çıktı öfkeden deliye döndüm.
Ben kendi evimi isterim hem ben oraya doğalgazciyi soktum adam döşemeye başladı parayı da senet yaptım .ne diyecem ben şimdi adamlara deyip söylendim .
Memur sen en iyisi tapuya git gerçekten elindeki tapu başka evi gösteriyor dedi.
Ertesi gün gene yollara düştüm tapuya gittim olayları anlattım.o da aynı belediyedeki memur gibi konuştu.ne olacak peki dedim tapucuya.
Ne uğraşıp duruyorsun,elindeki tapu daha değerli ev de yeni ver bir emlakci ya sat gitsin dedi.
Olmaz dedim ben kendi evimi istiyorum o ev iki yıldır benim dedim
Memur bana bakıp gene ekrana baktı elimdeki tapuya göre o binadaki tapu sahiplerinin fotolarını bana göstermeye başladı.en sonlara doğru yaşlı bir adamın fotosunu tanıdım o da benim tapudaki satan kişinin ismiyle aynıydı.memura gösterdim.
Tamam bulduk senin gerçek ev sahibini dedi elimdeki tapuya bakarak.
Yarın bu adamı da al gel tapuyu degistirelim dedi.
Ben bir belediye bir tapu dairesine koşarken akşam oldu tabii.
Akşam olunca adamın evine gittik.kapiyi karısı açtı.birbirimizi hiç tanımıyoruz tabii.kadin bize evine almak istemedi.ayagimi kapıya koydum.
Bu ev benim dedim hem de iki yıldır.simdi içeri alacak misin yoksa yarın bir emlakciya gidip satayım mı dedim.
Çaresiz kadın bizi içeriye aldı olanları anlattım elimdeki tapunun fotokopisini verdim.o da gitti kendi elinde ki tapuyu getirdi.ikisi de herşeyi aynıydı.kadin başladı ulumaya.bagirdi çağırdı
Nasıl benim bu evi sen alırsın diye üzerime saldırdı.ofkem tepeme çıktı.ben it gibi kaç gündür bu işi çözmeye çalışıyorum,kadın bana saldırıyor.
Ellerinden tutup uzakladtirdim kendimden.benden büyük olmasa haddini bildireceğim de neyse.
Yarın dedim amcaya da al tapuya gel ey tapucunun haberi var takas edecek tapuları.yok gelmezseniz ben de burayı satarım seni de alan kişi sokağa atar dedim.
Ertesi gün geldiler tapuya.takas ettik tapuları.AKlima geldi bu tapular niye değişti böyle diye sordum adama.
Büyük oğlu benim sandığım evde oturuyormuş karısından bosaninca o evde oturmak istememiş satmak istemiş.
Babası da tapular şuradaki kutunun içinde al filan emlakçı ya ver satış yapsın deyince o da tapulari karıştırıp kendi evlerinin tapusunu götürüp vermiş emlakciya.dogalgaz bağlantı işi olmasaydı yanlışlik hiç cikmayacakti ortaya...
Herşey de bir hayır vardır dedikleri bu olsa gerek.
Salaksın sen kizim,pahalı evi bırakıp eski evi aldın diyor herkes.
Desinler ben kendi evimi isterim baskasinin yeni milyonluk evini değil...
Candan
2.ekim.2023
Pazartesi saat 12.05
İzmir