HERKESE DERT ANLATMA(K)
“Her insana her yerde her dert söylenilmez. Gün gelir insanlar o derdinle seni canından vururlar.”
Birçok nedenden ötürü her insana tüm meramını, iç dünyanı anlatma. Herkese bir çırpıda, kendinden sayıp güvenme. Herkesi kendin gibi görüp sık sık aldanan olma. Herkes için elinden geleni yapıp kendi sağlığından olma. Herkesin işi için koşup kendi işlerini erteleme. İnsanların isteklerini yerine getirmekle kendini sorumlu tutarsan sana dairler, sana ait özellikler ve seni tanımlayan güzellikler her geçen gün azalacaktır. Herkes mutlu olsun diye çırpınırsan ilk düştüğünde seni ayağa kaldıracak kişi bulamazsın karşında sonra. İnsanlara göre gider ve bu doğrultuda yaşarsan son kertede üzülen sen olursun.
Unutma, insanoğlu çiğ süt emmiştir. Bugün söylediğini yarın inkâr etmekten beis görmez. Az önce inandığını biraz sonra unutur. Ona doksan dokuz iyilik yap, bir kötülükte isminin üstünü hemen çizer. Ona saçını süpürge et yine yetmez der. Onun için geceni gündüzüne kat gözünü uykuna diker. Ona kalbini teslim et ruhunu ister. Ona dünyaları ver başka dünyalar ister. İnsanoğlu doymaz bir yapıdaki yolculuğunu sürdürür.
Sen, sen ol insanlarla her şeyini, her bildiğini her masaya yatırma. Her durumunu rahatlıkla ortaya dökme. Her hâlini ayan beyan açıklama. Tüm bildiklerini susmaksızın anlatma. Özel durumlarını açığa çıkarma. Sırlarını herkesle paylaşma. Herkese düşlerinden bahsetme.
Arada gizemli ol. Arada kabuğuna büsbütün çekil. Arada tek kelime etme, sessizliğin kollarında mışıl mışıl uyu. Hep konuşan olma, dinleyerek nerede durduğunu, ne yaptığını, neyi eksik yerine getirdiğini, ne durumda hata yaptığını, kimde yanlış karar kıldığını, başkaları için nasıl reaksiyon gösterdiğini, kendin için neleri es geçtiğini, gereksizler için ne çok mesai harcadığını gör. Daima her mecliste boy gösteren, her zaman herkesin derdiyle dertlenen olma.
Öncelikle kendi dertlerinle dertlen. Önce kendi dertlerini minimize et, azalt. Önce kendini düzeltip sonra, yani vaktin olursa başka insanların başka dertlerine zaman ayır. Önce derdine derman ol, sonra başkalarının derdine reçete yaz.
-Meselci