İNSANLARA GÖRE YAŞAMA!
Hayat memat konusunda her zaman insanlarla kafayı yorma. Yaşarken sadece insanlara seslenmekten kendini sorumlu tutma. İnsanlar yüzünden moralini ve keyfini bozma. İnsanlar sebep oluyor diye hayattan soğuma. İnsanlar terk ediyor diye yanında ve yakınlığında kalanlara sırtını dönme. İnsanlar üzüyor diye sen de kendini üzme. Kötü insanlar nedeniyle diğer insanları da kötü insanlar kefesine koyma. İnsanlar nezdinden genellemelere, ön yargılara varma. Her meseleni, her durumunu insanlara bağlama. Başarısızlıklarını da insanlara bağlama.
Zira insanlardan ibaret değildir Dünya. İnsan dışında milyonlarca canlı ve güzellik var. Elinde saatlerce duran akıllı telefonunla arada dertleş. Seni bir noktadan bir başka noktaya sağ salim taşıyan ayakkabılarınla yeni yerler keşfet. Her gün geçtiğin sokakla aşkı doya doya konuş. İşe gitmek için bindiğin servisle yorgunluğu ve telaşı topyekûn ele al. Başından usulca uçan kuşu es geçme. Gölgesine sığındığın ağacın varlığını içten önemse. Yükünü taşımakla meşgul karıncanın çalışma azmini takdir et. Ömrü kısa olmasına rağmen yaşamını dolu dolu yaşayan kelebeği gönül rahatlığıyla seyre dal. Miyavlayan kedinin sesine kulak ver.
Demem o ki, yaşarken yaşama bütüncül katıl. Auranı ve enerjini koru. Elinden geleni daima yap. İradeni göster. Huzurunu ve iç barışını sürdür. Kendinle barışıkken insanlarla odaklı bir hayatı inşa etme. İnsanlarla çevrili bir habitatta nefes alıp verme. Olaylara müdahale ederken önce kendi emniyetini sağlama al. Farklı davran. Değişime ayak uydur. Dünde kalma. Bugünde durma. Yürekten yarınlara umutlan.
Ve var olan doğal gücünü törpüleme. Cesaretsizliğin kollarında yaş alma. Başkaları ne der diye içinden geçenleri susturma. Bakarken görmek olsun nihai amacın. Severken sevdiğini mutlu etmek olsun niyetin. Konuşurken karşındakinin hak hukukunu gözetmek olsun fikrin.
Kendini mutlu etme ve koruma konusunda geniş düşün. Canlı cansız ne varsa ilişkini diri tut. Hiç kimseyi ve hiçbir şeyi gereksiz görme gafletine düşme. Evrende nokta olduğ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.