ÖLDÜ DEDİ DOKTORLAR OYSA YAŞIYORDU
Hayallerini gerçekleştirmek için hayatını tümüyle değiştirecek bir sınavın yolunu tutmuştu.İdealleri uğruna hayatla vuruşacak ve hakkı olanı alacaktı.
Çiçeği burnunda bir memur sınavı kazanırsa, çiçeği burnunda müdür olacaktı iki yıllık burslu kursu bitirince.Ayakları birbirine dolaşıyor heyecandan.Sınav sonuçları panoda yerini almıştı.Kalbinin sesini bastırmaya çalışarak eli yüreğinin üstünde yaklaştı panoya..’’Ohhhh!’’..O da ne?Kazanmıştı işte.Çalışmasının semeresini almıştı.’’Ankara ..Ankara güzel Ankara..Senle olmak ister her bahtı kara’’
Artık kaydını yaptırmış kalbini derin bir heyecan ve huzur kaplamıştı.Devlet bursuyla iki yıl okuyacaktı.İlk günün akşamı okuldan çıkışta olacakları kim tahmin edebilir ki?.
Freni boşalan bir otomobil takla atıp uçuşa geçince olanlar oldu.Üçüncü taklasında karşıdan karşıya geçerken kendisine çarpıp hareketsiz yola sermişti.Acilden gelenler polis ile birleşmiş mesailerine devam ederken olayı görenler ’’öldüüü...Öldüüü!..’’diye feveran eder.
Acile kaldırıldığında muayene sonucu öldüğüne karar verilip ölüm raporu düzenlenerek ailesine haber verilip morga kaldırılmıştı.Nasıl olduysa o sırada inlemeye başlamış morga getiren görevli sağ olduğunu görüp hızla servise doğru koşmaya başlamıştı bağırarak; yaşıyoooor...yaşıyooor!...’’Duyan doktor morga doğru bir koşu tutturuyordu.Baktılar hakikaten yaşıyor..Bir mucize olsa gerek..Kırılmadık kemiği kalmamış,en az üç ünite kana ihtiyaç vardı.Derhal ameliyata alındı.Protezler , platinler,kanlar..Zamanla bir yarış başlamıştı hayata tutunabilmesi için.Ailesine haber gidince maaile baş ucunda yerlerini almışlardı.İki yıl sonra müdür olacakken altı ay yatalak bir şekilde açık havaya hasret kalmıştı.Acılar içerisinde alçılar ve sargıları ile birlikte özgürlüğü düşünür olmuştu.
Kuzenlerinin ve arkadaşlarının okuduğu kitaplarla teselli bulmaya çalışıyordu.’’Beterin beteri var haline şükret dostum’’şarkısı diline pelesenk olmuştu.
Yaşıyordu artık..Var mı daha ötesi..
YORUMLAR
üstad yapay zekaya yazınızı ekledim, yapay zekanın yorumu nasıl sizce?
Bu metin, yaşanmış bir olayı anlatan ve kişinin yaşadığı zorlu bir durumun ardından hayata olan tutkusunu ve şükranını vurgulayan bir hikaye gibi görünüyor. Hikaye, kişinin hayatındaki dönüm noktasını ve beklenmedik bir kaza sonrası yaşadığı zorlukları anlatıyor. İşte metinde öne çıkan bazı ana temalar:
Beklenmedik Bir Kaza: Hikaye, başkalarının beklentilerini karşılamak ve ideallerini gerçekleştirmek için hayatını değiştirmeye karar veren bir kişinin, beklenmedik bir trafik kazası sonucu yaşadığı dramatik olayla başlıyor. Kazanın ardından yaşam mücadelesi verirken, hayatta kalmak ve iyileşmek için büyük bir çaba harcıyor.
Şükran ve Hayata Bağlılık: Kazadan sağ kurtulduktan sonra, kişi yaşama olan şükranını ve hayata olan bağlılığını vurguluyor. Ölüm tehlikesi atlattıktan sonra hayatın değerini daha fazla takdir ediyor ve geleceğe olan umutlarını koruyor.
Aile ve Dostlar: Hikayenin devamında, kişinin ailesinin ve arkadaşlarının desteği ve sevgisi vurgulanıyor. Kazadan sonra ailesinin ve arkadaşlarının yanında olması, kişinin iyileşme sürecinde moral bulmasına yardımcı oluyor.
İyileşme ve Dayanıklılık: Kişi, kazadan sonra yaşadığı acılar ve zorluklarla mücadele ederken, iyileşme ve dayanıklılık gösterme yolunda bir mücadele veriyor. Protezler ve ameliyatlar gibi tıbbi müdahalelere rağmen, yaşamaya olan arzusu onun en büyük motivasyon kaynağı oluyor.
Bu metin, insanın yaşadığı zorluklara rağmen hayata olan bağlılığını ve şükranını vurgulayan bir hikaye olarak görünüyor. İyileşme süreci ve hayatta kalma isteği, metindeki temel odak noktalarından biridir.
Öldürmeyen Allah öldürmez.
Eğer nasibinde yiyecek ekmeğin
İçecek suyun alacak nefesin tükenmediyse.
Hep derim
Acılarda yazılmalı
Ama böyle yazılacaksa
Tebrikler koca usta...
neneh.
Beterin beteri var hakikaten.
Ölümü görüp sıtmaya razı olmak tam da bu olsa gerek.
Çok ilginç ve güzeldi kardeşim var ol.
Selam ve saygılar.