OLMAMASI GEREKEN AKSAKLIKLARIMIZ
Her şeyin telafisi mümkün yalnız sağlık alanında yapılan hataların telafisi mümkün değil.En kıdemsizinden tutun da en kıdemlisine kadar sağlık sektöründe görevli olanların dikkatine diyerek başlayalım harfleri karmaya.
Kırk yıl devlete hizmet ederek emekliliğinin tadını çıkarmaya çalışacağını uman bir kardeşimiz rahatsızlanır.Prostat denen rahatsızlık kapısını çalmıştır.Anadolu’nun küçük bir vilayetinde devlet hastahanesine yatırılır ve ameliyat için gün verilir.Ameliyat olacağı günün sabahı büyük bir heyecanla dakikaları saymaya başlar.
Ailesinin haberi yoktur ameliyat olacağından.Tahlilleri ve tedavileri yalnız başına giderek yaptırmıştır.Ameliyata giderken de üç gün şehir dışına çıkacağından dem vurarak hastahaneye yatar.Ameliyatını olup evine dönecek ,kimsenin haberi olup da üzülmeyecekti.Amaç tamamen halisane;aile bireylerinin üzülmemesi idi.
Saat dokuz gibi görevliler gelip ameliyat gömleğini giydirirler.Cesaret iğnesi diye bir iğne yapar,dosyasını koltuğunun altına verip ameliyat haneye gitmesini söylerler.
Dosyasını kucaklayan kardeşimiz asansöre biner,ameliyat hanenin önüne yürüme gelir.Bir iğne daha yapılır kardeşimize koldan .On beş dakika sonra içeri alınacağını ve oturup beklemesini söylenir.
On dakika sonra hemşire gelir ve dosyasını ister.Dosyayı verir hemşireye.Bir de ne görsünler?..Dosya başka bir hastaya ait değil mi?.Hemşire dosyayı kardeşimize verir ve dosyanın başka bir hastaya ait olduğunu söyler.Servise gidip dosyayı kendi dosyasıyla değiştirmesini ister.Kardeşimiz dosya koltuk altında sendeleyerek asansöre biner.Servise çıkar.Görevlilere dosyayı geri verip kendi dosyasını alır ve ameliyat haneye iner.Oturamadan dosya koltuğunun altında bayılır ve düşer.Gerisini hatırlamıyor.
Bir zaman sonra gözlerini açtığında hamdolsun ameliyatını olmuştur.Biraz ağrısı olsa da taburcu olacağı güne kadar geçecektir elbet.Günler günleri kovalar ve şifalı taburcu olur.
Eğer başkasının dosyasına göre ameliyat olsaydı çürüyen böbreği alınıp prostatıyla birlikte yaşama devam edecekti.Şehir dışında akraba ziyaretine gittiğini sanan ailesi durumu daha sonra öğrenecekti.
Aman dikkat!..Dosyanıza sıkı sıkı sarılmadan önce açıp bir bakın.Dosyanın sizin dosyanız olduğundan emin olun.Zira kendinden emin olmayanlar var..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.