- 188 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAŞARI NASIL GELMEZ?
BAŞARI NASIL GELMEZ?
Baş+arı(lı) olmak için arı gibi çalışmak, ince eleyip sık dokumak ve sonuna kadar mücadele etmek şarttır bu hayatta. Yolu başarıyla kesişmiş herkes bilir bu tanındık ifadeleri. Ama bize söylenenler değil, söylenilmeyenler lazım hayatta çoğu zaman. Herkes pratik, basit şeyler bilir, öğrenir. Uygulamasa bile uygulamaya gayret eder. Ya söylenmeyenler?
Mesela başarı nasıl gelmez? Her yolu yordamı bildiğimiz halde neden başarısızlık peşimizi hiç bırakmaz? Ve bizler niye hep başarısız oluruz? Zor değil aslında bunları cevaplamak. Sadece biraz düşünmek, biraz da irdelemek gerekiyor. Gerisi zaten çorap söküğü gibi gelecektir. Evet, biraz düşününce ne istediğimizi ve ne yapmamız gerektiğini görebiliyoruz. Başarı yoluna girdiysek ya da girmeye niyetliysek her şeyden önce gerçekten istememiz gerekiyor o başarıyı. Gerçekten istemezsek beynimiz türlü bahaneler uydurup bir şekilde o yoldan uzaklaştırır. Hatta başka şeyler önümüze sürer. Bizse sadece konuştuğumuzla kalırız. Başarının esamisi bile okunmaz.
Sadece isteksizlik değil elbette bizi başarısız kılan; engellere karşı mücadele edemeyişimiz, etrafın ne dediği ya da ne diyeceğine takılıp kalmak, aynı anda birden çok iş yapmaya çalışmak, önem sırasına dikkat etmemek ve direkt sonuca(olumsuz) odaklanmak. Tabi bir de gerçekten bedelini ödemeden başarıyı ummak. Diğer bir deyişler alın teri dökmeden başarıyı beklemek.
Bu maddeler şimdilik aklıma gelen en bariz olanları. İstersek bunları daha da uzatabiliriz ama bir süre sonra aynı şeyleri söylemeye çalıştığımızı fark edeceğimizden sözü uzatmanın anlamı yok sanırım. Demem o ki, başarıyı arzulayan birisi her zaman istikrarlı olmalı. Bugün çalıştım, yarın bırakayımla olmaz bu işler. Adım adım, az da olsa her gün çalışmak şart. Öyle kendimizi dert tasa sahibi yapmadan ve planlı bir şekilde çalışarak ilerlersek eminim başarısızlıklar bizden uzak olacaktır. Her zaman başarılı mı olacağız peki? Hayır, elbette öyle bir dünya yok. Ama her zaman emek harcayacağız, mücadele edeceğiz. Diğer bir ifadeyle biz her zaman elimizden geleni yapacağız, gerisi nasibimize kalmış artık. Şayet tüm bunları yaparsak, yapabilirsek biz başarısız olduk demeyiz. Böylece başarı da bize gelmiş olur.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.