- 196 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yapılacak İşlerin Listesi
Yapılacak İşlerin Listesi
Mavi giyimli bir bahar altındayız olmalı. Rengârenk bir fistan gibi bizleri yanına çağıran... Yeşil bacaklı bir karınca, kırmızı pelerinli bir kelebek ve sesini temizleyen bir cırcır böceği. Sözü olan cilalı bir umut sarkıtılacak yine. En alımlı bindallısını giyinen navruzlar, kardelenler, çiğdemler, ıtır, çiçek tarhları başını çıkarmaya başlamışken... Sanat kanonu ekosistemi el pençe divan duracak olmalı.
Güneş ben buradayım dercesine kendini hissettiriyor. Naftalinli sandıkları, yatak yorganı da havalandırmak gerekiyor. Kapı aralığından bakacak işte yine mahmur bir çift göz. Ses verecek yine serlevhası. Tabiatın içine sinmiş buhurumeryem kokuları ve fesleğen berhavası.
Baharı, erik ağacının gelin olduğu günde arayan Cahit Sıtkı Tarancı sözündeki gibi yaşanacak bütün gerçekler. Çünkü bahar hep buralarda hazırolda duracak. Olsa olsa bir yerlere saklanıp sobelenmeye durmuş bir hülya da olacak. Kokulu bir rüyadan gelmiş gibi... Üzeri kirlenen ama yerini yadırgamayan bir çocuk gibi olmalı. Ressam ve bütün bütün fotoğrafçıların başöğretmeni tabiat eşliğinde... İnsan içinde akacak büyük bir nehir böyle olmalı. Gönlün ziyafetince sevgili…
Çan çiçekleri, gelincikler hep buralarda olacak. Kalk davulu her daim tabiatta gizlenecek. Sen yeter ki uyanmayı iste. Eski rüzgârların büyüttüğü fidanlar yine gün gün serpilecek. Canı burnunda bir av ve azgın bir köpek gibi her yanı tırmalayan bir ağırlık çekilmeyecek. İnsan bu hışımla, av malzemeleriyle ortada kalakalacak yine. Beti benzi atan ürkek bir tavşan edasında olmaya devam edecek. Ve nişan alan avcı, barutun neftiyle istikameti yine şaşıracak.
“Göze oturan koyuluk yinelenen ağırlık / yeni heveslerin yüreğinde kımıldadığı / zaman çoktan geçmiştir artık sinmeden/ kendini salıp sesin-nefesin canda biriktiği / benzini sarartmıştır, kış gelecek üstelik / hayat daha zor geçecek böyle demektir. // Boşa ver bunları, sefer tasını yemeğini ısıt / saçını tıraşla, gülücüğünü hazırla yüzünde/ bıyık sakal foralandı neyse gücenme artık / gücün yetmeyeceği yerde dünya gıcılamaz / kağnı binek, aşk lirizm, sırlarına mülâki/ modunu yakala, müzikaliteli düttürü dünya. // Sırtında bir dünya işte, bir o bir bu yanda / savrulan sopranodan bir çığlık hayallerde/ yalınkat kalıp zonklayan bir baş ağrısıyla/ tek başına bırakılan türküler gibi kendince/ kanayan yanlarını bırakmadan gönder geri/ kayıyor yüreğin başucunda tut ellerinle. // Yine sabah sabah bir türkü tuttur derinden/ güç yetmesinde, dertleri sahibine havale et/ kalbine gömülecek kaygı kasvetlerini alsın/ arzu arayışında gün kovalayan şımarıklık/ halince üzül, sevinci kim öpecek yeniden/ gönül yorgunluğuna itidal ve terki ilet”
Henüz gün erken ve bir bir sıraya koymalı her bir şeyi okunacak. Sekiz cennetin gövel hurili düş dünyasının hikâyeleri tekraren yazılacak. Gölden düzinelerce böcek kurtarılacak. Karıncalara yeni bir güzergâh çizilecek. Susuz kalmış arılar sulanacak. Rotayı kalp paralelinde tutmaya revan olunacak. Dünyaya çocuk gözüyle bakılacak. Daha çok gül, daha çok düş tadı bölüşülecek. Güzelliği olacak ve büyütülecek gelecek. Ve daha neler neler olacak.
İlkay Coşkun
16.09.2023
Kültür Ajanda Dergisi
Kasım 2023, Sayı 120
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.