- 139 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Peygamberimizin Mucizesi Kaç Çeşittir?
Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselamın göstermiş olduğu mucizeler üç ana başlıkta toplanmaktadır.
Birincisine ’İrhâsât’ adı verilmektedir. Bunlar Peygamberimiz Hazret-i Muhammed Aleyhisselatü Vesselamın, peygamberlik vazifesinin verildiği güne kadar olan hayatındaki harika halleri içine almaktadır. Onun peygamber olmasına kadar yaşadığı bu harika haller aynı zaman da onun peygamber olacağına da bir delil olmuştur.
İrhasat adı verilen bu harika hallerin geniş açıklamasını ilerleyen bölümlerde yapmaya çalışacağız. Ancak ön bilgi olması ve daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmak için, birkaç örnek vermek sanırım faydalı olacak. Mesela, Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselamın doğumunda yaşananlar, doğduğu gece Mecusi’lerin taptığı ateşin sönmesi, Kâbe’deki putların devrilişi, Kisra’nın sarayının on dört burcunun yıkılması gibi gaipten birtakım işaretlerin verilmesi gibi şeyler, Hazret-i Muhammed Aleyhisselatü Vesselamın gelişini müjdelemiştir.
Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselamın ikinci gurup olarak nitelendirilecek mucizeleri ise; gayb adı verilen yani, Cenab-ı Hak dışındaki varlıklar için bilinmesi imkânsız olan hadiseler hakkında Allah’ın izniyle haber vermesidir. Örnek vermek gerekirse, Kisra ve Kayser’in hazinelerinin Müslümanların eline geçeceği, Rumların mağlup olacağı, Mekke’nin fethedileceği, İstanbul’un Müslümanlar tarafından fethedileceği gibi hadiselerden haber vermesi gibi.
Bu tür mucizelere bakılınca insanın aklına ister istemez sanki Cenab-ı Hak Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselamın gözünden perdeyi kaldırdığı veya sanki bir zaman makinesine bindirdiği ve yıllar sonra olacak hadiseleri bizzat yerinde gösterdiği, müşahede ettirdiği ve geriye döndürüp “ İnsanlara gelecekle ilgili bilgiler ver” demiş gibi geliyor. Çünkü verdiği haberlerin zamanı ve yeri geldiğinde aynen eksiksiz ve yanlışsız ortaya çıktığı görülmüştür.
Üçüncü guruptaki mucizeleri ise, müşriklerin inanma makta inat ve ısrar ettikleri ortamlarda gerçekleşmiştir. Bu tür mucizeler, müşriklerin, Hazret-i Muhammed Aley-hisselatü Vesselamı zora sokup nasılsa gerçekleştiremez zannıyla, olması normal şartlarda mümkün olmayan şeyleri yapmasını teklif etmeleri üzerine gösterilen mucizelerdir. Mesela, taşın konuşması, ağacın yürümesi, ayın iki parçaya bölünme si, parmaklarından su akması gibi. Bu tür binlerce mucize vardır.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.