- 265 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
darbeler tarihine bakış
1
özgür özelin chp başkanlığına adaylığı önemsenirmi siyasette.chp sol parti olmanın gereklerini yerine getirirmi.irticayla savaşın ak partiyi güçlendirdiği biliniyor.tek kaygısı laiklik olan bir partide demokratik taleplerde yankı bulmaz.türk tarih tezi modernliği cumhuriyetle başlatır.uzun yıllar bu siyasetten vazgeçilmizdi.belgelerle tarih yazımı bir uzmanlık gerektirir aynı zamanda.ancak inkılaplarla başarılacak bir konu değil çağdaşlık.şeriatı savunmak kurana inanmanın bir gereği değil kavramsal bir başvurudan ibaret olan.kısas demek cezanın hukuka uygunluğu değilmi.bu konuda kitasplar yazıldı şeriatı yüceltmek için.hakikati anlama kılavuzuysa kuran hürriyete düşmanlık değilmi istibdat.kemalizmin ırkçılıkla anılmasında atatürk milliyetçiliğinin payı var.etnik kimlik türklük mefküresine sadık kalmakla anlam kazanır sezgin tanrıkuluna göre.türkiyenin milli kimlik sorunu yoktur hürriyet açısından.ancak egemenlik hakları kısıtlanmak isteniyor değişen politik görüşü nedeniyle.bölgesel güç olma konumunda türkiye.erdoğan bu görüşte olsada türkiye için en öncelikli konu ortak bir mefküreye dayanması inançların.türkiyede sorun görülen yasaklar için çetin mücadelelerden geçti toplum.12 eylül gibi her ihtilal zamanı geldiğinde kendi yurttaşına silah doğrultmuş.mahkümlra marş söyletmek halka güvensizliğin bir ürünü.15 temmuz islamcılık için aynı muamele görmenin bir neticesi gibi.doğal olan doğruyu inanca göre savunmak.bunu tehlikeli görmenin yanlışlığı var siyasette.dine inanmanın verdiği fotoğraf neyin işareti diye sorulursa inanç adına.islamın bir estetik sorunu var anlaşılmaz kılmakla meseleleri.düzene başkaldırı bizim tarihimizde var celali isyanları gibi.tsknın bu çelişkilerle yönetime el koymesi için neleri öncelik kabul rttiğin4e bakılmalı tarihteki örneklerinden önce.
2
halktvde çeteler savaşı tartışılıyor nasıl olacak prrogramında.chp milletvekili murat bakan yönetimi suçluyor bu konuda.devlet neyi amaçlıyor bu konuda mafya ilişkilerini himaye etmekle.bu konuda ihanete varan ihmallerin varlığına dikkat çekiyor murat bakan.suç örgütleri örgütlülüğe karşı kullanılıyor milletvekiline göre.temiz siyaset bu uçurumdan çıkmak için tek çare gibi görülüyor.bu konuda filmler yapılmış türk sinemasında.bunların hayal ürünü olduğuna inandırışmış toplum ne kadar gerçekçi olsada konular.bahadır özgür çeteleşmenin paralel yapı olduğuına dikkat çekiyor devlet mefya işbirliğini açıklamak için.umutsuz olmakla kurtulamaz insan tehlikelerden.türkiye örganize suç işleyenler için uygun bir ülke kanunların uygulanma sorunu yaşamasıyla.bahadır özgüre göre türkiyenin sistem sorunu demek paralel yapının işlek olması.sunucu bengü şap babaeker son sorularını soruyor konuklara.her şeyin bu kadar besit bir döngüyü yaşamasıda hukuksuzluğun bir sonucu can bursalıya göre.siyasetin bu denli sorumsuzlukla ilişkilendirilmesi şahsi çıkarlar için bir utanç görüntüsüdür bursalıya göre.programın konuklarından mehmet saralda benzer görüşleri paylaşıyor.erdoğanın sorumsuzluğu ülkeyi batmanın eşiğine getirmiştir konuklara göre.
