- 312 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
atlarla savaştan sonra
ömer hocanın başı dertteydi sivaslılarla.adamlara ana avrat küfredersen bunları göze alacaksın.durum böyle olsada haklı görüyordu ömer hocayı çoğunluk.bunlar rüşvetle iş gören devlet görevlisiydi.ama kimse göze alamıyordu kavgayı.toplum nasıl bu hale geldi sorusu için ekmek kavgası demekti ülke insanına yakışan hayat.engellilerin lisesinde öğretmendi ömer hoca.her adanalı gibi gözünü budaktan sakınmazdı.düşünmesi gereken ailesi için yaşamıyordu yalnızca.üniversiteyi istanbulda okumuştu tarih 2000li yılları gösterdiğinde.sanatçı olma hevesi onu tiyatroyla tanıştırmış öğrenciliğinde.o zamanlar yoksulların sığınağıydı tarikatler.oda takip ediyordu toplumun yargısıyla yaşayanları.bütün kızlara sevgili gözüyle bakmıştı.her insan gibi aşırıya kaçmak korkusuyla yaşıyordu.şimdi engellilerin olduğu lisede öğretmendi.tehdit edilmesinde kimsenin bilmediği ayrıntılar var galiba.herkes bunları düşünüyordu.siyaset konusunda muğlaklık vardı zihninde.fazla bir beklentisi yoktu siyasi partilerden.bu nedenle haklı oldukları taraflarıyla görürdü partileri.chpnin ülke csevdası yoktu 70li yılları bunun dışında tutarsak.12 eylülün paletleri altında kalmıştı umutlar.yeni umutlara inanmıyordu toplum.bu nedenle tsknin güç kazanması kazanç demekti muhalifler için.ak partinin bir seçkinler partisi olması ülkeyi karamsarlığa itmesi demekti egemenlik açısından.şanlı bir mazisi olan ülkede bu sorunlar neden yaşanır sorusunda gizliydi kültürsüzlük.türkiye bir küçük amerika değilmiydi özalin deyimiyle.şimdi çok milletli bir yapı demekti etnik kimlikler.belkide bunun şartlarına taşınıyordu ülke.osmanlıyı zayıf düşürmüştü böyle bir siyaset.istibdat halen varlığını sürdürüyorsa.ekonomik kalkınma bir kültür demekti aynı zamanda.ömer hoca bunları anlıyordu hayat çelişkilerinden.nede olsa eğitimden geçiyordu uygarlaşma.nedimin ziyayla konuşmasında bunun korkuları yoktu.onun masası konuşmalara yabancı kalmıştı.ziyanın işleri yolundaydı galiba.emekliliğini bekliyordu ankaradan gelecek haberle.ziya kerestecilik byapacağını söyleyince o işlere ormaniye bakıyor demişti nedim.rahatsız olması nedeniyle iş yapamadığını söylerken bunun anlamsızlığını düşünüyordu aynı zamanda.ama bir çeşit danışmanlık yapmıştı şirkietlere.piyasayı iyi biliyordu iktisat okuduğundan.ömer hoca senaryonun bir parçası değildi hayatında.arkadaşlığa inancı yoktu nedimin.bunun tedavisiyle geçmişti yılları.istismar edilmişti düşünceleri.bunu anladığında çok geç kalnıştı yarınları kazanmak için.şizofreni bu hasalığa davetiye çıkarmıştı.bunlar ömer hocayı öfkelendirmiş olamazdı.belkide istismarın sürdüğüne inanıyordu.nede olsa bir gariplik var hayatında çevresinin gözlemlediğinden anlaşılan.kontrol edilmek isteniyor korkuları.bunları anlatacak birisi olmamıştı asla.doktorlar hastalık göyle bakar septomlara.yıllarca içinden birikenlerle koştu sonbahara.ne güzel diye düşündü.mevsim yeni başlıyordu.nedimin babasıyla arasında sorunlar vardı.bunu bir arkadaşı farketmişti önceleri.babası hayatının mahvolmasını ailesinde görüyordu.bütün suçlusu nedimin olması düşüncelerinden dolayı.siyasi bir gözle bakıldığında sürgüne gönderilmişti eylemi nedeniyle babası.poliste kayıtları var suçlu görülme nedenleri için.herkesten kuşku duymak doğruysa.bunun öfkesini duymuştu kendinde ömer hoca.nedimin geçmişindeki karanlık kuşku uyandırıyordu arkadaşları üzerinde.bu işin çözülmesi haklılığına bağlıydı zamanın.macera dolu amerika.bunun naifliğine inanıyorsa insan şifreli konuşmalar vardı ömer hocanın anlattığına göre.burda günler böyle racon kesmeyle geçer.hayatını bu tehdidin bir parçasında görüyordu nedim.baş vurabileceği bir yetkili merci yoktu söz konusu terör olunca.nedimin geçmişinde dhkp-c gibi örgütlerle teması vardı.ancak günümüz için bir tehdit değildi sol örgütler.fetö ve pkknın arasından sıyrılacaksa devrim umudu.buna şans tanırmıydı türkiye düşmanları.öfkeyle dolmak kadar olağanmıydı bu kesik dansa karşı cephe almak.sakıncalı tutkular işkenceyle karşılık bulurdu.bunun yakınından geçiyor zaman.yarın ne getirecekti ülküye sarılanlara.bunu en yetkili ağızdan duymak isterdi insan.küçük düşürülmek her insanın zoruna gider.böyle bir yanlışlık yaşanmışsa.o zaman akan sulardan sorulur hesap.hangi çağda yaşamasını bilmeli insan.nedim kadar mağduriyet yaşamış insan bulunmazdı.yılgınlığa düşmenin yenilgi görülmemesi bir vicdan muhasebesinde.nerde arkadaşları hakkında şahitlik edecek.gerçi şahit olarak allah yeterdi ama.muhtaç olduğu bir lokma ekmek için sırtlanmıştı dünyayı.bu şekilde yaşamanın takdir edilmiş olması.bir tanrı yanılgısımıydı hayatı.herkes için bir mucize demekse film gibi hayatlar.işte beklentileri karşılıyordu hastalığı.buda yeterli bir sımaydı kaderi için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.