- 155 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah el-maliktir...
Allah el-maliktir...
İsa da "oğuldur ve el-maliktir..."dersen cenneti kaybedersin...şirk rakip inancı oğul inancı...cenneti kaybettirir...şefaat inancı da...günah çıkarma da...şefaatin kaynağı da günah çıkarmanın kaynağı da sadece Allahtır...başka kaynak yok...kaynağı ikileyen cenneti kaybeder...
Bir milyonu "SIFIRLA çarpsan sonuç sıfırdır..."şirk sıfırla çarpmadır...amelleri...Kaynağı ikileyen cenneti kaybeder...Kaynak tek...eylemlerin hallerin düşüncelerin duyguların kaynağı tek...esma sahibi tek...şirk amelleri ateş gibi yok eder...ve bir milyonu sıfırla çarpmak gibidir...
Firavun nefsi için saray yaptı ama Allah düşmann musayı o sarayda büyüttü...yani "el-malik sadece Allahtır..."nefsi nefsi diyen de müşrik de Allaha köle kul...çünkü nefis fanidir...Mülk BAKİ olanındır ancak der mantık...
"papaz imamdan daha çok abid de olsa..."şirkten tevbe etmedikçe...günah çıkarma yetkisinde kendini gördükçe cenneti kaybeder...bir milyonu sıfırla çarpmaya benzer bu...sonuç sıfır olur...şirk amelleri ateş gibi yakar bitirir...cehennem de mertebe mertebe...cehennem de mertebesi ali olabilir müşrikin ancak ama cenneti kaybeder...
Şirki kibri hafife alamayız...cenneti kaybeder müşrik...Cehennem tevbe yeridir...ilim tevbe ile kemale erer...esmaya sığınma yani tevbe ile kemale erer...hz Eyyub şafi ismine tevbe etti...hz Peygamberimizin GANİ simine tevbe etti...hz Nuh da teknoloji ilmine tevbe etti...ekmelliği Allahla özdeşleşmekte görmektir tevbe...eksiklerin yeri cehnnemdir...ve cennet de mertebe mertebedir...havz-ı kevser değil her yeri...
Allahla özdeşleşmektir kul olmak..."Allahın esmasına öyle aşık ol ki o esmadan uzaklıktır nefis...Nefsin son durağı cehennemdir...tevbeye ihtiyaçlı yaratıldı çünkü nefis...şirke sebeb yaratıldı...adl sıfatının gereği bu farklılık...sonucu da sebebi de farklıdır cehennemin...Nefis esmaya eksik aşkın adıdır...Kur’an esmayla özdeşleş der..."Allahta yok ol"haram asiliklerdir...özdeşleşmek için yapılan haramlar..."dinsizin hakkından imansızın gelmesi"ve kısas gereği yapılan haramlar haram olmaktan çıkar...kısas gereği öldürmek haram değil...adam senden faiz almışsa şehadetli de olsa ondan senin de faiz alma hakkın var yani...Kısas adl sıfatının gereğidir çünkü..."adaletin kestiği parmak acımaz..."Özdeşleşmek amacıyla yaptığın haramlara haram deme...helalleşir onlar...ölmemek amacıyla domuz eti yenir...bu haram helalleşir özdeşleşmek amacıyla yapıldığı için...çünkü haram özdeşleşmekten kaçışın adıdır...domuz eti eksiktir...eksiği terk ekmelliktir...eksiği terk ekmelliğe engelse o şartlarda da eksikliğe sarılmak ekmelliktir...kötü yolda hızlı sürme arabanı...ama asfaltta hızlı sür...ekmellik şartlarla alakalı çünkü...Özdeşlik ekmelliktir...eksikliğe haram de ..der Kur’an.genel kural bu...şarab kan sulandırmak için kullanılırsa haram olamaz...ekmel amaç şafiye uyumlu amaç içinse şaraba haram deme der genel kural...çünkü amaç niyet önemli...
Allah esma sahibidir esmaya aşk görevimizdir...bu amaçla öldür...yaşat...acı ve tatlıyı tattır...çünkü Allah bu amaçla öldürüyor yaşatıyor acı veriyor sevin veriyor...Allahla özdeşleşmekse amacın haramlar helal olur ...şartlar haramı helal eder...mürtedi öldür...Özdeşleşmeyeni öldürmesen de vergilerle onun elini kurut..."Ebu leheblerin elini kurut" der tebbet suresi...halife sen ol der mü’mine...adl sıfatı da bunu görmek ister...Özdeşleşmekse amaç sebebler helaldir...Başarı için her şey mubahtır ama başarı nefsin için mi Allahla özdeşleşmek için mi...Başarı var başarı var...iki başarıdan üstünü Allak ile özdeşleşmek olanıdır...Niyetin Allah ile özdeşleşmekse haramlar da sana helal olur...niyet böyle bir iksirdir...her eylemin halin düşüncen duygun helal olur...ama şeytanın kini nefsi için kin güzel ama nefis için kullanırsan haramdır...Allahla özdeşleşmek için kin emirdir...müşriklere sert ol...kinli ol"...der Kur’an Ölçü belli "Allahla özdeşleş"...der ölçü...Kur’anın koyduğu ölçü...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.