3
devlet-i aliye dediğimiz osmanlı devletinde patrona halil isyanı yaşanmış 18.yüzyılın başlarında.bu isyan lale devrini sonlandırmış aynı zamanda.tanzimata karşı çıkan yeniçeri için son kalkışma olmuş şeriattan yana olmaları.tanzimattan sonra vatan kavramı gelişmiş osmanlıda.vatan şairi namık kemalin hürriyet kasidesi bir ütopyaya dönüşmüş zamanla.necip fazılın ulu haskan dediği 2.abdülhamit yıkımı durdurmak için çalışmış devlet kurumlarını ihsas etmesiyle.meşrutiyeti kaldırmak yetmemiş ülkenin birliğini muhafazaya.31 mart vakası hayal kırıklığı aynı zamanda.hareket ordusunda mustafa kemalde vardı meşrutiyetin ilanı için.ittihat ve terakki örgütlülüğün başarısını görmüş bu ayaklanmayla.osmanlı devletini fiilen sona erdiren 1.cihan harbinden sonra işgale karşı koymanın olanakları aranmış anadoluda.kurmay heyeti anadoluya geçerek istiklal için savaşma kararı alır.kuvayi milliye öncülüğünde hattı müdafaa yoktur sathi müdafaa vardır kararı alınır.hareketin başlangıcında osmanlı paşaları olsada mustafa kemalin niyeti farklıydı.halifeden aldığı yetkileri kullanır meclisi açıncaya kadar.
4
sözcü tvde adnan oktar bağlamında tarikatlerdeki din anlayışı masaya yatırılmış.kedicik belgeseli deşifre ediyordu bu örgütü.sosyal hayat nasıl algılanıyor tarikatlerde.adnan hoca suç örgütü bayağılığa indirgemiş islamı.halkçı bir damar yoktur tarikatlerde.dinin anlaşılma ölçüsü yoktur dolayısıyla.eskiyi özlemle ananlar için hayatı yaşanmaz kılan cemaatlerde var rekabet duygusu.islamın halkla bağını koparanlar için emperyalizmin taşeronluğu tek çıkar yol.bunlar lüx hayatın sınırlarında kendine uydurmuştur islamı.sünnet denilen bilgilenmek için bir kompozisyon arayışına çıkmak dünyada.ismet özel utanç imandandır hadisi ışığında islamın özüne temas ediyor.islamın diğer dinlerden farkını açıklama meramı için alınacak ölçünün fıtrata uygun olması.müslüman olmakla bir vasıf kazanamıyorsa günümüz insanı.erdoğan halkın arasından çıkmıştı halkı anlamak sorunsalına rağmen.pek umurunda değilse alt gelir gurubundaki insanlar.sınıf çelişkilerini örten bir araç değilmi islam toplumsal düzeni hercümerç eden.bilgi ve kutsal tartışılmış islamın çıkış tarihinde.buda toplumdan koparmıştır inançları.yinede doğruluğun adresi kabul edilir sade vatandaşın hayat tercihi.zülme boyun eğmeninde bir çeşit inanca dönüşmesidir asıl sömürü onun için.
5
islamın sosyalizme benzerliği.ikiside sınıflı toplumu reddetmiş.günümüz için ne anlam ifade ediyor bu diyalektik.islamın emperyalizmle savaşında bu sorular var.küfür ve iman noktasında görülen cepheleşme.islamın sosyalizmle savaşında nasıl bir determinizm var sorusu için düşünmeli kendini ümmet gören halklar.sınıfsallığın yanında sömürmenin mantığını çözmek insan yapısının ikircikli yönü.ak partinin milli geliri ölçerken düştüğü yanlışlıkla seçimleri kaybedeceğini düşünmüştü kamuoyu.muhafazakar partilerin sol düşünceye yakınlığı artık pek konuşulmuyor.yoksullukla mücadele için devletin teknolojik dönüşüme katkı vermesi düşünülür chpnin planlı ekonomiden anladığı.ancak merkez bankası yatırım için çalışmıyor dolarların kime satıldığı gerçeğinde varken islamcı burjuvanın topluma bakışında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.