- 305 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk Bulmacası
Aşk falı bilirdim de aşk bulmacası hiç düşünmemiştim. Ama şimdi düşünüyorum da hayat bir aşk bulmacasıdır. Aşk içindedir. Öğle çok uzağa gitmene gerek yokturdur. İçine düştüysen duygularına kapıldıysan tutuşmalısın. Çoğu zaman farkında olmazsın bu durumunun. Ve olmadık yer ve zamanda bir de bakmışsın ki kapılmışsın birine. O doğru kişimidir. Hiç belli olmaz. Aşk bir kumardır. Risk alıp bülüf yapsanda yapmasanda tutuştuğun seni peşinden sürükler. Aşk bulmacasını daha çok heyacanlı anne babalar ve cadılar şimdi papariziler düşünürler. Bazen aşık olacaklarda kendi aşk bulmacasının içine düşer ve kılavuzlara bakar ip ucu ararlar.
Seviyor mu sevmiyor mu; doğru falı bulmak mı yoksa doğru falcıya varmak mı? Yoksa romanlarda yaşamak dizilerde takip etmek mi? En iyisi kendi içinde yaşamak uzun yolculuğa çıkıp Tibet varmak. Özgün dua ve ibadetlerde bulunmak. Sanırım aşk bulmacası gelenek ve görenekler içinde toplumsal içgüdüye uymak. Seni doğru olmasada istediğin aşka aşka götürecek olana kül köle olmak. Ama bu hiç Özgün olmadığı gibi idealistte değil.
Aşk bulmacası bir yönüylede kare bulmaca çözme. Kahvede iskambil okey evde internet oyunları ve işte ve buluşmalarda cep telefonuyla oyun oynamak salt aşka saklanmak. Farklı davranarak sıra dışı aşkı bulacağım diye hazırda bulunan aşkları kaçırmamak. Bu tür aşklar, aşktan çok aşka karşı bir tepkisel tutku demeyeceğim tutukluluk içerir. Ama elle tutulur aşkı içinde bulunan toplum hazırlar ve sunar. Sıra dışı aşklar daha çok toplumun ötesinde belki insanlığın sonunda her şeye karşı ters düşmeyi göze almaktır.
Aşk bulmacası belkide şiir yazmak ve ya bir şeylerle meşkul olmayı hobi edinmektir. Aşkı aramak ama bulmamaktır. Bir labirent içinde sonsuzluğu hissedip geçici bir sona yorulmaktır. Ve aşk belkide normal olan bir hayat yaşamaktır. Kalabalığın yoğun karmaşasından kurtulup sade Saf bir hayata kavuşmak vuslat olsa sanırım. Yada kırsalın ıssızlığından kurtulmak için yoğun kalabalığın karmaşasına sığınmakla vuslata varmak. Vuslat ise istenen bir sonuca kavusmaktır.en çokta aşk için istenen bir vuslata varmaktır.
Kare bulmacadan bahsetmiştim şimdi çengel bulmaca aklıma geleceği düşündürdü. Aşk, aşkı yaşayacak iki sevgiliden çok doğacak sevinçle alakalıdır. Doğacak bir bebek ve ya kavuşulacak şan şöhretlede olabilecek bir sevinç. Sevinç, sevilip sevilmekten çok bir birini seven çiftlere sevinmek gibi birinin başarısınada sevinmektir. Evet, aşk daha çok geçmişle değilde gelecekle alakalıdır. Geleceğimiz olmasa askimizda olmazdı. Sanırım. Umutsuz olmak ümit etmemek gelecek beklememek aşksız düşmek hayata. Canlı canlı ölmek aşksız hayata düşmekle alakalı. Aşkını yitirmiş kendini kaybitmiş biri ruhu kaybetmiş olarak bir zihnine tutunarak zekasına sığınandır. Bencil ve kibirli biri olarak.
Sonsuzluğu yaşamak hep fakirler için midir? Tatlı bir sondan hep mahrum olmak. Tok bir karınla iyi bir yatakta yatmak. Fakirler istedikleri yere konamasada hep ucarlar. Zenginler istedikleri yere daha kolay ve rahat konarlar. Pek uçmaya katlanmazlar hep taşınırlar. Çok uzaklara taşınsalarda aynı yerdedirler. Sonsuzluğu yaşamak için pek kalmamışlardır.ama gece ve gündüzcüler yani hayatının ilk zamanlarında fakir ve büyük bedeller sonrası zengin olanlar. Gerçekten vuslata varmıştır mıdır? Hep bir kısas içinde çevrelerini hep yargılarlar ya da yargılamazlar. Ama bir yargı içindedirler. Yoklukta kalmak yokluğuna göre değişir. Beslenme yoksunluguna düşmek, Afrika’daki halkların çocukları gibi aç uyanıp aç yatmak ideal bir sonuda hayal edemez. Ama aç kalmadan eşya yokluğuna düşmek insanı düşündürebilir. Normali yaşayabilir. Aşk, iyi bir vuslattan önce sonsuzluğu yaşamakla alakalıdır. Sonsuzluğu yaşamadan bir miras yer gibi sondan sona geçmek sonrası aşk bulmacası onu madde kullanımına düşürerek sonsuzluğu bedenlerinin uyuşmasından sonra sanal olarak bilinç dışı yaşarlar. Ya uysturucu kullanan fakir çocukları yaşamaktan usandikları yokluk içindeki sonsuzluğu hem gerçek hem sanal yaşarlar. Madde kullanan fakir değildir. Az paraları olsada zengin harcarlar. Ve daha çok satmaktan tanışıp alışmış olurlar. Tutumsuz ve tutumlu olanın arasında normal olan inci bir çizgidedir. Kendini kontrol etmek konusunda. Bu yüzden çoğu insan ya tutumlu ya tutumsuzdur.