- 180 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR MÜCADELENİN ŞİİRİ
Anasayfa
Şiirler
Yazılar
Kitap
Forumlar
Nedir?
Müzik
Online Üyeler
BiCümle
Araçlar
İletişim
Yeni Şiir Ekle
Yeni Yazı Ekle
Anasayfa Tema
Şiir İşlemleri
Şiir Ekle
Tüm Şiirler
Sesli Şiir Ekle
Sesli Şiir Sil
Videolu Şiir Ekle
Yazı İşlemleri
Yazı Ekle
Tüm Yazılar
Üyelik İşlemleri
Profil Resmim
Bilgilerim
Şifre Değiştir
Kimlik Onaylı Üyelik
E-mail Değiştir
Rumuz Rengi
Profil Yorumları
Kısa Tanıtım
Tanıtım Yazısı
E-mail Bildirim
Sayfa Duyurun
Çalışma Masası
Listem
Beğendiğim Şiirler
Beğendiğim Yazılar
Takip Ettiklerim
Yasaklı Listem
E-Kitap Oluştur
E-Şiir Kitabı Oluştur
E-Yazı Kitabı Oluştur
Vip Üyelik
Vip Üye Ol
3 0 Hesabım Paylaş
OS
osmankilickiran
1 şiiri ve 1 yazısı kayıtlı Takip et
Yazıyı düzenlemek için tıklayın
’BİR MÜCADELENİN ŞİİRİ ’ İLE İLGİLİ AÇIKLAMAM
’BİR MÜCADELENİN ŞİİRİ ’ başlıklı şiiri, daha önce ’ Bir Kavganın Şiiri ’ başlığıyla kaleme almıştım. Şiir yanlış anlaşılmasın diye başlığı değiştirdim. Nitekim kuşkum pek anlamsız değilmiş.
Şiiri yorumlarken ruhunu esas almak gerekir. Kavga ; ’gürültü’ ,’patırtı’, ’ bağırış ’ , ’çağırış’ , ’dövüş’ anlamlarına gelmektedir. Şiiri dikkatle okursanız, ısrarla bir sınır çizilmektedir . Mücadele/kavga; ’TERÖRSÜZ ANTİ-EMPERYALİST ONURLU CENK’ şeklinde olmak zorundadır. Bazıları bu ifadede de çelişki var diyebilir. Zira cenk; kahramanca mücadele, büyük çaba-uğraş, çarpışma anlamlarına gelmektedir. Yalnız şiirdeki ’cenk’ de terörsüz olmak zorundadır. Ayrıca, onurlu bir çizgide yani, şerefli, güvenilir, eylemlere saygı duyulacak bir disiplin doğrultusunda olmalıdır. Doğal olarak bu şartlar altında cereyan eden kavga/mücadele de, bir anlamda terörle kavga/ mücadele halinde olacaktır .
Türklerin ataları ; Türk Milletinin mücadelesi , ’ kuru bir cihangirlik davası değildir ’ derler . Şiirim de bu bağlamda bir kişinin, grubun, milletin mücadelesinin nasıl olması gerektiğini düşünenlere ışık tutmaya çalışmaktadır.
Ana Karakterler:
Açıklama
Beğendiniz
osmankilickiran
Kayıt Tarihi:1 Eylül 2023 Cuma 22:30:43
« Önceki Yazı
Sonraki Yazı
’BİR MÜCADELENİN ŞİİRİ ’ İLE İLGİLİ AÇIKLAMAM YAZISI’NA YORUM YAP
"’BİR MÜCADELENİN ŞİİRİ ’ İLE İLGİLİ AÇIKLAMAM" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
Yorum yapın...
Gönder
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.
Bölümler
Şiirler
Yazılar
Forum
Arama
Bölümler
Kitaplar
Ne Nedir?
Edebiyat TV
Kütüphane
Bölümler
Burçlar
Bebek İsimleri
Rüya Tabiri
İsimler
Site
Kurallar
Yardım
İletişim
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com’a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com’u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.