- 209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARAFTA KALMAK
ARAFTA KALMAK
İnsanoğlunun hayatı hem seçim yapmakla geçer. Çoğu zaman da yol ikidir. Bu da hep bir seçim yapma zorunluluğu hatırlatır insana. Seçim yapmak, aradan sıyrılıp çıkmak ise en zorudur. Bunu başarabilense azdır. Öyle ki pek çok insan bu seçimleri yüzünden arafta kalmakta ve hayatına yön verememektedir.
Başıma gelmez demeyin, mutlaka yaşarsınız bu ikilemi. Hiç ummadığınız anda iki arada bir derede kalırsınız. Aşağı tükürseniz sakal, yukarı tükürseniz bıyık dersiniz. Yine de bir sonuca ulaşamazsınız. Diğer bir deyişle ne anı yaşayabilirsiniz ne de geleceğe yön verebilirsiniz. İki arada yuvarlanıp gidersiniz. Yaşamaksa bunun adı kaygı ile umut arasında yaşarsınız. Bana göre hayatın en zor anlarından biridir. Bir karar vermek ve o karara uygun davranmak ise her zaman bedel ödetir insana. Karar almadan da bedeller ödersiniz. Çünkü oyunu siz değil, başkaları yönetmektedir. Size de istenildiği gibi oynamak düşmektedir. Böyle zamanda oynamakta, beklemekte tehlikelidir. Derin sularda yüzmeniz gerekecektir.
Her ne kadar sıyrılıp kurtulmak isteseniz de bu durumdan sıyrılmak hiç de kolay değildir. O yüzden planlarınızı sağlam yapmanız ve tüm ince ayrıntıları hesaba katmanız gerekecektir hayatta. Demem o ki, her an her ihtimalle karşılaşabilirsiniz. Bunu düşünerek atın adımlarınızı. Ve en önemlisi de arafta kalmamaya özen gösterin. Ne kadar zor olsa da gideceğiniz yol belli olsun. O yolun sonuna ulaşmak için harcayın enerjinizi. Emin olun o zaman aradığınız, özlem duyduğunuz başarı, mutluluk, huzur vb. adına her ne derseniz deyin daha çabuk ve daha kolay gelecektir hayatınıza. Bunu başarmak dediğimiz gibi kolay değil ama imkansız da değildir. Her şeyden önceden ne istediğimizi iyice belleyeceğiz, sonra yola revan olup hedefe koşacağız. İkilemlerin de üstesinden geleceğiz. Gelmek durumundayız. Çünkü arafta kalanlar yol gidemez, hedefe koşamaz, yönünü tayin edemez, amacına ulaşamaz.
Oysa bize fırtınalı havada gemiyi yürütmek düştü bu hayatta. Hayır deme şansımız yok, öyleyse rotamız net olacak. Net olsun ki, uygun rüzgarlar bize yardım etsin, yoldaş olsun. Unutmayın! Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Dilerim bizler, sizler onlardan olmayız/ olmazsınız. İkilemlerden sıyrılıp araftan çıkarız. Buna fazlasıyla ihtiyacımız var. Yola çıkınca daha iyi anlayacaksınız demek istediğimi. Yolunuz da bahtınız da açık olsun. Selametle.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.