- 206 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Ölüm Ab-ı Hayattır
“Dünya’da sonsuza dek(ebedî)yaşamak ister misin?”diye bir soruya muhatap oldum.İnsanoğlu uzun
sure yaşamak; hatta hiç ölmemek isteği içindedir.Bunun için varolduğundan beri şifacılar,doktorlar,simyacılar âb-ı hayat(ölümsüzlük suyu,bengisu)aramış ve hâlâ da aramaktadırlar.
Bu dünyada sonsuza dek yaşamak diye bir şey yoktur.Enbiya Suresi 35.Ayet-i Kerime’de:”Her nefis ölülümü tadacaktır.Bir imtihan olarak sizi şerle de hayırla da deneriz.Ve ancak bize döndürüleceksiniz” buyrulmaktadır.Ankebût Suresi 57.Ayet-i Kerime’de yine buna benzer bir ifade kullanılmaktadır:”Her canlı ölümü tadacaktır.Ve sonunda dönüp huzuruma geleceksiniz”Enbiya 34.ayet:”Senden önce hiçbir insana ölümsülük vermedik.Şimdi sen ölürsen,onlar ebedî mi kalacaklar?Hz.peygamber de bir hadisinde:”Ölüm bir köprüdür,dostu dosta kavuşturur” buyurmakla ölümün dünya hayatından ebedî hayata bir geçiş oduğunu bildirmektedir.Başka bir hdis-i şerifte”Ölümü en çok hatırlayıp ölümden sonrası için en iyi hzırlık yapnlar zeki insanlardır”buyurdu.
Yukarıdaki ayetler ve hadisler ışığında bir değerlendirme yapılacak olunursa dünyada sonsuza dek kalmak için ölümsüzlük iksiri(âb –hayat) aramak beyhudedir. Âb- ı hayat, her canlının tadacağı ölümdür.Bu anlamda her canlı âb-ı hayatı yani ölümle,ölümsüzlük iksirini içecek ve ebedî hayata kavuşacaktır.Ölüm,ebedî hayata geçişin kapısı olduğu halde ölümsüzlük iksiri(âb-ı hayat) aramak ne yaman bir çelişkidir.Hayat varsa ölüm,ölüm varsa ebedî hayat vardır.Bu gerçeği şimdiye dek hiç kimse değiştiremedi,bundan sonra da değiştiremeyecektir.İnsanoğlu,bir taraftan ölmemek,ebedî yaşamak için çareler ararken,ebedî hayata geçiş olan ölümden kaçmak delilik değilse nedir?Her gelen yeni nesil,eski nesli ölümsüzlüğün sınırına iterken,kendisi de ölüme;yani ebedî hayata adaydır.Dünyanın sınırını geçen herkes âb-ı hayatı (ölümsüzlük iksirini)içecek , ebedî hayata merhaba diyecek ve bir daha âb-ı hayat aramasına gerek kalmayacaktır.Ölümün,her şeyin sonu olduğuna inananlar için dertlenmek normal sayılsa da ebedî hayatın başlangıcı olduğuna inananlar için telaşlanmak ne saçmalık?Hoş,ölümün her şeyin sonu olduğuna inanlar için de ölüm,korkulacak bir şey değildir;çünkü onlar için de ölüm,bütün dertlerin bittiği yerdir.Onlar da artık bir daha ölmeyeceklerdir. Ölümden niçin korkuyorsun?Korkma!Ölünce ebedî var olacaksın.Bir daha ölümün olmadığı bir yere gidecek olmak,insanları neden bu kadar ürkütür anlamak mümkün değil.Ölüm,ölümün ölümüdür.Ölen,bir daha ölmeyektir.Ölüm,uykudan uyanıştır,diriliştir.İnansın ya da inanmasın bu gerçek değişmez.İnanalar için ölüm,bu dünyanın sonu olurken,kalıcı hayatın başlangıcıdır.Akıllı insan ölümden korkan değil,ebedi hayata yatırım yapandır.Yani nerede ne kadar kalacaksa oraya o kadar değer verendir.
Bu dünyada iyi olan ebedî hayatta da iyi olacaktır.Asıl korkulması gereken şey,bu geçici dünyada kötü olanın ebedî dünyada da kötü olacağıdır.Ebedî hayata inanmayanların da iyi insan olmakla kaybedecekleri bir şey yoktur.Tam aksine bu dünyada kazanacakları çok şey vardır.Burada Bob Goddard’ın şu sözü dikkat çekicidir:”Centilmen olarak doğmak bir tesadüftür;fakat centilmen olarak ölmek büyük bir başarıdır.”
“Ölüm bir köprüdür,dostu dosta kavuşturur”
Hz.Muhammed(sav.)
“Ölüm,başka bir yaşamın kaynağıdır.”
Montaigne
“Ölmeden önce herkes,neden kaçtığını ve neye koştuğunu ve bunun nedenini öğrenmeye çalışmalıdır.”
James Thurber
“Ölümün son iyiliği, bir daha ölümün olmamasıdır.”
Friedrich Nietzsche
Bu dünyadan sonra sonsuz (ölümsüz)bir hayatın olduğuna inansın ya da inanmasın herkes ölmekle ölümsüzlüğe doğru hızla yol almaktadır.Bunu değiştirebilecek hiçbir beşerî güç yoktur.Bu dünyada az yaşa veya çok yaşa önemli olan,iyi insan olmak ve sağlıklı yaşamaktır.Ebedî hayata inansın ya da inanmasın ölen herkes,âb-ı hayatı içeçecek ve ölümsüzleşecektir.Çünkü ölüm,âb-ı hayat(ölümsüzlük iksiri)tır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.