- 411 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
Sevgili Maide Nur’a
Sevgili Maide Nur’a
Dün gibi aklımda dün gibi gözümün önünde kocaman 24 yıl
Haziran ayının 25 idi bir ikindi vakti, Avcılar parsellerde Anadolu Hastanesinde doktor kucağıma koyduğunda attığım sevinç çığlıkları.
Doktor hanım 3.250 gram sağlıklı bir kızınız oldu değinde doktor hanım teşekkür ederken gözlerimden yaşların aktığını sevincimden anneni kutlamayı unutmuştum çok sonra aklıma geldi sevgili anneni, kutlamak elini tutmak. Çünkü âlimizde ilk kız sendin.
Ne amcalarında ne halalarında kız çocuğu yoktu.
Seni elimden alıp kuvöze koyduktan sonra anneni kutlamaya gitmiştim.
Birçok isim düşünmüştüm sana koymak için, 8 tane imsileri yazıp karıştırıp çektiğimde Maide Nur gelmişti elime bende abdest alıp kulağına okuduğum ezanla adını Maide Nur koymuştum.
Sanki dün gibi gözlerimin önünde
Hala sallan elbisem diye tutturduğunu, kucağıma birini alsam hemen kıskanıp gelip boynuma sarıldığını adım gibi hatırlıyorum.
Beni hep sevindirmiştin ailemizi sevindirmiştin. O sevinç hala devam ediyor.
Geçmişe gidiyorum Üsküp ilkokuluna gittin günü hatırlıyorum ve sınıf başarılarını hatırlıyorum sınıf birinciliklerini hatırlıyorum dereken kazandığın bursları dershane birinciliklerini, bisikletleri bilgisayarları hatırlıyorum Ensar ortaokulunu, başarılarını hatırlıyorum sevgili kızım Maide’m.
Derslerim aksayacak diye ağladığın zamanları sabaha kadar ders çalıştığın geceleri hep hatırlıyorum bu gün nedense gözümün önüne dizildiler filim şeridi gibi
Adnan Menderes Anadolu lisesini kazındığında ki sevincimi seni kucaklayarak kutlamıştım.
Aradan geçen dört yılda yine bizi hep başarılarınla sevindirdin ve Ağabeyin Emirhan gibi sen de bizim hep övünç kaynağımız oldun.
Emirhan’ın başarılarını mahalle apartman ve akrabalarımız konuşurken sen de peşinden bizi başka duygulara başka sevinçlere boğuyordun dün gibi hatırlıyorum
Ağabeyin çok yüksek puanlar almasına rağmen Tıp okumayı istememişti mühendis olacağım demişti,
Ve oldu Allah ondan da razı olsun hem de 4 tane mühendislik okudu Elektrik, Elektronik, Bilgisayar ve Ekonomi okumuştu ve bunlar köyümüzde Ailemizde ilk olan şeylerdi.
Adnan Menderes Anadolu liseni bitirip üniversiteye kazındığında yüksek bir puan ile Marmara üniversitesi, Kocaeli, Uludağ Ege üniversitesi ve Çanakkale On sekiz Mart üniversitesi tıp fakültelerini tercih ettiğinde Adana Çukurova üniversitesini yaz dediğimde ben O , okumayı bırakırım Adana’ya gitmem dediğini hatırlıyorum.
Nedeni sorduğumda Adana da ki olayların Tv de seni etkilediğini iyi bir şehir olmadığını söylemiştin sevgili kızım ve sınav tercih derken yine bizleri sevindirdin yine onur ve gurur kaynağımız olmuştun Âlimizde tıp kazan ilk kişi olmuştun.
Mezuniyetine geldiğimde saçlarındaki beyazları görünce gidip gizlice arabada ağlamıştın annene ve kardeşlerin, Teyzem Esra ablan görmesin diye 6 yıl bir eğitimin çocuk yaşta saçlara ak bırakmasını kabullenememiştim.
Nede çabuk geçti altı yıl 6 yıl derece ile okuyup bitirmen ile biz yine sevindirmiştin
Allah senden razı olsun dualarımdasın.
Evet bu gün 29 eylül Cuma, Cuma Namazını kılarken içimden dua ediyordum ve yine gözlerimden yaş süzülüyordu saf da yanımda oturan kardeşimden saklamak istediğim göz yaşımı ama yine tutamadım fark etti yanımdaki. Hoca hutbe okuyordu ben ise sana dua ederken bir duygu yoğunluğu yaşıyordum dayanımdım seni aradım üç kelime söyledim.
Bugün atandığın Gelibolu devlet hastanesinde evraklarını teslim etme günündü ve artık bir Doktorsun,
Sevgili Maide Nur baban olarak sana başarılar diliyorum dualarım seninle fakat bir baba olarak bir de istirhamım olacak !!
Görevinin kutsallığı kızım sakın devletin bir iğnesini şırıngasını ve bir tek hapını boş yere harcama. Çünkü 90 milyon Türk milletinin hakkı var kızım vebal var Hastalarına en güzel şekilde davran ve onları asla ümitsizliğe sevk etme güler yüz göster sevgi göster biliyorum zor bir iş, çünkü ben de hastaneye gittiğimde doktorumun beni ümide tutundurduğunu rahatlattığını, Doktor Murat Kuyumcu dan biliyorum,
İnsanlar hasta oldukları için sizlere gelecek onlara ümit aşılamayı sevgi göstermeyi unutma bir hasta düşün senin gözlerinin içine bakıyor ümit bekliyor, iyi olmayı hayal ediyor asla hastaların ümitlerini hayallerini yitirmesine sebebiyet verme, onlara bir evlat şefkati bir insan hassasiyeti göster hoş görülü davran, belki halden anlamayan gelecek belki bir kimsesiz gelecek beklide bir ukala gelecek ama hepsi hasta sonuçta sen sabır ile sükunet ile işini en güzel şekilde yap .
Mesleğinde ilerleyeceğinden hiç kuşkum yok hiçbir zaman vicdanını cüzdanına değişme biz ailen olarak hep harama helale ve kul hakkına dikkat ederek yaşadık senide helal lokmalarla yetiştirdik iş insanın namusudur şerefidir işinden asla taviz verme. Helalden ayrılama
Adaletli merhametli ol cömert ol ve bize dua bırak sevgili Maide,
Yazacağım o kadar güzelliklerin başarıların var ki bu kadarla yetinmek istedim rabbim ülkemize milletimize ailemize hayırlı uğurlu etsin görevinde başarıla dilerim Allah yolunu bahtını açık etsin sevgili kızım Maide Nur
Bekir Akbulut
29.09.2023
YORUMLAR
Sevgili kardeşim Bekir Bey
Kaleme aldığınız harukulade duygularla, yaşanmışlıklarla bezenmiş yürek sesinizi can-ı gönülden tebrik ederken, sevgili kızımıza da bir ömür boyu başarı ve mutluluklar dilerim. Saygılarımla.