- 551 Okunma
- 0 Yorum
- 8 Beğeni
AŞK VE VEFA
İçinde bulunduğumuz ve her birimizin üye olduğu Edebiyat Defterinde aşk konusunda oldukça fazla aşk şiirleri yer almaktadır. Bir konu çok söyleniyor, çok dillendiriliyor ise o konuya riya karışmış yani istismar ediliyor demektir…İşte aşkta böyledir diye düşünüyorum... Aşkı kim nasıl bilir bilemem ama aşk bir Allah vergisi ve aşka müptela olan ise çile çekmeye razıdır! Aşk böyle bir şey, aşık sözünü söylemiş, gereğini yerine getirmiş. Aşık aşkıyla yanmış yanacağı kadar, daha ne kadar yanar bilinmez. Aşk deyince tek taraflı bir büyük sevda gelir aklıma. Aşk yanmaktır, uğruna her cefaya katlanmak ve her acıyı bal eylemektir. Yüreği dolar dolar boşalır aşığın. Bir süre sonra sevdiğini her şeyden hatta esen yelden bastığı topraktan aldığı nefesten daha da kendinden bile kıskanır duruma gelir. İşte bu aşkın en yüksek aşamasının bir öncesidir. Eğer aşık bu merhaleyi de aşmışsa işte o zaman aşkın son haline ulaşmış olur. Daha da dönüş yoktur yolundan. Tek çare ise ölmektir aşkı uğruna! Ölmek burada mecazi anlamdadır. Yani, aşık aşık olduğunun varlığında yok olmak, ona benzemek, onun halleriyle hallenmektir... Onun sesini, gülüşünü, jest ve mimik hareketlerini, tavrıyla ve davranışlarıyla özdeşleşmektir. İlişkilerin gelişimi artırıcı etkisi en net haliyle aşk ilişkisinde görülür ancak, aşk iki taraflı olduğu zamandır bu hâl, eğer ki, aşk tek taraflı ise, ilişkinin artma etkisi yerine bitme etkisi gelişir ki; bu da ilişkinin bitmesine sebep tir... Aşık olan kişi ise aşkını kendi içinde yaşamaya devam eder... Karşı taraf ise çeşitli davranışlar sergiler ve onunla ilişki yi bitirmek için çeşitli bahanelerle onunla iletişimini keser...Eğer ki elinden gelse ondan intikam almayı bile düşünecek hale gelir. Gerçek aşk yolculuğundan bir kesit okudunuz... Saygılarımla.
Bu sabah ta esen seher yelinde
Getirdiler bana senin kokunu
Derin bir nefeste çektim içimde
Sinemde hissettim yâr in okunu.
Gül yüzüne hasret, sesine hasret
Seni seven aşık, özlem yorgunu
Can evimde nedir, niye bu kasvet?
Yar sine me çakmış, sevda okunu..
Kul Seyyah
Daha fazla yazmak yerine burada bitirmek bence daha iyi diye düşünüyorum . Çünkü, burası yazı yazmak için ayrılmış bir bölümdür. Şiir yazmak için değil. Herkese, daha doğrusu aşık olma bahtiyarlığına erişebilen herkese vefalı aşk lar diliyorum. Edebiyat Defteri yönetici ve üyelerine teşekkürlerimle sağlık, sıhhat, mutluluk ve hayırlı sabahlar diliyorum..
,
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.