İNSANLIK Erdemi
İNSANLIK ERDEMİ!
Yazacaklarımdan ne anlayacaksınız bilmiyorum ama,INSANLIK ölmemiş, ölmez! Diyorum vesselam.
O da şöyle, geçenlerde geceyarısından sonra gidip bacanağım hasta olduğunda,refakatçi olarak kaldığım sırada ,refakatçi öğlen yemeğimi yedikten sonra yaşadıklarımla ilgiliydi.
BU da şu...öğlen yemeğimi yemiştim.Biraz ilerideki dolabımdan kağıt havluya yöneldim ve dolabın kapısını açıp kağit havluya el attım ve kapısını kapattığım sırada ...resimde yüzünü göstermediğim Rahmetli Babama benzettiğim 78 yaşındaki yaşlı amca, benim yemek yediğim tabağı mutfağa götürmek için el atmaz mi.
onu görür,görmez ne yapıyorsun Dayı dememle irkilmesi bir oldu.Olur mu böyle şey..sen yaşlısın hemde hasta.Bak Salı günü büyük bir operasyon geçireceksin.Kaldı ki senin tabağı’ni mutfağa ben götürebilirim.Hatta götürürüm dememle münazarada bulundum.Tam bu sırada da yan tarafta yatmakta olan (A.) ağbi de beni destekler nitelikte açıklamalarda bulundu."Sen yaşlısın o genç" " senin onun tabağını götürmen gerekmez,ama o genç olduğu için senin tabağını götürebilir dediğine SEVİNDİM! Sevindim,sevindim ama, söylediklerine değil, hele hele beni ondan genç göstermesine de sevinmedim,
Sevindim tâbıki sevindim.İnsanlığa sevindim.Hele hele bu zamanda kıyıda köşede dahi kalmış yardımseven insankarın oluşu,kalışına sevindim.Öğretmen olmam hasebiyle...de öğretmen olduğumu bildiğinden, öğretmene saygı edişini sezinlediğimden sevindim.
O kadar duygulandım ki, anlatamam...bu zamanda dediğimiz...hele hele ismini söylemek ile söylememe arasında gittiğim,ismini söylemekte imtina ettiğim 2020 Covid 19( Kovit 19) salgından sonraki, dünya’ya ettiği zülümden sonra, başka bir tesirli etkilerden biri olarak, insanların birbirinden kaçtığı,uzaklaştığı,birbirleriyeki ilişkilerinden imtina ettikleri şeylerin başında da neme lazımcılık, sevgi- saygı nın menfi yönde ilerlemesi olmuştur ki, insanlığın temelinde yatan gizli varyantlarını da olumsuz yönde etkilemiştir.
Hizmetin en hayırlısı insana ve insanlığa yapılan hizmettir.Bu süretle de bütün canlıya da sevgiyle,şefkatle da yaklaşmak gerekir.Aynı yönde hizmette kusur etmemek gerekir.
Zaten Anadolu’muzun en ücra köşesinde,mezrasında hâlâ bu yönde ,insanlığın önde gitmesi,bu yöne eğilimde olan insanların,dostların, özellikle de yaşlıların bu anlayışta olması bizzatı olarak da mutlu etmiştir.Yaşam sevincime de bir o kadar da katkı sağlamıştır.
Her ne kadar bunca hastalık geçirmemdeki yorumumun, hastalarla da haşir- neşir olmamdaki verilen sadakaların verilen iyiliğin oluşması,sinerji oluşturduğu da kanısındayım.Yanı ne kadar iyiliklerin çoğalması, sinerji olsa da , gerek her platformda söylemem,dile getirmem, iyilik yolunda paylaşım yapmamda iyiliklerin çoğalması adınadır.
Son zamanda görülen olumsuzlukların yanında elbette ciliz de olsa, insanın insanların , mal mülk için daha çok kazmak için uğraşlar elbette boşuna değildir.Ancak iyiliği görmemesi, iyilikte,yardımda kaçınmak bir nevi dalalet olarak görüyor, her yapılan iyilik karşısında, karşılığı mutlaka geri dönüt olarak karşılanacağı inancındayım.Bu insanlar tarafında karşılanmasa da Cenabu Te’Âla tarafından her daima karşılanacağı inancını da taşıyorum.Çünkü, Allah (CC) heşey gören ve bilendir.Onun için ,niçin karşılanmasınki,
İnsana ve insanlığa yapılan yatırımın küçük bir parçasını görmek de insan için insanlığı mutlu kılar.Var oldukça da yaşar.İslâm dinini de fetva vermeyeyim ama bunu yeğler.Bunu ister,iyilik eden, iyilik bulur.Ama, bir elin verdiğini, diğer elin bilmemesi şuuruyla,anlayışla.En güzel yardım ve yardım edilecek durumunda ise ,yardım edenin, yanı iyilik edenin, iyilik edilen tarafından bilinmemektedir.Doğru olan da budur...insana ve insanlığa yapılan yardımdır.Daima insana,her canlıya yapılan söz yada fiili olarak tapılan iyiliği gerçek anlamda fenafullÂllaha eriştirir.
BU nedenledir ki, yazıma bu bağlamdaki etkisinde kalışımla birlikte,yazıma neden oluş sebebini de varsayarak,ayrıca yukarıda andığım R.Babam’a da gani- Gani Rahmetler diliyorum.Ayrıca da refakatçi oluşum nedeniyle de tüm hastalara Allah’tan acil şifalar dilerim.
Kendimde Yüce Rabbimden güzel,güzel günlerde ağzımı açıp,kapamak nasip eylesin inşallah!Onun için hep AllahuTe’Âla’dan tüm insanlara , INSANLIK için güç- kuvvet diledim.Güç kuvvet versin inşallah! Kimseye yalnız yaşamayı nasip eylemesin.,Kimseyi de kimseden de yardıma muhtaç etmesin,daima güzellikler ihlas ve ihsan eylesin.
İnsan olmanın ereği, insanca yaşamak için,barışçıl bir şekilde ,hür ve sağlıklı bir şekilde bence.Çalışanlar için de,...özellikle şu anda fiiliyatta çalışanlar...ister memu olsu...ister işçi...hangi alanda çalışıyorlarsa çalışsınlar,yeterki hak hukuk içinde, hak, hukuk çerçevesi içerisinde büyük özveri ve sebatla çalışsınlarki, ki en büyük iyilikler yapmış olurlar.Hâk’kı bulurlar.
Kalın sağlıcakla,Sevgi ve Saygılarımla Selamlar.16.09.2023 İsparta S.Demirel Ünv.Eğt.ve Araşt.Hast. Dahiliye 6. Kat ISPARTA.