- 336 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sınav
Dün mtsk uygulama sınav görevim vardı.Bu işin para için çekilmez. Belki yeni insanları tanımak,hatta onların kaybettikleri zaman gösterdikleri tepkileri anlamaya,anlamlandırmaya çalışmak yönüyle, maksat hizmet olsun.
Sürücü adayları gençlerin çoğu ya üniversite öğrencisi,ya da yeni mezunlardan oluşuyordu.İkiz kardeşler Buse ve Sude de sınava gelmiş zeki,terbiyeli gençlerdi.Babalarının tadığım bir esnaf olması bizim açımızdan hoş bir durum sayılmazdı.Görevimizi hakkıyla yapmaya her daim özen göstermeliyiz.Bu durumda ise beklentiler,ricalar sonra sitemler,kırgınlıklar gelir bizi bulur.
Buse,Manisa’da yabancı dil işletme bölümü öğrencisiymiş. sınavı hiç zorlanmadan tamamladı.Sude ise üzgün, yorgun, kırgın görünüyordu.Görevli sürücü kursu öğretici "Onun dün akşam annesi ölmüş,morali çok bozuk" deyince itiraz ettim" İyi de bir önce sınava girenin annesi de ölmemiş mı,o neşeliydi?" dedim. "Pardon,bunun arkadaşının annesi"diye düzeltti.Şimdi anlaşıldı. Sınav arasında babasına da rastladım. O da aynı şeyden ve kızlarının çok aşırı duygusal olduklarından bahsetti.Sude’ye arkadaşının annesini duyduğumuzu, şimdi işine,yani sınava odaklanmasının şart olduğunu söyledik, rahmet diledik.Tamam dedi.Belli bir yere kadar arabayı iyi sürdü.Bir ara vitesleri karıştırıp iki yerine dördüncüyü taktı ve özür diledi.Ben biraz sert görünmeye çalıştım "Bir daha olmasın" dedim.Aslında hatası sınavda kalması için sebep teşkil etmiyordu. Onun ise kendisine pozitif ayrımcılık yaptığimızı (komisyon olarak) düşündüğünü tahmin etmiştim. Daha sonra L Park Alanı’na vardık.Orada alan dışına çıktı.Tekrar özür diledi."Artık yapacak bir şey yok" dedim.Diğer birçoklarının yaptığı gibi,kaldım mı diye sormadı,telaşlanmadı,bir şans daha istemedi.
17.09.2023 "Güncemden Yapraklar"