- 174 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Dünyanın Kullanma Kılavuzu Kur’an 2
Acaba insanlar dünyada ve ahiret’te kendilerini kurtaracak mesajların yazılı olduğu, adeta kurtuluş biletleri olan Kur’an-ı Kerim’e ne kadar ilgi duyuyorlar. Emin olun çoğunluğumuz evimize aldığımız bir beyaz eşya kadar dahi ona önem vermiyoruz. Çünkü bizler evlerimize veya iş yerlerimize her hangi bir alet aldığımızda ilk önce kullanma kılavuzunu okur, sonra kullanmaya başlarız. Böyle yapmaz da rast gele kullanır ve rast gele düğmelerine basarsak makineyi kısa sürede bozacağımızı biliriz. Bir makine için bile bu denli hassas davranan insanların maalesef çoğunluğu, kâinat kitabının adeta bir kullanma kılavuzu olan Kur’an-ı Kerim’i eline alıp okuma zahmetinde bile bulunmuyorlar.
Oysa insanların hayatlarında karşılaşabilecekleri problemler ve bunların çözüm yolları hep Kur’an-ı Kerim’de mevcuttur. Kuran-ı en iyi anlamanın yolu Kâinatın Efendisi Aleyhisselatü Vesselamı tanımaktır.
Bizler her şeyimizi hatta var oluş sebebimizi dahi Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselama borçluyuz. O olmasaydı belki Cenab-ı Hak bizlerin hiçbirini yaşamaya layık bulmayabilirdi.
Ayrıca tarih boyunca insanlar onun rehberliğine şiddetle ihtiyaç duymuşlardır. Ne zaman ki, o dünyayı şereflendirmiş, insanlık kul olmanın şuuruna ve zevkine varmıştır. Bu bakımdan bizler ancak onun bu rehberliği sayesinde dinimizi daha iyi anlayabiliyor, yaşayabiliyor ve Allah’a tam bir kul olma yolunda hareket edebiliyoruz.
Kâinatın Efendisi Aleyhisselatü Vesselamı bizlere en iyi tanıtan, rehberlik eden yüce kitabımız, Kur’an-ı Kerim olmuştur. Ancak, Kur’an-ı Kerim sıradan her insanın okuyup, hemen anlayacağı seviyede bir kitap olmadığından, onun izah ve yorumlarının yapılması da bilinen bir ihtiyaçtır.
İstiklal Marşımızın değerli şairi Mehmet Akif Ersoy’un ifadesi ile “Doğrudan doğruya Kur’an’dan alıp ilhamı, Asrın idrâkîne söyletmeliyiz İslâm’ı” beytini, çok iyi anlamalı ve uygulama gayretinde olmalıyız.
Bu bakımdan Allah’ın davasını anlama ve anlatma noktasında başta kendimize ve tüm insanlığa faydamız dokunmalıdır. Allah bizleri bu noktada gayret edenlerden eylesin. Allah’ın yardımı, hidayeti, bereketi, ihsanı hepimizin üzerine olsun.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Oku diyor Allah ahirette ki ilk sorulardan biriside "Okudun mu" olacaktır... Tabi sonrasında da okuduklarını hayatına ne kadar uyguladın... Kutlarım yürekten...