- 163 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"eşek hacı olmaz gitmek ile Mekkeye"...
"eşek hacı olmaz gitmek ile Mekkeye"...
Kur’anın özeti şudur..."Allah ile özdeşleş..."nirvanacı veya papaz ol...kibirlilerden ol...demez Kur’an çünkü kibir mümkün olmayan bir hayaledir...ama Allahla özdeşleşmek mümkün.Nefsini eksikten şeytanlıktan arındır esmaya tevbe et...yani özdeşleşmeye karar ver... der ...Kur’an.
Şeytan Allahın düşmanı değil ama halilüllah da olsa hz İbrahimin düşmanı Nemrut da...çünkü ne şeytanın ne de Nemrudun Allaha düşmanlık yapma lüksü yok.Allah zarardan da münezzeh.düşmandan da...Nemrut sineğe mağlup olmuştu...ama hz İbrahimi ateşe atmıştı.güçlü değildi.hz İbrahim kimya ve biyoloji ilminden mahrumdu...eksiklik bu...dedi kur’an.İlmi eksikti hz İbrahimin...özdeş değildi Allaha...el-Galibe özdeş değildi...tevbesi ile halilliğe seçildi eksikliğine rağmen...Bari tevbe edelim ilmimiz eksik...
Hz İbrahim şeytanı taşladı ama Nemrudu taşlayacak güç bile bulamadı...İlim nemruda atılacak ve Nemrudu öldürecek taş verirdi hz ibrahime de...işte günümde biyolojik silahlar var...corona üretildi ve bir çok Nemrudu öldürdü...
Hacın önemli figürüdür "şeytan taşlamak"...şeytan taşlama eğitimidir hac...hac bir öğretmen.aslında mekke dünyanın her yeri çünkü şeytan her yerde...bölgesel bir olay değil evrensel bir olaydır hz İbrahimin yaşadığı...evrensel bir öğretidir eksikliği taşlamak...ekmelleşmenin tek tevbesi bu...
Adam fransız beynini ingiliz beynini arab beynini evrenselleştirme derdinde...hacın öğretisidir evsensel...Mekke beyni değil bu...arab beyni değil...sünnetullah bu.esmaya uyum bu Allahla özdeşleşme bu...Hz İbrahim halilüllahtır ama ilmi eksik dedi Kur’an Kur’an meleklerin de şeytanın da aklını beynini yani laikliği eksik bulmuştur...Laiklik insan aklıkadardır.insanın kabı kadar yani...vahiy sınırsız ilimdir...ummandır...kur’an tefsiri de kabımız kadar...fıkıh da...ilim bende dedi Allah onlara da...hz İbrahime de...nemruda bir sineği musallat etmiş ve ölümü gerçekleşmişti..."el-Galib benim ey İbrahim...ilmime sığınışın da eksiksin...demişti Allah sanki...hz İbrahime...de.dün meleklere ve şeytana dediği gibi...
İlmin kaynağı da Allah...sığındığın kadar ve Vehhab ismiyle hediye ettiği kadar ilimden faydalanmamız...
Sığındığı kadar halildir hz İbrahim de hz muhammed de...insanlığın imamı alemlerin imamı en sığınandır yani hz Muhammeddir...İmtihanı o başardı...en başarılı o oldu...cennete ilk girecek olan o...yaratılmışın imamı o...kibirliler yalana hayale sarıldıklarını anlayacaklar...
"eşek hacı olmaz gitmek ile Mekkeye"...
Hacın öğretmenliğini al sınıf dünyadır...Mekke değil...sadece.Kur’an deveden bahsetseydi bölgesel bir kitap olurdu ama deve öğretmendir...diyor ki "ben çöldeyim hörgücüme su doldurmuş beni yaradan...sen de bölgendeki en önemli hayvanın öğretilerini söylet ki o hayvana o hayvan öğretmenin olsun...Kur’an yaratılanı öğretmen kıl ayna kıl...demiş yani...deveden bahsetti sanmışsın sen.suç sende.Kainat kitabını öğretmen kıl demiş aslında Kur’an ama sen deveden bahsetmiş sandın...bölgesel sandın onun öğretilerini...Hacın öğretilerini de bölgesel sandın suçlu sensin...eksik sensin...eksik sensin eşek sensin...Kainatı kitap öğretmen kıl.demiştir Kur’an çünkü.Haca çağırmışsa evrensel öğreti içindir bu daveti...
Evet...İngiliz beyni evrensel bir beyin değil...ne dili ne giyinişi evrensel olamayacaktır ne kadar dayatırsa dayatsın...
Evet...Ülkemden evrensel beyin kovulmuş...ekmel beyin esmaya uyumlu beyin kovulmuş.İngiliz beyni işgal etmiş.Irk beyni...vahiy sınırsız bir ilimden geldi ve ilimdir...diğerleri yalandır hayaldir...yokluğu tadacaklardır..."hak geldi batıl zayi oldu"...
Bana türkçeyi sana kürtçeyi veren Allahtır.Kürkçe lonuşulmasın deme.Allahla kavgadır bu.Evrensel beyinle kavga etme...
Eskiden camiye girene "dur"denildi.sarığa sakala "dur"dediler.yani ekmel ve ortak beyin evrensel beyin susturuldu.
Evrensel beyindir vahiy...ilimdir.."İslamda siyaset yoksa"Allah siyaseti niye yarattı...İmtihan konusudur var olan her şey.yaratılan her şey imtihan için...şeytan var şeytanla imtihanediliyoruz..ne varsa onunla imtihan ediliyoruz...yani.
Evrensel beyindir vahiy...ilimdir.."Fakirlik"kutsalsa Allah niye zengin...
Evrensel beyne erişmeyen de eşektir...Mekkeye gitse de evrensel öğretileri duymayacaktır...Evrensel beyin içindir nefis mücadelesi...evrenle uyumlu beyine eriş nefis mücadelen bu amaçlı mı...yoksa kibir için mi nefsinle kavgan...Beş parmağımdan biri türk biri kürt biri arab...ama fars parmağım değil hangisini kesyim.Afgan da bir parmağım.kesemem canımdır...demeyen evrensel beyne ermemiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.