- 399 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DUÂ
Duam kabul olmadı, olmuyor diye düşünmeyin sakın.
Yaptığınız bütün dualar birgün en güzel şekilde karşınıza çıkacaktır inşâllah.
Allah’û Teâla kendinden isteneni de, isteyeni de asla unutmaz.
Bazen isteklerde hayır yoktur, bizim iyiliğimiz için kabul görmemiştir,
veya daha hayırlı bir vakit için ertelenmiştir.
Peygamber Efendimizin ifadesiyle, "Dua ibadetin özüdür."
(Tirmizî, Deavât, 1)
"Dua müminin silahıdır, dinin direğidir, göklerin ve yerin nurudur."
(Tergîb, III, 485)
Sabırla istemek, sabırla beklemek ve "RABBÎM en hayırlısını bilen ve en güzelini verendir" diye tevekkül etmek lazımdır.
Mevlânâ şöyle der: "Nice dualar vardır ki, dua edenin aleyhinedir. Onun ziyanına ve helâkine sebep olacak bu duaları pâk ve mukaddes olan Allah, kereminden, merhametinden dolayı kabul etmez."
(Şefik Can, Mesnevî Tercümesi, II, 269)
Dua kulun, kulluğunu kabul etmesidir, Rabbim, benim senden başka gidecek kapım yok demesidir.
Bir düşün, Rabbinden başka kim kendinden birşey istenildiğinde memnun olur. Kim tekrar tekrar gittiğinizde yeter artık demez.
En yakının, annen baban, kardeşin, eşin dostun, evladın. Hangisi.?
Öyleyse, her an açık olan, yüzümüze hiçbir zaman kapatılmayan o yüce kapıdan ümit kesmek gibi bir hataya düşmeyelim.
Ama sadece başımız dara düştüğünde değil. Kalbimiz hep onunla olsun. Verdiğinde de, vermediğinde de bizim bilmediğimiz nice hayırlar vardır.
Bunu bilerek, inanarak isteyelim.
Rabbim!
İstemesini bilen bir dil, verdiğine şükreden bir kalp ve duası sebebiyle kıymet verdiğin bir kul olmayı nasip eyle cümlemize.!!! Amiiin.
Kapından ayrılmayan bir kul da ben olayım
Nefsim, geriye bakıp dönecek yol bulmasın
Rabbim senin aşkınla yanayım, kül olayım
Varlığımdan geriye "ben" diyen, ben kalmasın.
Görsel alıntıdır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.