- 192 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
NASİHAT—O YALAN
Evet ölüm en güzel “NASİHAT” tir. Nasihatini almalısın. Çünkü nasihat verilmez alınır. Nasihatleri eskiden o evin büyükleri nineler, dedeler verirdi. Hayat tecrübesi çok önemliydi.. Şimdilerde her kes söz de her şeyi biliyormuş. Doğru her kes bilmediğine bilmiyorum demeyi bilmiyor. O dürüstlük cesaretini gösteremiyor.. Yalan yanlış salla, ya tutarsa. Sanki göle maya çalıyor.. Nasrettin hoca gibi.. Büyük büyüklüğünü unutmuş, umursamıyor. Küçükler her şeyi biliyor.. Diziler, filmler, oyunlar, internetimiz, birde akıllı telefonumuz var. Düşünmeye, Aklımızı kullanmaya vaktimiz yok..
Sonumuzu düşünmeye sanki gerek yok.. Başkaları bizim yerimize her şeyimizi yapıyor.. Sözde özgürlük diye diye, Köleleştirildiğimizin farkında olan kaç kişi var. Hastalıklar korkular, bizleri dijital köle yapar.. Dijital paralarla, güdülmeye hazırlanıyoruz.. Beleşçilik, sorumsuzluk, düşüncesizlik, nasihatsizlik kölelik.. Sanıyor ki sonsuz özgürlük, sonsuz cennet.. Bu dünyada cennetler yok, cennetlere hazırlık sınavlar nasihatler var..
N A S İ H A T
İdrak edenlere en güzel nasihattir ölüm,
İnsanı günahlardan koruyan dost tur ölüm,
Kimilerinin ümidi, kimilerinin ümitsizliğidir ölüm,
Ölüm nasihattir—Nasihat, ölüm,
Kimilerine derttir, kimilerine dermandır ölüm,
Kimilerine zulüm, kimilerine kurtuluştur ölüm,
Adaleti sağlar, Adaletsizliği önler ölüm,
Nasihat ölümdür—Ölüm nasihat,
Kimilerine korku, kimilerine cesaret verir ölüm,
İyilikleri teşvik eder, kötülükleri men eder ölüm,
Kimilerini cennete kavuşturan dosttur ölüm,
Ölüm nasihattir—Nasihat ölüm,
Kimilerini cehenneme götüren, düşmandır ölüm,
Şehitlere müjde, gavurlara kahır getirir ölüm.
Yaradana hakkı ile kulluk yapanlara dosttur ölüm.
Nasihat ölümdür—Ölüm nasihat.
Neyse bizim işimiz doğru yolda gidenlere, gitmek isteyenlere, kavşaktan dönmek isteyenlere, doğru yolu arayanlarla, din kardeşlerimizle. Bakalım Bizim İlham-i neler diyor. Din kardeşlerimize “O YALAN MÜSLÜMAN” O yalan mı? Yoksa oyalan mı? Hele bir bakalım anlarız her halde.
O Yalan
Yalan dünya yalan dersin,
Yalan için yalan söylersin,
Din kardeşine bile, hile yaparsın,
O yalan Müslüman, oyalan.
Seher vakti hep uyuyorsun,
Okumaktan, çalışmaktan hep kaçarsın,
Birde bol, bol rahmet, bereket istersin,
Oyalan Müslüman, o yalan.
Düşmanların ayda gezer,
Sen modalarla oyalan,
Dizilerle, oyunlarla oyalan,
O yalan Müslüman, oyalan.
San-at-larla, ti-yat-ro larla oyalan,
Telefonlarla, internetlerle oyalan,
Süsünle, püsünle, boyalarla oyalan,
oyalan Müslüman o yalan.
Düşünün yıllarca çalıştınız, emek verdiniz çok para biriktirdiniz. Bir gün birilerine kızdınız. İsyan ettiniz, tüm paralarınızı bir çakmakla yaktınız kül ettiniz. Sonra Aklınız başınıza geldi neye yarar. Sıfıra sıfır elde var sıfır dersiniz. Her halde şiirimizde onu mu demek istiyor acaba. Herkes kendi penceresinden bakarmış dünya ya, bu yüzden de dünyayı farklı görürmüş. Ama Müslümanlar hep aynı pencereden bakmalı ki farklılıklar fazla olmasın yanlışlarımız, hatalarımız az olsun tövbelerimiz kabul olsun. Sonumuz cennetler olsun.
YORUMLAR
Çok güzel bir farkındalık yapmışsınız.
İnşallah bilinçli çocuklarda artış olur. Özümüze döneriz.
Tebrik ederim.
Kandiliniz mübarek olsun.