- 254 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
vaktin ne ifade ettiği
1
islam nasıl anlaşılmalı sorusu.müslüman ideologlar bunun yanıtını arar modern kültürü eleştirmekle.deaş gibi terör örgütlerinde bu düşünceyi bulmak mümkün.hilafet ve saltanat meşgül etmiştir islam düşüncesini.ilahiyatçı mustafa öztürke göre felsefenin dinde yeri yoktur.felsefe anlaşıldığı gibi bir düşünce canbazlığı değildir.nitekim filozofların derin düşüncede olduğuna kanıttır hayatları.gazalinin filozofları tekfir etmesi hangi saikle olmuştur düşüncesinde görülmeli şeytanın enaniyetiyle aynı olduğu kanısı.nitekim günümüzde yeni bir islam yorumu felsefeye baş vurmakla gerçekleşiyor.platonun etkisindeki islam felsefesine maddiyun yakıştırması asırlara sari bir olaydır.aristonun siyasetten anladığı bir tezat oluşturmuş din için.marksizmin aynı amaçla felsefenin sefaletinde görmesi kısır çekişmeleri.sait nursi bunlara ifsat komiteleri diyor.insan hakla batılı ayıramazmı ne kadar karanlıkta olduğu görülse bile.deccal fitnesi şeytandan daha tehlikelidir bu görüşe göre.mevlana sufi zamanın çocuğudur der.nitekim kendi dönemi için bir tefsirdir sait nursiye göre mesnevi.hikayelerle örülü bir kültüre dair izlekler var mesnevide.modern edebiyata yakındır bu tür anlatımlar.beydebanın kelile ve dimnesi gibi hayatı zenginleştirmekte görülür anlam arayışı.şeyh galibin hüsnü aşkında benzer arayışlar var.risale-i nurdaki kaygılarda görmek seküler hayatı.semavatı ağlatan günahlar işleniyorsa dünyada.yalnızca islamın sorunumu yaşanan haksızlıklar.nitekim goethe hibi yazarlarda var islamın varlık düşüncesini anlama çabası.boşluğa düşen insan için trajik bir hayatla bilinmesi aynı zamanda cemaatlerin bir gerçeği.eski hal muhal ya yeni hal ya izmihlal sözünde bu hakikatla yüzleşmenin pusulası var.iskilipli atıf hoca gibi cumhuriyete karşı çıkmamıştır.ancak chpnin ilkelerinde görülen batıcılığı din dışı görmekle felsefenin zararları üzerinde durmuş.görüşlerini anlamak içinse kitapları.ancak cemaatlerin şahsı manevi olmasını bu durumla açıklıyor üstat.yalnızlıkla bir netice almak muhaldır görüşüne sadık kalmış talebeleri.ancak sosyal olgulara uzak düşmekte bir çeşit çaresizlik.
2
erdoğanın siyasetteki saygınlığı seçim kazanmasında etkili.bunlar tartışılıyor halk tv medya mahallesinde.batıyla ilgili türkiyenin aldığı konum saygı uyandırıyor dünyada.erdoğan putinle görüşmesinde dünya barışını konuşmuş büyük ihtimalle.türkiye ekonomik sorunlar yaşarken ihracatla zenginlik umudunu yaşıyor.türk dünyasında saygın bir konuma sahip türkiye izlediği barış siyasetiyle.ak parti hüda parla ittifak kurarken radikal kesimden destek almak istiyordu.bu tür söylemler rejim karşıtlığını onaylamak şeklinde anlaşıldı.hizbullahın uzantısı bir parti anayasal düzen için bir tehdit demek.ülke kalkınma amaçlı politikalar izliyor görünürde.ancak teknolojik atılımı tamamlamış değil.erdoğan arz talep dengesini dikkate alıyor görünürde.bunlar inandırıcı değil liranın değer kaybına bakınca.bunlar siyasetle ilgili konular aynı zamanda.türkiye henüz bir ekonomik güç değil dünya piyasasındaki konumunu güçlendirmek isterken.savunma sanayii yeterli değil yerli üretim için.ayrıca tarımsal ürünlerde zarara uğruyor üretici.ak parti halen bir umut ekonomi için.ancak alternatifi yok gözüyle bakılıyor siyasete.chpnin muhalefeti birleştirme çabasını boşa çıkardı siyaset.ak parti bir seçimide kazanmış oldu siyasette.yerel seçimlerde bir hüsran yaşarmı ak parti.halkın siyasetten umut kesmesi demek ak partinin kaybetmesi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.