- 280 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yeni Anayasa Üzerine
Yani kardeşim, bu nasıl bir ulusal anlayış ve tanımlamadır..
Anayasaların ’milletin çeşitliliği’ diye bir olguya göre yapılamayacağı.. böyle bir şeyin mümkün olmadığını, bir danışmanı sayın Cumhurreisimize anımsatsın.
Milletler uzun vadede alt feodal ve etnik azınlık kültürleri, bir üst ulusal pota da eritilerek oluşurlar.
Farkları öne çıkararak parçalanırsınız, farkları zaman içinde azaltarak ulus kalabilirsiniz.
Asimilasyon güzeldir, böylelikle zenginliktir..
Etnik azınlık ve ulusal çoğunluk gibi bir dizgelenimle, elbette..
Ümmet ve federe durumların, adem-i merkeziyetçiliğin.. filan milleti olmuyor.
Bu Arabilere has bir şey.. onlar din ile millet oldular ve onu emperyal biçimde ila-i
kelimetullah filan diye süsleyerek evrensele yaydılar.
Hristo juadizmde de bu vardır...
Yerel, ulusal ve evrensel bir dizge vardır.. uluslaşmayı, daha net söyersek ulusal demokratik devrimi tamamlamadan yerel ve evrensele kayamazsınız.
Bunu yaparsanız, emperyalist devletler.. Huntington filan tezleriyle; tarihin sonu, ulus devlet bitti filan diye dayatılanlar aklıma gelir!
Bunu yerseniz Gbop ve eşbaşkanlık aynen devam ediyor gelir!
Ha şu düvel-i muazzamaya bakıp, bu lafları ediyorsa sayın Cumhurbaşkanı.. ince ayar bunlardaki öz ve görüntü uyuşmazlığına, yani merkezi ve adem-i merkezi dağılımına siyasi, idari, iktisadi ve kültürel alanlara dair ve olacak şekilde.. mukayeseli döküman isteyip, bakıversin.
Bakalım federatif, eyalet gibi görünürdekiliğin, merkezi yönetim ve kamu payı ne orandadır?
Yani sizin içki içene, şort giyene, iki cinsi bir arada görmeye tahammülünüz yok.. kaldı ki, farklılıklar zenginliklerdir edebiyatı yapasınız.
Sizler etnik, din, mezhep hatta cemaat ve tarikatsal ayrılmayı.. zimniliği, çok eşliliği, sübyancılığı/bademlemeyi normal görenleri kültürel zenginlikler sanıyorsunuz!
Bu yanlıştır.. büyük dezenformasyondur ve bu; bildiğiniz Türk tarihi ve ulusal birliği gerçeğine korkunç bir darbedir!
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.