- 214 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Son Eylül Akşamında
21 eylül günü sonbahara girdik her sene olduğu gibi .Bütün yılın en sevdiğim mevsimidir .Ne çok sıcak ne çok soğuk. Sararmış yaprakların arasında gezmek, yağmurda ıslanmak ya da çocukluğumda olduğu gibi yağmur yağarken tekerlemeler söylemek gelir içimden.
Sonbahar yılın son baharı ,Yağmurun bol ,yaprakların teker teker yere düştüğü mevsim. Kaybolan yılların ,günlerin saatlerin kısalıp gecenin uzadığı günler! Birden sonbaharda çok ölüm olur sözü geldi aklıma.
Aslında her insan doğduğu andan itibaren her gün ölüme koşar .Bu bilmek onu vazgeçirmez dünyadan, geçirmesin de zaten .Hiç ölmeyecek gibi dünya için, hemen ölecekmiş gibi ahiret için çalışsın öğüdüne uysun uysun da en güzel öğretmenden tavsiye ve ne güzel bir öğüt ile sonsuzluğa yaptıkları ile şapka çıkarttırsın.
Sonbahar en sevdiğim mevsim! Bu mevsim de tüm okullar açılır her öğretmen ve öğrenci heyecan duyar sanırım, ilk derse girerken. Hatırlıyorum da her okul açılışında ilk derse girdiğimde ben de çok heyecanlanırdım.
Ben sonbaharın serinliğini severim bir de yağan yağmurlarını. .Tarlalara bereket gelir ,ülkemizin barajları dolar Yağmurdan sonraki toprak kokusu ne güzel sarar her yanı. Sevinirim hala çocuklar gibi. Hatta çocuk iken camdan izler, o yağarken ben de tekerleme söylerdim." Yağ yağ yağmur, teknede hamur, ver Allah’ım ver, sulu sulu yağmur ya da dolu dolu yağmur." Güzel günlerdi sıcacık odadan seyredilen yağmurlar ve sobanın üstünde tıkır tıkır kaynayan yemeklerin kokusu ile dolan mutfağımız. Şimdilerde artık doğal gaz var . o eski tatlar var mı çocukların hayallerinde saklı anlar, anılar.
Yine yağmurlar geliyor gelsin elbet ne gelirse gelsin hayırla gelsin hayırla olsun. .Hayatımıza gelen giren her şey gibi!,
Yine yapraklar dökülecek sarı, kırmızı yapraklar ve kaldırımları dolduracak gazelleri ;Yağmura sonra toprağa karışacak her biri, Olsun bir mevsimlikte olsa her birinin ömrü; kimleri kimleri dinlendi ,altında kim bilir kimlere serinlik verdi gölgesinde. Kim bilir kaç aile piknik yaptı gölgesinde öyle değil mi?
Ağaçların yaprakları yere teker teker düşerken bizim de günlerimiz teker teker geçerken, gök kubbede hoş bir seda olmalı arkada bıraktığımız her şey !Ömürse en iyisi ,en kalitelisini yaşamalı insan ,insan olmak adına .Okumalı ,araştırmalı ve az çok her konu hakkında bilgili olmalı. Konuşurken dolu dolu konuşmalı mesela. Bir söz okumuştum." Biliyorsan konuş faydalansınlar ,bilmiyorsan sus da adam (adem) sansınlar". Adem olmak lazım hem de en hasından. Bunun için de aşk lazım insana en alasından ki aşkla yaptığı her şey işe yarasın.
"Ne yaparsan yap aşk ile yap", diyor ya bir şarkıda Kenan Doğulu .İşte aşk ile yapılan isteyerek yapılan her şey insanın sonbaharı geldiğinde onu mutlu edecek hatırladığında ve bir yaprak gibi düşerken ölümün kucağına ölümü hak edecek ve sonsuzlukta ışık olup kim bilir kimlerin yolunu aydınlatacak .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.